Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forlovelsesringer og slikt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 16:53   #1
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Sv: Forlovelsesringer og slikt

Me hadde glatte gullringar på høgre hand då me forlova oss, og nye glatte gullringar på høgrehand då me gifta oss. I forlovelses ringane stod det "Din "navn" ", men ikkje dato for me var egentlig tenkt å bruke dei til gifteringar.
Men då me skulle gifte oss valde me å kjøpe nye og der er inngraveringa "Tattooed on my mind "navn" "og dato

Men det er vel begynt å bli meir og meir vanleg at fruen har ein diamant eller liknande i sin ring. Eg hadde valgt det om me skulle kjøpt nye ringar no

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:57   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med forlovelsen!

Da min kjære og jeg forlovet oss kjøpte vi gifteringer som vi brukte fram til vielsen. Vi forlovet oss i Derry, nord i Irland. Da vi kikket på ringer, og senere kjøpte dem, fikk min kjære veldig pes fordi vi ville ha glatte gifteringer, det var da vitterlig ikke forlovelsesringer. I Irland skal en forlovelsesring koste ca en månedslønn og inneholde minst en diger diamant eller annen edlesten, og det var ikke måte på hvor gjerrig en fyr jeg hadde fått meg, altså som snøyt meg for en ordentlig ring.

Da vi giftet oss et år etterpå, byttet vi ringene med et par som var litt dyrere og finere.

Gammel 25-12-09, 19:10   #3
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer!

Vi er også nyforlovet og har bestilt oss ringer i hvitt gull, med en innfelt diamant i min. Gleder meg til vi får dem! Hun hos gullsmeden sa det var litt hipp som happ hvilken hånd man bærer dem på, og at det nå er mest vanlig å bare pusse opp forlovelsesringene til bryllupet istedet for å kjøpe et nytt sett.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 19:25   #4
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer!

Jeg har en forlovelsesring, men mannen har det ikke. Min er av gull med steiner i et hjerte på, og sitter på høyre hånd. Da vi giftet oss et par år etter tok vi på oss gifteringer, som ble kjøpt inn sammen med min ring, men ikke brukt før bryllupet. Mannens er helt glatt, jeg har to smale ringer som settes sammen til en. En med flere små steiner, og en med en stor stein. Dem har vi på venstre hånd (mannen bruker nesten aldri sin da ).

Mannen er fra den Dominikanske republikk, og det var der vi kjøpte ringene våre. Der har de gifteringen på venstre hånd, visstnok fordi det er nærmest hjertet.

Gammel 25-12-09, 20:29   #5
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Når vi forlovet oss kjøpte vi glatte ringer i hvitt gull, de er børstet. Satte inn en diamant i min når vi giftet oss.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 11:32   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer!

Vi har glatte ringer i gull som vi kjøpte da vi forlovet oss, og bruker de som giftering. Vi har de på venstre hånd, hjertesiden.

Gammel 26-12-09, 20:44   #7
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gratulerer med forlovelse!

Vi gifte oss til sommeren, og har ikke ringer nå. Legger istedet litt mer i gifteringene. Ønsker med i gult gull, siden jeg har hørt at hvitt gull lett gulnes over tid. Men mulig dette varierer litt. Er egentlig et sølv-menneske, men har ikke funnet noen i sølv jeg har likt godt. Må kanskje undersøke litt mer.

Gammel 25-12-09, 19:27   #8
Lorien
Pauset

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi ringforlovet oss ikke, men kjøpte ringer da vi giftet oss. Glatte ringer fra Pan i gult gull, min har tre små diamanter i en hjerteform.

Lorien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 20:06   #9
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer!

Vi skal gifte oss snart, men setter ikke ring på fingeren før selve dagen.

Gammel 25-12-09, 21:32   #10
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer så mye!

