Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kongen og svineinfluensa

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-09, 17:25   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kongen og svineinfluensa

Preget av isolasjon grunnet smittefare sitter jeg på siste dagen i eget avlukke her hjemme. Har ikke kunnet klemt og kose med jentene på en uke, og er livredd for at vår eldste med astma skal bli syk av dette. Særlig når jeg kjente hvor syk jeg selv ble. Forrige fredag måtte jeg sitte døgnet rundt for å få puste, hadde fryktelig vondt. Fikk påvist lungebetennelse, så jeg har gått på både antibiotika og Tamiflu.
Mannen skal stå grytidlig opp på mandag i håp om at vi får vaksiner jenta vår, men det er få vaksiner og lang kø her vi bor.

Jeg blir nok på grunn av alt dette ekstra sint når jeg lesre slik tabloid-dritt i vg. Men bær over med meg. Nå må vi bli ferdig med dette kongetullet snart!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:26   #2
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongen og svineinfluensa

http://www.vg.no/helse/svineinfluens...p?artid=584536

Gammel 30-10-09, 17:34   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner mange som har tatt vaksine uten å være i noen risikogruppe. Jeg klarer ikke bli mer opprørt av at kongefamilen får det enn andre.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:35   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Det snakkes så mye om symbolverdien til kongefamilien, det er derfor jeg reagerer.

Gammel 30-10-09, 17:39   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir ganske opprørt når mennesker som ikke er i noen form for risikogruppe får vaksinen før noen som virkelig har behov for den.

Jeg forstår at kongefamilien får litt ekstra goder, og jeg forstår på en måte at det er viktig å skjerme dem når det nå er slik at vi har en kongefamilie. Men det stikker nå litt i hjertet mitt at de får den samtidig som det sitter en mamma der ute som er livredd for konsekvensene en slik sykdom kan få for hennes allerede utsatte barn.

Gammel 30-10-09, 17:39   #6
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke bryr meg så veldig mye om at kongen og Co har fått vaksine.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:43   #7
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg er rimelig sikker på at det er mange flere som har fått vaksine, uten at det skrives om det. Det er en viss symboleffekt for at det skrives om for de som fremdeles er skeptisk til vaksinen.

Jeg er rimelig sikker på at Regjering og strting allrede er vaksinert, og jeg betviler at mange næringslivstopper fremdeles venter også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:48   #8
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Så lenge vi har monarki, så går dette på lik linje med at de evakueres/hjelpes først ut ved krig/okkupasjon. Jeg merker at jeg ikke klarer å hisse meg veldig opp, men kanskje jeg hadde følt det annerledes hvis vi hadde hatt svinet i hus.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 17:52   #9
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Så lenge vi har monarki, så går dette på lik linje med at de evakueres/hjelpes først ut ved krig/okkupasjon. Jeg merker at jeg ikke klarer å hisse meg veldig opp, men kanskje jeg hadde følt det annerledes hvis vi hadde hatt svinet i hus.

Jeg bør vel være ærlig.
Det er min grunnleggende motstand mot kongehuset som er den egentlige grunnen for at jeg blir sint. I mine øyne har de ikke krav på en særstilling i samfunnet i form av sin arv. Hadde de vært en rik familie som kjøpte seg dette så hadde jeg nok ikke visst det eller brydd meg nevneverdig, selv om det selvsagt hadde vært like urettferdig.

Gammel 30-10-09, 17:58   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns ikke at de skal ha noen særfordeler. Det er kronikerne først. Basta bom! Så langt kongefamilien ikke er kronikere så skal de ikke ha noen vaksine før det er ikke-kronikerne sin tur.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 18:01   #11
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tjah. Jeg skjønner poenget ditt med den prinsipielle kongemotstanden, altså - den deler jeg absolutt - men hadde vi hatt en president, ville sikkert vedkommende fått en av de første vaksinedosene. Det er så upraktisk når statsoverhodet dør eller blir syk i ukevis.

Gammel 30-10-09, 18:06   #12
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tjah. Jeg skjønner poenget ditt med den prinsipielle kongemotstanden, altså - den deler jeg absolutt - men hadde vi hatt en president, ville sikkert vedkommende fått en av de første vaksinedosene. Det er så upraktisk når statsoverhodet dør eller blir syk i ukevis.

Saken gjør meg midlertidig blind.
Jeg er dessuten utrolig fæl å ha med å gjøre nå. Ganske frisk, storforlangende og sur. Men nå blir det bedre, jeg pleier normalt å irritere meg veldig lite over alt som står i avisen.

Gammel 30-10-09, 18:09   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Jeg bør vel være ærlig.
Det er min grunnleggende motstand mot kongehuset som er den egentlige grunnen for at jeg blir sint. I mine øyne har de ikke krav på en særstilling i samfunnet i form av sin arv. Hadde de vært en rik familie som kjøpte seg dette så hadde jeg nok ikke visst det eller brydd meg nevneverdig, selv om det selvsagt hadde vært like urettferdig.

Det mener du vel ikke? At det er veldig feil at konge, president eller annet statsoverhode/regjering får dette som noen av de første, men at det er greit at rike folk kan kjøpe seg til det foran behovstrengende.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 18:09   #14
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner at jeg ikke klarer å hisse meg opp over dette gitt. Kongen er vel ofte rundt og hilser på veldig mange mennesker i løpet av en arbeidsuke, så kanskje greit han får den. Så slipper han å føre en evt. svineinfluensa videre også.

Gammel 30-10-09, 18:10   #15
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Det mener du vel ikke? At det er veldig feil at konge, president eller annet statsoverhode/regjering får dette som noen av de første, men at det er greit at rike folk kan kjøpe seg til det foran behovstrengende.

Enig i at det hørtes veldig merkelig ut ja.

Gammel 30-10-09, 18:24   #16
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Det irriterer meg mer enn grenseløst at små kommuner har vaksinert hele sin befolkning, også friske, mens større kommuner ennå ikke har fått vaksinert risikogruppene. Skremmende og veldig galt!!

Gammel 30-10-09, 18:26   #17
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Kjenner at jeg ikke klarer å hisse meg opp over dette gitt. Kongen er vel ofte rundt og hilser på veldig mange mennesker i løpet av en arbeidsuke, så kanskje greit han får den. Så slipper han å føre en evt. svineinfluensa videre også.

Greier ikke å la være og tenke på avisoverskriften, jeg:
"seks døde på grunn av kongebesøk"

Eller tror jeg kanskje det kan være noe i symboleffekten av at kongefamilien lar seg vaksinere

Gammel 30-10-09, 18:26   #18
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Greier ikke å la være og tenke på avisoverskriften, jeg:
"seks døde på grunn av kongebesøk"

Gammel 30-10-09, 18:40   #19
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke noe stor fan av kongehuset sjøl, men akkurat dette kjenner jeg at jeg ikke klarer hisse meg opp over.

Gammel 30-10-09, 18:47   #20
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Kanskje det er en grunn til at de blir vaksinert? Nå må vi ikke være så vanskelige her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:12.