|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Dette slo meg i "hvor mye bruker du på julegaver"-tråden, og det er mulig jeg har gått glipp av en diskusjon her... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Jeg synes f.eks det er helt greit at foreldrene mine bruker noen x tusen på oss barna, mens de får en gave til etpar-fem hundrelapper tilbake hver seg, og bilder |
|
|
|
|
|
#4 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, det forventer jeg ikke. Klisje kanskje, men jeg liker bedre å gi enn å få gaver. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, men ofte spør jo folk hva jeg ønsker meg, og det er jo ikke slik at jeg ønsker meg noe til 1000,- mens jeg selv gir noe til 200,-. Som oftes ligger man vel ca. i samme prisklasse, men jeg gir f.eks dyrere gaver til min søster som er student enn hun gir til meg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Absolut ateist
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, jeg forventer ikke for en viss sum. Men jeg forventer å få noe som ikke er plastræl og annen dritt som går i stykker bare man ser på det. Kjøp heller en nisse på Nille til 29.90 eller en pakke med truser til ungene enn å komme med dritt.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, en ting jeg ikke holder regnskap med er presanger. Synes det er smålig å måle gaver opp mot hverandre. En hjemmelaget gave som det ligger omtanke i vil alltid slå dyre presanger i min bok. |
|
|
|
#8 |
|
Peppy!
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Jeg klarer ikke å svare generelt på denne. Jeg har noen jeg gir til som jeg verken forventer å få gave i retur fra eller at det er i samme prissjikt. Og så har jeg andre igjen hvor jeg vil bli overrasket om det er en soleklar mismatch mellom verdien av gaven. Det går begge veier. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Neida, de har faktisk fine nisser på Nille altså.
|
|
|
#11 |
|
Frafallen
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, hvem skulle jeg fått det fra?
|
|
|
#12 |
|
Quiet, please
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, det tenker jeg lite over. Vi er i forskjellig situasjon, og uansett synes jeg bare det er flaut om folk har brukt mye penger på en gave til meg (bortsett fra mannen, selvsagt
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007) Sist redigert av Majsa : 24-12-09 kl 04:10. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
One of These Days
|
Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?
Her er det motsatt. Vi barna bruker en større sum på gaver til mine foreldre enn de gjør på oss, gjelder både jul og bursdag. Forventer absolutt ikke å få tilbake det samme som jeg gir. Det gjør jeg heller ikke sånn ellers. Jeg gir noe jeg håper mottakeren setter pris på uavhengig om det er på ønskeliste eller ikke, men gir noe jeg ser for meg mottakeren bruke. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Vi er et par venninner som gir til hverandre. Vi har saann ca. budsjett slik at det ikke skal bli veldig ulikt. Mest for aa begrense det hele. Det er meningen at det skal vaere en koselig oppmerksomhet, mer enn en stor/dyr gave. Men finner en av oss noe ekstra fint som koster mer for en gangs skyld, et det jo greit. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Jepp. I min valuta. Jeg bruker 10-15k på ungene - de lager noe til meg. Jeg er minst like lykkelig over kunsten som de er over sine ting. |
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei, det forventer jeg ikke.
|
|
|
#20 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?Nei. Vi kjøper gaver for summer som passer oss å handle for, og det håper jeg inderlig andre også gjør. Om det skulle være ujevnheter så gjør det ingen verdens ting.
|
|
![]() |
|
|