Jeg fikk en glittrende ring i hvitt gull med 21 (!!!) diamanter da mannen min fridde til meg, og vi var forlovet i vel fire år før vi giftet oss, så vi kjøpte en enkel, glatt forlovelsesring til han. Når vi giftet oss kjøpte vi relativt enkle ringer i gult gull, jeg synes det ble litt mye med diamantringen som giftering - og er veldig tradisjonell, så jeg ville ha gult gull! Gikk med ring på høyre hånd hele tiden, men flyttet diamantringen over på venstre da vi giftet oss.

Gammel 25-12-09, 22:27   #11
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Takk igjen til alle! Jeg skal rapportere tilbake når vi finner ringer, jeg. Vi kommer nok til å gifte oss relativt snart, og bruke de samme ringene da også. Har googlet litt i dag, så vi har noen ideer. Skjønner at markedet legger opp til tradisjonelle forhold der mannen skal fri, for jeg fant noe som het "frierringer", og de var definitivt ikke laget for menn - i hvert fall ikke for menn som ikke vil ha diamantring..

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 22:36   #12
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en alliansering da mannen fridde, dvs jeg fikk den litt i etterkant. Den brukte jeg fram til vi giftet oss. Mannen brukte ingenting. Da vi giftet oss kjøpte vi helt tradisjonelle glatte gullringer, ganske brede. Nesten som de mine foreldre brukte egentlig. Vi er veldig fornøyde med dem.

Gratulerer forresten!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 22:51   #13
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med vellykket frieri !

Vi forlovet oss på min 18 års dag, jeg fikk alliansering i hvitt gull med tre diamanter, mannen glatt ring i hvitt gull. Etter noen år hadde vi lyst på vanlige ringer og kjøpte litt brede, tradisjonelle gullringer. Disse har vi fortsatt, pusset dem opp til bryllupet og graverte inn bryllupsdatoen ved siden av forlovelsesdatoen.

Gammel 25-12-09, 23:49   #14
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Gratulerer så mye!

Vi brukte samme ringer på samme hånd før og etter bryllup, men graverte de først da vi giftet oss.

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 00:35   #15
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde i og for seg ikke forlovelsesringer, for vi hadde noen fletta sølvringer som vi kjøpte på reiser (min på Orkney og Ulvefars i København) før vi forlovet oss, og vi synes de holdt. Gifteringene er gullringer i rødt gull med hamret overflate. Dersom jeg skulle hatt forlovelsesring hadde jeg foretrukket det som er vanlig i en del andre land, med å bruke gifteringen på den andre hånda fram til man gifter seg. Jeg synes det er fint at gifteringen signaliserer at man faktisk er gift.

Gammel 26-12-09, 00:38   #16
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og så kan jeg jo gratulere her også! Storesøster sin reaksjon var "Kult! Men betyr det at hun ikke får tid til oss...?"

Gammel 26-12-09, 00:43   #17
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Ja, og så kan jeg jo gratulere her også! Storesøster sin reaksjon var "Kult! Men betyr det at hun ikke får tid til oss...?"

Åååh.... Klart det ikke betyr. Søta.

Gammel 26-12-09, 00:43   #18
ingling

ingling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Dersom jeg skulle hatt forlovelsesring hadde jeg foretrukket det som er vanlig i en del andre land, med å bruke gifteringen på den andre hånda fram til man gifter seg. Jeg synes det er fint at gifteringen signaliserer at man faktisk er gift.

Det er litt jeg også tenker, nemlig.

Gammel 26-12-09, 01:06   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi forlova oss og smelta omm ringene til nye ringer da vi gifta oss. For å få litt symbolikk om å "bli ett" eller no' sånn.

Gammel 26-12-09, 22:34   #20
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer!

Mannen fridde, og hadde kjøpt inn gullringer. Da vi endelig hadde råd til å kjøpe gifteringer, var det ikke tid, så vi har fortsatt de samme ringene, ti år seinere. Ikke har vi gravert inn mer enn navn og forlovelsesdatoen heler. Spiller ikke så stor rolle - det viktigste er å være gift med den rette mannen.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:43.