Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

O deilige adventstid

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-09, 20:34   #1
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: O deilige adventstid

Denne helgen har vært utrolig fin, vi har hatt barnefri.
Og da har vi fått ordnet en del av det som som tidligere frembrakte stress og mas i hodet mitt, men som nå etter at vi fikk barn ikke rokker en tøddel ved oss (så lenge ungene ikke er med i alle fall).

I tillegg har vi storkost oss med å spise frokost/lunsj på kafe, spiste middag ute i går, og var på en kjempeflott julekonsert i går kveld!
Nydelig var det å hente de skjønne ungene våre igjen!!!

Så får det heller bli litt stress frem mot jul, for det er litt å ordne. Men vi prøver å ha fokus på adventskos og at det å ordne til jul er ganske gøy også.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:31   #2
Skvetten
Passiv

Standard

I det Skvettenske hjem er det fullkommen ro. Jeg har pyntet til jul. På tidligkvelden har jeg vært på julemarked.

Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:32   #3
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Stress og mas! Men ikke ang julerelaterte ting. Det kommer ikke før den 19. - da må jeg råstresse for å ta bilder til julekort, hurtiglage et på FotoKnudsen, be om timelevering og kjøre ned på Solsiden i kø for hente dem, hive dem i konvolutter og få dem i posten. Klistremerkefrimerker er et must! I tillegg kommer julegaver, innpakking, koselige førjulssysler (hah!) og pakking til juleferien. Også vask av huset, da.

Nå er det bare eksamenskjør, og jeg synes det er uhørt å legge eksamener til den siste uka før jul. For oss som har barn blir det faktisk ikke tid til kos. Hrmf

Gammel 13-12-09, 20:34   #4
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

helga har stått i omgangssykens tegn. Har også måttet utsette en bursdagsfeiring og vi har 2x mye å gjøre på jobb. Men det er bare 11 dager til julaften, og jeg har tatt fri lille julaften, satser på at julestemninga kommer ca da.

Gammel 13-12-09, 20:37   #5
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Her er det stillhet og ro, musikk og levende lys. Vi har vært og spist ribbe hos mine foreldre, etterfulgt av en tur ut i snøen. Nå har vi skrevet på julekort, sett film og kost oss sammen. Jeg prøver å overtale avkommet til å bli med ut for å poste julekortene, men det vil han ikke akkurat nå. Jaja, de får ligge på benken til i morgen.

Gammel 13-12-09, 20:39   #6
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ro og fred, og vi er i rute. Vel, det blir ikke gjort så mye her hjemme da, men de viktige tingene blir vel gjort. Rettebunkene mine er nesten borte og jeg virker igjen etter en meget uvirksom høst. Julekortene er skrevet og de fleste julekortene i boks. Idag har vi bakt pepperkaker, pepperkakehus og pepperkakefigurer til å henge i vinduene. S hoster veldig så han blir hjemme med mormor imorgen. 5 arbeidsdager igjen, jeg kjenner julefreden komme.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:46   #7
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Vi har hatt ein roleg 3. sundag i advent. Me har berre kosa oss heime. Laga svineribbe til middag. So har vi vore å besøkt mormor/mamma og oldemor/mormor, å der åt me kveldsmat. Mannen og eg skal no sjå film og slappe av

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 21:36   #8
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Vi har kosa oss hjemme i dag. Bakt hvite kakemenn, kransekakepinner og Sarah Bernhard. Jentene har vært ute og lekt i nysnøen- det har kommet litt mer her i dag, så det er skikkelig julestemning.
Jeg har også tatt frem alle nissene og englene, så det er skikkelig julestemning i heimen.
Litt stress er det innimellom nå i førjulstiden, men vi prøver å kose oss sammen mest mulig. Om det ikke er vasket fra gulv til tak, så er det trivelig i heimen likevel. Skal sende et lass med julekort og pakker i morgen, og så har vi igjen å pakke inn en del julegaver. Men det skal jeg og Optimistmannen gjøre i fred og ro onsdagskvelden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:30.