|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
maler
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Tja njei, kommer litt an på egentlig. Jeg fører ikke gaveregnskap så det er sagt. Og det er helt greit at studerende søsken etc gir gaver som jevnt over er billigere, barna gir hjemmelaget og foreldre gir dyrere gaver. Men gitt samme livssituasjon vil jeg til en viss grad matche nivået til de jeg bytter gaver med. Hvis et søsken år etter år kjøper gaver på nille til mine barn uten at det er noen spesiell grunn til det, vil ikke jeg fortsette å handle veldig dyre gaver til hennes familie heller i lengden. Jeg synes det er greiest for alle om det ikke er voldsom forskjell på relativt like familier.
|
|
|
#23 |
|
Pauset
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?
Helt enig! Jeg gir for å glede andre. Jeg har aldri vært vant til å gi eller få dyre gaver. Da tenker jeg gaver for flere hundre kroner og mer. Jeg gir ikke dyre gaver. Det har ikke vi hatt økonomi til på veldig mange år. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, det blir for teit. Da mister man jo litt gleden med å gi.
|
|
|
#26 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Overhodet ikke.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Aldri tenkt på engang jeg gir det jeg gir og blir gla for det jeg får noe er vel billigere og noe dyrere. Vi har ett budsjett som vi går etter sprekker litt gjør det jo men nå liker jeg så godt og gi bort gaver mere enn å få igjen. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sliter med tastaturet
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?
Nei, det forventer jeg absolutt ikke. Imidlertid tenker jeg jo at det bør være en slags balanse i det - at ikke man gjør noen ille berørt med uanstendig dyre gaver f.eks. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, men jeg forventer at de har brukt litt omtanke bak valget av gaver.
|
|
|
#30 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Jeg forventer faktisk at jeg får dyrere gaver enn jeg gir
|
|
|
|
#31 |
|
Sugaraddict!
|
Det mener jeg også. Jeg kjøper gaver basert på personene jeg kjøper til. Tenker litt på hva som passer til dem.
|
|
|
#32 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Nei. Ikke i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
saftig
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?De eneste jeg forventer gir oss dyrere gaver enn vi gir, er foreldrene våre. Jeg ser absolutt ikke på prisen på gaver vi får, annet enn å være opptatt av at vi ikke gir veldig mye lavere enn vi får. Det syns jeg er veldig pinlig, nemlig.
|
|
|
#36 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Jeg er mye mer opptatt av å gi noe jeg tror faller i smak enn av prisen. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
maler
|
Dette er hovedgrunnen til at jeg heller ikke gir veldig mye dyrere gaver enn det andre bruker å gi til oss - det kan ikke være noe særlig å føle at de ikke kan matche. Om det er tilfellet. Vi har for eksempel 4 nevøer og nieser, mens svigerinna mi har over 30. Jeg skal ikke være den som presser opp prisnivået da tenker jeg.
|
|
|
#38 |
|
Shake it out!
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, ikke i det hele tatt. Vi får feks dyrere gaver av min mor enn vi gir tilbake, men det er mest fordi de har alt og ikke ønsker seg noe. Jeg kjøper nok dyrere gaver til nevøer og nieser, men vi har bedre råd. Dog tar jeg den
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei jeg forventer (antar) at vi (5) får for en del mer enn vi gir (f.eks. til enslige).. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
DER tenker jeg faktisk motsatt! |
|
|
|
![]() |
|
|