Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Holde ungene hjemme?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 18:17   #21
Albertine
Passiv

Standard

Sv: Holde ungene hjemme?

Jepp, da er det avgjort. Jeg tar dem med meg hjem igjen etter vaksinen. Ser for meg at de blir litt urvne etterpå, en elev av meg er fortsatt uggen selv mange dager etter vaksinen.

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:16   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Pelen: Det hender man føler seg litt klein etter vaksinen, så det kan jo i seg selv være grunn til å være hjemme vaksinedagen.

Vaksinedagen er helt greit, men dagen etter, bare utifall de kanskje føler noe blir for meg overdrevet om barnet ikke har reagert noe ved tidligere vaksiner.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:19   #23
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vaksinedagen er helt greit, men dagen etter, bare utifall de kanskje føler noe blir for meg overdrevet om barnet ikke har reagert noe ved tidligere vaksiner.

Du om det, jeg velger å holde han hjemme i tilfelle reaksjoner.Mange av de barna som har tatt vaksinen i barnehagen hos oss har vært ekstra trøtte og hatt endel vondt dagen etterpå.
Så du kan mene det er overdrevent men det synes ikke jeg .

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:30   #24
Albertine
Passiv

Standard

Så da er det jo supert at det er lørdag dagen etter!

Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:32   #25
Pelen

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Du om det, jeg velger å holde han hjemme i tilfelle reaksjoner.Mange av de barna som har tatt vaksinen i barnehagen hos oss har vært ekstra trøtte og hatt endel vondt dagen etterpå.
Så du kan mene det er overdrevent men det synes ikke jeg .

Det er helt greit det, selvsagt. Jeg snakker om et skolebarn. Jeg tar ham ikke ut av skolen for at han kanskje kan føle seg dårlig. Min sønn går i første klasse i en amerikansk skole og det er mye som skjer på en dag og han bør helst være der så mye som mulig. Om han viser tegn på å være dårlig så skal selvsagt vurdere saken.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:45   #26
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Så da er det jo supert at det er lørdag dagen etter!

Lykke til på fredag, håper det går greit.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:23   #27
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Jeg melder meg som elendig mamma. Guttene ble sendt i barnehage og skole etter vaksineringen var unnagjort i dag. Men jeg ga beskjed om å ha lav terskel for å ringe meg, og jeg stoler på at de fulgte med formen på guttene.

Gammel 06-11-09, 17:35   #28
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tar opp denne tråden igjen.
Jeg er usikker på hvor lenge man skal isolere barna etter vaksinen. Jeg har prøvd å finne ut litt på nettet, men det er alt fra 1-3 uker før vaksinen gir god beskyttelse. Dessuten trenger barna en dose til......beskyttelsen bygges vel opp gradvis, men er den bra nok etter bare 1 dose?

Jeg kan holde barna hjemme siden jeg er hjemme med minste, men det er jo ikke bare barnehagen. Det er jo svømming og andre ting som spesielt jenta vår trenger.

Jeg har lite lyst til å utsette henne for smitte - da kunne vi jo latt være å vaksinere (nesten)

Gammel 06-11-09, 18:04   #29
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hørt at etter en vaksinsajon har man etter noen timer noen antistoffer, etter 3 døgn 70% antistoffer, og etter nærmere tre uker er det 100%

Gammel 06-11-09, 19:29   #30
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

I dag ble det påvist svineinfluensa i barnehagen vår, to tilfeller.
Vi fikk vaksinen nå på onsdag. Jeg er villig til å gjøre hva som helst for å unngå smitte og vurderer å holde ungen hjemme til vaksinen virker.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.