|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, det blir noen gratistimer i året. Spesielt i år når jeg egentlig jobber 80% mens kontaktlæreroppfølgingen av elevene mine er den samme...
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr år
Jeg forsto det som om du spurte om noe helt annet?
![]() |
#3 |
*_*
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årSom student er det alltid noe jeg skulle ha lest eller skrevet, men det faller vel ikke inn under gratisjobbing akkurat.
![]() |
![]() |
#4 |
Tante Sofie
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJa, jeg gjør vel det. Jeg svarer på sms og telefoner i fritida og i ferien. Jeg er som oftest på jobb en times tid hver søndagskveld også. Det er helt frivillig, og det er deilig å sitte på kontoret fullstendig i ro og fred. Jeg er leder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr år
Jeg er ikke "gammel i tralten", men det stemmer at det er satt av timer til planlegging/etterarbeid, og det er derfor en del av ferien er avspasering, ikke ferie. Samtidig overstiger nok det totale timetallet, i hvert fall for mitt vedkommende, ganske betydelig det som er planfestet. Men jeg liker jo å pønske ut gode undervisningsopplegg og bruke tid på det. Dessuten kan jeg ikke gå så mye på rutine som de som har mer erfaring sikkert kan gjøre.
![]() |
#6 |
Retromum
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årJeg har en typisk 8-4 jobb på kontor, det er ytterst sjelden at jeg må gjøre noe jobbrelatert på fritiden (har tilgang til hjemmekontor). Det er utrolig deilig å ikke måtte ta med seg jobben hjem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årSykepleiere på sengepost slipper heldigvis det, for å ta med jobben hjem er ikke så aktuelt |
![]() |
![]() |
#8 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per år
![]() |
#9 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årDet hender. Sjekker en del mail, besvarer disse etc. I tillegg hender det jeg drar ned på kontoret på kveldstid for å gjøre unna ting jeg ikke rekker ila. dagen, men dette avspaserer jeg igjen da!
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årDet gjør jeg ikke. Har ikke mulighet til det og er glad for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Noen som har noen formening om at dette med 3 av 4 kan stemme? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Smugleser
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årDefinitivt glidende overgang mellom jobb og privatliv, jeg har smarttelefon og hjemmekontor, og jobber nokså mye hjemmefra. Til gjengjeld bruker jeg fleksibiliteten for alt det det er verdt, og er sjelden på kontoret i fulle åtte timer hver dag. Jeg leverer, går så jeg er hjemme til felles middag, trening, luciaer etc, bruker for mye tid til private ting på nett osv. Jeg har forøvrig blitt flinkere til å informere de jeg rådgir at dersom det er hasteting, så holder det ikke å sende mail etter normal kontortid, da må de ringe eller følge opp med en sms. Man kan også si at den del av denne kveldsjobbingen er innbakt i lønna mi - jeg får en viss kompensasjon.
![]() |
#13 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årJeg jobber en del gratis, men ikke mye. Jeg liker jobben min, så når jeg ikke har poden vil jeg gjerne jobbe litt mer, bare fordi jeg liker det.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årJeg er ikke i jobb pr. nå, men har tidligere jobbet i produksjonshallen i en fabrikk, og da var det ikke så aktuelt å ta med seg arbeid hjem, kan man si.
![]() |
#15 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tror også jeg vil nevne at jeg har ganske frie dager og arbeidsoppgaver, så jeg ser på det som helt fair at jeg strekker meg litt ekstra noen ganger, siden arbeidsgiver også gjør det.
![]() |
#16 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årJeg er ikke overtidsberettiget og har ikke tilgang til jobbnettet hjemmefra, men jeg jobber noen overtidstimer hver uke. Disse går på fleksitidsaldoen, så med mindre jeg overskrider maks.timer der slik at de slettes så jobber jeg ikke gratis med mindre jeg tar med meg arbeid hjem (men det kan jeg jo også timeføre).
![]() |
#17 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard per årPå en måte har jeg vel nesten ikke helt oversikt hvor mye jeg jobber. Har det fleksibelt og starter arbeidsdagen en time senere (altså på jobb 9-9.30 til 16), og jobber gjerne litt på kveldene og i helgene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Nordmenn jobber gratis for én milliard pr årNiks, har ikke hjemmekontor og tar aldri med meg jobb hjem, dvs. jeg har vel skrevet et par refetater hjemme, men da er det fordi jeg rett og slett har glemt å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|