Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-09, 18:39   #1
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generellt bør man alltid skru av motoren, tomgang er noe tull. Men noen kan jo ha grunner i en periode i livet for å gjøre annerledes. Når det var kaldt, og jeg var syk og hadde hatt en større operasjon, så stoppet vi i barnehagen og mannen løp inn med jentene. Jeg satt ute i bilen som gikk, mens han leverte. Så dro vi til sykehuset der jeg var dagpasient. Det blir fryktelig fort kaldt inne i en bil som har motoren av.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 18:44   #2
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi slår av motoren. Barnehagens ventilasjonsanlegg har luftinntak like ved parkeringsplassen, og barna på småbarnsavdelinga får gasskammer på stellerommet dersom det står biler og går på tomgang utenfor.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:01   #3
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg slår av motoren jeg også. Jeg tør ikke gå fra bilen uten å låse.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:54   #4
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En gang mannen var i bhg og leverte, så han en bil som sto og gikk uten noen inni. Han slo av tenninga og slang nøklene i baksetet ...
Den var borte da han kom ut igjen.

Gammel 10-11-09, 20:02   #5
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Bak Mazungens skole holder en av hjemmesykepleiens soner til. På dager som i dag når det er kuldegrader står ca 20 biler på tomgang når jeg kommer og de står fremdeles når jeg drar. Det har et par ganger tatt 20 minutter eller så. Fasinerende når kommunen skal være så vedig miljøbevisst.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:10   #6
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Floksa lar du bilen stå på mens du er inne i barnehagen og det ikke er en voksen inne i den?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:16   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Floksa lar du bilen stå på mens du er inne i barnehagen og det ikke er en voksen inne i den?

Ja, Floksa syns nemlig det er best at hun har en varm bil, miljø og sånn er bare for teitinger, og andres unger som kan komme seg inn i bilen kan sikkert bare takke seg selv.

Jeg ser at man i perioder kan ha behov for å ikke skru av motoren, slik som Emm beskriver, men innlegget til Floksa fikk ikke akkurat frem sympatien min.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:29   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og inni sitter det som regel en baby.

Og, sympati har aldri vært noe helt har hintet om i denne tråden.
Og dere som er så redd for at unger skal komme inn i bilen, hva for unger er det dere omgås?
Om barnehagen faktisk risikerte at ungene stikker av for å tukle i bilene som står utenfor, så er ikke det en barnehage jeg tørr å levere ungene mine i.

Hva miljøaspektet angår, så går det nok opp i opp med vår manglende bruk av fly. Vi flyr ca 4 timer hvert 4 - 5 år....

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 22:31   #9
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja, og inni sitter det som regel en baby.

Og, sympati har aldri vært noe helt har hintet om i denne tråden.
Og dere som er så redd for at unger skal komme inn i bilen, hva for unger er det dere omgås?
Om barnehagen faktisk risikerte at ungene stikker av for å tukle i bilene som står utenfor, så er ikke det en barnehage jeg tørr å levere ungene mine i.

Hva miljøaspektet angår, så går det nok opp i opp med vår manglende bruk av fly. Vi flyr ca 4 timer hvert 4 - 5 år....

Alle barn går ikke i barnehage Floksa. Noen er hjemme alene, andre er på vei til skolen og kanskje er en på vei inn i bilen din som står på tomgang med babyen din inne i.

Gammel 10-11-09, 22:33   #10
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alle barn går ikke i barnehage Floksa. Noen er hjemme alene, andre er på vei til skolen og kanskje er en på vei inn i bilen din som står på tomgang med babyen din inne i.

Og noen barnehager ligger faktisk sånn til at dette ikke er noen problemstilling overhode....

Gammel 10-11-09, 22:33   #11
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Det er irrelevant, Floksa. Man skal aldri gå fra en bil med nøklene i tenninga, eller enda verre; med motoren gående.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 14:43   #12
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Nå er det lite _lokal_ forurensning av flytrafikk, med mindre du ikke bor ved en flyplass...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 15:17   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Nå er det lite _lokal_ forurensning av flytrafikk, med mindre du ikke bor ved en flyplass...

Forurensning er vel mer enn bare co2?
Støy er vel også regnet som forurensing?

Gammel 11-11-09, 15:22   #14
mrc

mrc sin avatar

mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Forurensning er vel mer enn bare co2?
Støy er vel også regnet som forurensing?

Nettopp det jeg sier. Lokal forurensning er ikke co2, men f.eks. partikkelutslipp. Helt hvordan forbrenningen på fly er vet jeg ikke, men flyene bruker vel egentlig et drivstoff (parafin mer eller mindre) som vel er mer likt diesel enn bensin, og kanskje da også får en del av ulempene som diesel kan gi i henhold til lokal forurensning. For Co2 spiller det vel egentlig ganske liten rolle *hvor* man har utslippet - problemet blir globalt. Partikler og en del gasser kan bli mer en lokal forurensning.

Og støy fra fly blir også å se på som en lokal forurensing, og er vel sjeldent noe problem annet enn i nærheten av en flyplass...

Gammel 10-11-09, 20:23   #15
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idag (4 minusgrader) sto en bil og gikk på tomgang etter at jeg hadde levert ungene. Bilen var tom - og har jeg vært litt tøffere og litt mindre stresset på vei til en avtale, så har jeg skulle stoppet bilen.

Nå er forøvrig vår parkeringsplass et godt stykke fra barnehagen, men likevel.

Gammel 11-11-09, 14:45   #16
mrc

mrc sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Idag (4 minusgrader) sto en bil og gikk på tomgang etter at jeg hadde levert ungene. Bilen var tom - og har jeg vært litt tøffere og litt mindre stresset på vei til en avtale, så har jeg skulle stoppet bilen.

Nå er forøvrig vår parkeringsplass et godt stykke fra barnehagen, men likevel.

Fristende å flytte bilen. Slik tomgangskjøring, der bil står uten tilsyn, gjør at det forsvinner en del biler i norge per år. Det er andre som har forsikringer som betaler for disse bilene....

Gammel 10-11-09, 20:33   #17
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Standard

Hadde jeg sett en bil stå på tomgang utenfor en barnehage og det uten folk inne i hadde jeg pinadø stoppet billen, tatt ut nøkkelen og kastet den i nærmeste innsjø. Eller noe slikt. Faren for at en liten nysgjerrig unge setter seg inn og får bilen til å kjøre er absolutt tilstede, og eier av bilen kunne i værset fall bli siktet for uaktsomt drap.

Gammel 10-11-09, 20:50   #18
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har reagert på det i vår barnehage noen ganger, og gitt beskjed til styrer om å foreta seg noe. Sette opp en lapp eller lignende. Flere ganger har det vært store biler også. Sånne som en del folk på landet ynder å breie seg på landeveiene med.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:56   #19
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Ikke bra. For en frekkas. De som gjør det burde få høre det. Men jeg vet ikke om jeg hadde sagt fra. Som regel har jeg så mye annet å tenke på at jeg ikke har verken tid eller overskudd til å bry meg nevneverdig over hva andre gjør.

Gammel 10-11-09, 21:20   #20
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst?
Jeg hadde blitt flyforbannet om noen hadde skrudd av bilen den gangen vi hadde en bil som stoppet og ikke startet igjen om den ble kald. Jeg bruker forørvig lang tid ved levering.
Nå lar jeg aldri bilen stå å gå lenger.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.