Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Foret utedress gummiert fra livet og ned, finnes det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-09, 20:29   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foret utedress gummiert fra livet og ned, finnes det?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Nessie: 4 år er nok det største han kan ha, du kan gjerne sjekke.

Ok. Det todelte regnsettet er nok 5 år, men Hannah brukte det fra hun var 3,5. Skal sjekke litt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 20:40   #22
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det settet fra Didrikssons:

Gammel 08-12-09, 20:45   #23
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en foret hel regndress fra Refleks og de er normalt veldig bra, bare ikke når barnet sitter i sørpedammene, for da trekker vannet opp langs bena og helt opp på magen. Våtdrakt hadde kanskje vært tingen??

Gammel 08-12-09, 20:47   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vurderer våtdrakt til mine unger.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 20:53   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

De voksne på storebrors avdelingen sier at deres "drømmeklær" på barna i vått og kaldt vær er vinterdress med ull under, samt barnevadere med ullsokker i uten på det. Vi har allerede for mange gummistøvler og gummibukser, men hadde vi ikke hatt det tror jeg at jeg ville kjøpt barnevadere.

Det dumme med foret regntøy er nettopp at dersom det kommer litt fuktighet nederst, så trekker det oppover i fleecen fortere enn fy.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 20:55   #26
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De voksne på storebrors avdelingen sier at deres "drømmeklær" på barna i vått og kaldt vær er vinterdress med ull under, samt barnevadere med ullsokker i uten på det. Vi har allerede for mange gummistøvler og gummibukser, men hadde vi ikke hatt det tror jeg at jeg ville kjøpt barnevadere.

Det dumme med foret regntøy er nettopp at dersom det kommer litt fuktighet nederst, så trekker det oppover i fleecen fortere enn fy.

Hva er barnevadere? Og hvor får man kjøpt det?

Gammel 08-12-09, 21:01   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Jeg må ha snåle barn, tror seriøst aldri jeg har opplevd at de har vært skikkelig våte, og Hannah har gått i bhg siden hun var 1 år. Hverken i regnklær eller dress.

Gammel 08-12-09, 21:03   #28
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ingen tips, annet enn at jeg forstår hva du mener med at han bader i dammene. Jeg tror ærlig talt ikke dere som får Troll Classic og tilsvarende til å holde tette i slikt vær har barn som ligger i dammene. Alternativt har alle mine Troll Classic vært dårlige modeller (noe jeg egentlig ikke synes. Jeg er godt fornøyd når det bare ikke er klissvått ute).

S ligger også i dammer, selv om han er blitt noe bedre nå, og ikke en gang regntøy holder tett. Vi måtte jobbe litt med, sammen med barnehagepersonalet, og prøve å forklare ham hvordan man oppfører seg i en dam . Man KAN sitte på huk, man TRENGER ikke sitte på rompa lenge. Dette ble utløst av et tilfelle da S ble tatt bilde av som "det våteste barnet de hadde sett etter å ha hatt på fullt regnutstyr". Det har hjulpet noe nå, det er kanskje alderen.

apan er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:06   #29
hildeje
Superaktiv

hildeje sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Vi har denne kjøpt den den på flust
Er kjempefornøyd og de skryter så av den i barnehagen.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:11   #30
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg har ingen tips, annet enn at jeg forstår hva du mener med at han bader i dammene. Jeg tror ærlig talt ikke dere som får Troll Classic og tilsvarende til å holde tette i slikt vær har barn som ligger i dammene. Alternativt har alle mine Troll Classic vært dårlige modeller (noe jeg egentlig ikke synes. Jeg er godt fornøyd når det bare ikke er klissvått ute).

S ligger også i dammer, selv om han er blitt noe bedre nå, og ikke en gang regntøy holder tett. Vi måtte jobbe litt med, sammen med barnehagepersonalet, og prøve å forklare ham hvordan man oppfører seg i en dam . Man KAN sitte på huk, man TRENGER ikke sitte på rompa lenge. Dette ble utløst av et tilfelle da S ble tatt bilde av som "det våteste barnet de hadde sett etter å ha hatt på fullt regnutstyr". Det har hjulpet noe nå, det er kanskje alderen.

Min bader i dammene, han ligger langflat oppi uten å bli våt. Personalet i barnehagen er veldig overrasket over at den holder tett. Han har aldri trengt å skifte til dress nr 2 i barnehagen til tross for at han er ute hele dagene å dermed bader fllere ganger om dagen.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:13   #31
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for mange gode tips! Jeg skal sjekke om han kan ha gummibuksa på utsiden av vinterdressen først, så kommer jeg tilbake til deg med den didriksonsdressen, Nessie.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:14   #32
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Nå har vel kanskje barnevaderene blitt noe utbedret. Men støvlene som er sveiset fast på dem har vært tragiske spør du meg.
De er alt for tynne og simple til barnefoten. Og vil ikke det bli ufattelig kaldt etter hvert? Kanskje rundt 0 grader og ullsokker i tynne støvler? Ser ikke at det er noen god løsning.
Annet enn at barnet holder seg tørt vil det fryse raskt på beina, og man er vel like langt spør du meg.

Jeg er ikke akkurta til noen god hjelp da.

Tror ikke våte unger er helt til å unngå nå om dagen dersom dem liker å "bade".
Synes det er greit nok med regnbukse på utsiden av dressen så lenge regntøyet ikke er for lite men tilpasset. Og iallfall til et barn i 4årsalderen. De er gode motorisk og takler den utfordringen.

Er riktignok enig i at de dressene som lover vanntetthet bør tåle ganske mye før det skal være nødvendig med regntøy.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:24   #33
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Bare sjekket barnevaderene på nettet nå. De har kommet med nye støvler. Den gamle modellen selges til 50 kr. Det kan det jo være en grunn til tenker jeg.
Ville selv aldri tatt vanlige gummistøvler på mine unger på denne årstiden uansett da.
Og er dem uheldige å tisse på seg i disse vadebuksene er det ikke bare bare å få det rent og tørt har jeg hørt.
Men kjekke er dem sikkert i mange tilfeller, helt klart.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 21:39   #34
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har samme Didrikssondress som Nessie, og den funker greit for å holde varmen, men den tåler ikke for mye vask så jeg ville spylt den så mye jeg kunne i stedet for å vaske den i vaskemaskin hver gang den blir sølete.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.