Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-09, 18:56   #1
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Dette slo meg i "hvor mye bruker du på julegaver"-tråden, og det er mulig jeg har gått glipp av en diskusjon her...

Men sett at du bruker tja, en sum penger på søsken, en sum penger på tantebarn, og en sum til foreldre.

Forventer du å få tilsvarende tilbake? Altså gaver for like mye penger?
Blir du grinete hvis du ikke får det?

(lurer på om ikke Brenda har hatt tråd om et beslektet tema )

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 18:57   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Nei det forventer jeg ikke. Vi har ingen regel om å gi for så og så mye.

Gammel 23-12-09, 18:58   #3
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes f.eks det er helt greit at foreldrene mine bruker noen x tusen på oss barna, mens de får en gave til etpar-fem hundrelapper tilbake hver seg, og bilder (men det går jo "min" favør da)
Eller at jeg bruker mer på min gamle minstepensjonistfarmor enn hun bruker på meg. Eller at andre familiemedlemmer med dårlig råd gir hjemmelagde gaver, men får gaver til flere hundre kroner tilbake.

Vi har jo ikke samme livssituasjon

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:00   #4
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei, det forventer jeg ikke. Klisje kanskje, men jeg liker bedre å gi enn å få gaver.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:01   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men ofte spør jo folk hva jeg ønsker meg, og det er jo ikke slik at jeg ønsker meg noe til 1000,- mens jeg selv gir noe til 200,-. Som oftes ligger man vel ca. i samme prisklasse, men jeg gir f.eks dyrere gaver til min søster som er student enn hun gir til meg.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:02   #6
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg forventer ikke for en viss sum. Men jeg forventer å få noe som ikke er plastræl og annen dritt som går i stykker bare man ser på det. Kjøp heller en nisse på Nille til 29.90 eller en pakke med truser til ungene enn å komme med dritt.

Gammel 23-12-09, 19:04   #7
Skvetten
Passiv

Standard

Nei, en ting jeg ikke holder regnskap med er presanger. Synes det er smålig å måle gaver opp mot hverandre. En hjemmelaget gave som det ligger omtanke i vil alltid slå dyre presanger i min bok.

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:04   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klarer ikke å svare generelt på denne. Jeg har noen jeg gir til som jeg verken forventer å få gave i retur fra eller at det er i samme prissjikt. Og så har jeg andre igjen hvor jeg vil bli overrasket om det er en soleklar mismatch mellom verdien av gaven. Det går begge veier.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:05   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Nei, jeg forventer ikke for en viss sum. Men jeg forventer å få noe som ikke er plastræl og annen dritt som går i stykker bare man ser på det. Kjøp heller en nisse på Nille til 29.90 eller en pakke med truser til ungene enn å komme med dritt.

Jeg ville kanskje tenkt at en nisse fra Nille til 29,50 høyst sannsynlig var plastræl og/eller gikk fort i stykker.

Men jeg ser poenget ditt, og er enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:07   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neida, de har faktisk fine nisser på Nille altså.

Gammel 23-12-09, 19:20   #11
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing - forventer du å få like dyre julegaver som du gir?

Nei, hvem skulle jeg fått det fra?

Gammel 23-12-09, 19:21   #12
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nei, det tenker jeg lite over. Vi er i forskjellig situasjon, og uansett synes jeg bare det er flaut om folk har brukt mye penger på en gave til meg (bortsett fra mannen, selvsagt ). Det jeg legger bedre merke til er om gaven virker gjennomtenkt, eller om man hvert eneste år fra samme person får noe som helt tydelig er rasket med på vei til kassa uten særlig tanke på om det vil falle i smak hos mottakeren. Jeg setter uendelig mye større pris på noe hjemmelaget julepynt eller konfekt enn et dyrt smykke som ikke er min stil i det hele tatt.

Sist redigert av Majsa : 24-12-09 kl 04:10.
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:25   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:29   #14
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes f.eks det er helt greit at foreldrene mine bruker noen x tusen på oss barna, mens de får en gave til etpar-fem hundrelapper tilbake hver seg, og bilder (men det går jo "min" favør da)
Eller at jeg bruker mer på min gamle minstepensjonistfarmor enn hun bruker på meg. Eller at andre familiemedlemmer med dårlig råd gir hjemmelagde gaver, men får gaver til flere hundre kroner tilbake.

Vi har jo ikke samme livssituasjon

Her er det motsatt. Vi barna bruker en større sum på gaver til mine foreldre enn de gjør på oss, gjelder både jul og bursdag. Forventer absolutt ikke å få tilbake det samme som jeg gir. Det gjør jeg heller ikke sånn ellers. Jeg gir noe jeg håper mottakeren setter pris på uavhengig om det er på ønskeliste eller ikke, men gir noe jeg ser for meg mottakeren bruke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:40   #15
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Vi er et par venninner som gir til hverandre. Vi har saann ca. budsjett slik at det ikke skal bli veldig ulikt. Mest for aa begrense det hele. Det er meningen at det skal vaere en koselig oppmerksomhet, mer enn en stor/dyr gave. Men finner en av oss noe ekstra fint som koster mer for en gangs skyld, et det jo greit.

For foreldre og sösken gir jeg nok mer enn jeg faar, noe som ogsaa staar i stil med at vi har best ökonomi.

Mannen gir som oftest mer til meg enn jeg til han, men han har jo bursdag i november saa da kan han ha det saa godt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 19:55   #16
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. I min valuta. Jeg bruker 10-15k på ungene - de lager noe til meg. Jeg er minst like lykkelig over kunsten som de er over sine ting.

Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:06   #17
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei, det forventer jeg ikke.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:06   #18
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nei det gjør jeg ikke.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-09, 20:10   #19
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Nei. Jeg tenker ikke så mye på hva ting koster, så jeg håper ikke andre gjør det heller...

Gammel 23-12-09, 20:13   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei. Vi kjøper gaver for summer som passer oss å handle for, og det håper jeg inderlig andre også gjør. Om det skulle være ujevnheter så gjør det ingen verdens ting.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:49.