Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 20:10   #1
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Nei. Jeg tenker ikke så mye på hva ting koster, så jeg håper ikke andre gjør det heller...

Gammel 23-12-09, 20:13   #2
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vi kjøper gaver for summer som passer oss å handle for, og det håper jeg inderlig andre også gjør. Om det skulle være ujevnheter så gjør det ingen verdens ting.

Gammel 23-12-09, 20:18   #3
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja njei, kommer litt an på egentlig. Jeg fører ikke gaveregnskap så det er sagt. Og det er helt greit at studerende søsken etc gir gaver som jevnt over er billigere, barna gir hjemmelaget og foreldre gir dyrere gaver. Men gitt samme livssituasjon vil jeg til en viss grad matche nivået til de jeg bytter gaver med. Hvis et søsken år etter år kjøper gaver på nille til mine barn uten at det er noen spesiell grunn til det, vil ikke jeg fortsette å handle veldig dyre gaver til hennes familie heller i lengden. Jeg synes det er greiest for alle om det ikke er voldsom forskjell på relativt like familier.

Gammel 23-12-09, 20:48   #4
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Nei, det blir for teit. Da mister man jo litt gleden med å gi.

Gammel 25-12-09, 11:06   #5
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg forventer ikke å få like mye som jeg gir. Overhodet ikke. Men det er andre i familien som forventer at gavene de får skal være minst like mye som det de gir.

Jeg er glad dette styret er over for i år. Grue seg til neste år.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:16   #6
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg forventer at kidsa panter flasker hele året for å gi meg gaver.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:39   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Ja, jeg forventer at kidsa panter flasker hele året for å gi meg gaver.

Plutte har skjønt det, han kom med DIGER gave.

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 21:02   #8
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overhodet ikke.
Men jeg husker at jeg syntes det var litt dumt da jeg ikke hadde så god råd og fikk dyre gaver av andre. Nå er det jeg som har litt bedre råd enn andre i familien. Ikke mye, og aller mest fordi jeg har lagt av penger til julen siden i sommer. Jeg håper de som har det trangere økonomisk enn oss klarer å nyte gavene fra oss uavhengig av hva de selv har gitt.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 21:05   #9
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Aldri tenkt på engang jeg gir det jeg gir og blir gla for det jeg får noe er vel billigere og noe dyrere. Vi har ett budsjett som vi går etter sprekker litt gjør det jo men nå liker jeg så godt og gi bort gaver mere enn å få igjen.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:12   #10
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Forventer du å få tilsvarende tilbake? Altså gaver for like mye penger?
Blir du grinete hvis du ikke får det?

Nei, det forventer jeg absolutt ikke. Imidlertid tenker jeg jo at det bør være en slags balanse i det - at ikke man gjør noen ille berørt med uanstendig dyre gaver f.eks.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:24   #11
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men jeg forventer at de har brukt litt omtanke bak valget av gaver.
Pris er faktisk helt uvesentlig dersom gavene "treffer"

Gammel 24-12-09, 16:18   #12
Hilda
Sugaraddict!

Hilda sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Nord
Blogginnlegg: 2
Hilda er populærHilda er populærHilda er populærHilda er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nei, men jeg forventer at de har brukt litt omtanke bak valget av gaver.
Pris er faktisk helt uvesentlig dersom gavene "treffer"

Det mener jeg også. Jeg kjøper gaver basert på personene jeg kjøper til. Tenker litt på hva som passer til dem.
Men mange av de jeg kjøper til bare gir meg ubrukelig skap tilbake år etter år, sånt irritere meg. spesielt når der er vennene mine og vet hva jeg liker å bruker. Og det trenger ikke være dyrt for at det skal "treffe riktig".
Man kjøper ikke hårføner til en skallet mann.
Min svigermor ga meg truser forige jul, som hun egentlig hadde kjøpt til seg selv i bulgaria, de var str xS og S, jeg var 95 kg,gravid og har ræv 3x større en henne.
Hvor vanskelig kan det være og se at vi IKKE er samme str. Da kan man like godt la være.

Hilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 22:29   #13
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg forventer faktisk at jeg får dyrere gaver enn jeg gir

Neida, jeg tenker lite over pris, men som flere andre sier så setter jeg pris på at det ikke bare er tull og tøys og at jeg ser at det er omtanke bak gaven.

Gammel 24-12-09, 16:49   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Dette slo meg i "hvor mye bruker du på julegaver"-tråden, og det er mulig jeg har gått glipp av en diskusjon her...

Men sett at du bruker tja, en sum penger på søsken, en sum penger på tantebarn, og en sum til foreldre.

Forventer du å få tilsvarende tilbake? Altså gaver for like mye penger?
Blir du grinete hvis du ikke får det?

(lurer på om ikke Brenda har hatt tråd om et beslektet tema )

Nei. Ikke i det hele tatt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 17:08   #15
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De eneste jeg forventer gir oss dyrere gaver enn vi gir, er foreldrene våre. Jeg ser absolutt ikke på prisen på gaver vi får, annet enn å være opptatt av at vi ikke gir veldig mye lavere enn vi får. Det syns jeg er veldig pinlig, nemlig.

Gammel 24-12-09, 21:08   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De eneste jeg forventer gir oss dyrere gaver enn vi gir, er foreldrene våre. Jeg ser absolutt ikke på prisen på gaver vi får, annet enn å være opptatt av at vi ikke gir veldig mye lavere enn vi får. Det syns jeg er veldig pinlig, nemlig.

Dette er hovedgrunnen til at jeg heller ikke gir veldig mye dyrere gaver enn det andre bruker å gi til oss - det kan ikke være noe særlig å føle at de ikke kan matche. Om det er tilfellet. Vi har for eksempel 4 nevøer og nieser, mens svigerinna mi har over 30. Jeg skal ikke være den som presser opp prisnivået da tenker jeg.

Gammel 24-12-09, 21:42   #17
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, ikke i det hele tatt. Vi får feks dyrere gaver av min mor enn vi gir tilbake, men det er mest fordi de har alt og ikke ønsker seg noe. Jeg kjøper nok dyrere gaver til nevøer og nieser, men vi har bedre råd. Dog tar jeg den ikke helt ut, for jeg er redd det hadde blitt ubehagelig for foreldrene om vi var helt ekstreme på gavefronten (det er kjekt å kjøpe klær til små jenter ).

Ellers er jeg enig i at tanken teller mer enn pris, og heldigvis er de fleste i vår familie enig i det.

Men når jeg ser juletreet så er det et hav av gaver likevel, selv om vi skulle begrense det . Ikke så mange fra oss, men nok fra tanter, onkler og besteforeldre. Tror de kompenserer for at vi ikke er i Norge....

Gammel 25-12-09, 00:11   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

De eneste jeg forventer gir oss dyrere gaver enn vi gir, er foreldrene våre.

DER tenker jeg faktisk motsatt!
Mine foreldre skal faktisk ut med gaver til både barn og barnebarn
+ flere andre og da føler jeg at det er for ille at de skal kjøpe i dyre
dommer til oss og barna, vi kjøper tross alt kun til dem som bare er to(ofte felles gave).
Men det kommer selvsagt også an på hvor god økonomi foreldrene har,
mine har en middels god økonomi og det er et liv etter julehandelen også

Jeg forventer ikke noe av giveren, eneste jeg synes er ekstra koselig er hvis gaven
er litt personlig og passer meg, at det er en tanke bak gaven.
I dag fikk jeg hjemmestrikkede ullvotter av en venninne, jeg ble faktisk rørt
over at hun hadde laget de til meg(jeg som alltid er kald på hendene).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 17:18   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forventer ikke dyrere gaver fra foreldrene våre heller.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 18:50   #20
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg forventer ikke dyrere gaver fra foreldrene våre heller.

Samme her.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.