|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?
Enig. Tradisjonell "vestlandsmat" likeens. Pinnekjøtt, kålrabistappe, fårikål, ertestuing/ertesuppe, raspeball... alt sånt.
|
|
|
|
#2 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?På sine eldre dager var nok både synet og smakssansen til min mormor ganske så svekket, men hun insisterte på å lage mat til meg hver gang jeg var hos henne. Jeg glemmer aldri laksesmørbrødet jeg fikk servert på muggen grønnflekket loff, røkelaks har aldri blitt det samme igjen for meg. Hun insisterte på å spise opp selv, og jeg var bare sær som kastet slik fin mat.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Alt av lever byr meg i mot. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?All mat er god mat, grøt er ikke mat.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
By the Sea
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Jeg har aldri noensinne blitt tvunget i mat, og kan ikke komme på en eneste rett som byr meg i mot av vanlig standardmat.
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Foreldrene mine var flinke til å lage mat, så jeg har aldri spist direkte ekkel mat. Jeg har heller ikke blitt tvunget i mat. Det eneste jeg ikke er spesielt glad i er biff tartar, og jeg synes som oftest at to-tre rå østers er nok, ellers liker jeg i praksis alt, så lenge det er laget til ok.
|
|
|
#7 |
|
L.F.C. supporter
|
Svidd risgrøt er digg.
|
|
|
|
#8 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Svigermor liker visst også svidd mat.
|
|
|
#10 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Lever, røkt kolje og hvalkjøtt ! Skrekk og gru. Bortsett fra det er jeg absolutt altspisende.
|
|
|
#11 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Biff Stroganoff. Etter en kraftig matforgiftning etter en familie-event hvor nær halvparten ble syke, sliter jeg med gryteretter. Jeg var høygravid og endte på sykehus i 2 døgn.
|
|
|
#12 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Fiskerogn, fiskelever og kaviar. Det skriver seg selvsagt fra traumatiske barndomsopplevelser. Det er sånn at jeg brekker meg om jeg får dette i munnen. Lukten har jeg endelig lært meg å leve med.
|
|
|
#13 |
|
i tåkeheimen
|
Som jeg skulle sagt det selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?1. Smalahove!! :urk: Jeg har spist det, og kjøttet smaker jo som vanlig lammekjøtt, men bare det at det ligger et halvt sauehode på fatet, byr meg veldig i mot. Og det at mine mannlige kolleger absolutt skulle tøffe seg og spise øyet. :dobbelturk:
|
|
|
#15 |
|
På vent....
Hvor: På bygda!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Baccalao! Klarer lite mat som har mye tomat i seg (med unntak av pizza) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Appelsiner, ikke smaken med konsistensen. Jeg blei tvunget i barnehagen og spise det opp til en dag jeg kastet det opp. Etter den dagen brekker jeg meg om jeg prøver og spise det. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Tomatsuppe. Måtte spise opp når jeg var liten og det har gjort sitt til at jeg ikke klarer tanken på å smake på den engang.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvilke retter byr dere helt i mot?Veldig tragisk å tenke på hvor mange som faktisk ble tvunget i mat i barndommen, tenk om foreldrene visste hva det egentlig gjorde med barna. Grusomt.
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, jeg tror det er lurt å være litt obs på at man ikke skal lage en skikkelig negativt betinget reaksjon på mat.
|
![]() |
|
|