|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Forlovelsesringer og sliktJeg fridde til kjæresten min her om dagen, og fikk ja! Jeg har vært gift en gang før, men da forlovet vi oss ikke med ringer og slikt. Nå, derimot, har vi veldig lyst til det. Stemmer det at det nå til dags (humre) er vanlig at en kjøper glatte ringer til begge to og bruker dem som gifteringer etterpå, bare bytter hånd? Jeg er liksom ikke heeelt diamanttypen, og tenker at fine, glatte ringer i sølv eller hvitt gull er mer oss. Vi gjør nok det uansett hva som er kotymen, men jeg er nysgjerrig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi har samme ringer, glatte i gull, og har alltid hatt de på høyre hånd, også i forlovelsestiden
![]() |
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi hadde helt glatte i gult gull i forlovelsesperioden. men den varte veldig lenge hos oss da siden vi forlovet oss tidlig.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktGratulerer! Vi var forlovet i 11 mndr og hadde "vanlige" forlovelsesringer på høyre hånd. Når vi giftet oss byttet jeg ring til en veldig ikke typisk giftering, mannen beholdt sin ring. Vi byttet til venstre hånd kort tid etter at vi giftet oss av både praktiske og romantiske grunner. Vi har med andre ord ikke like ringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi brukte de samme ringene ja, på samme (høyre) hånd både da vi forlovet oss og etter bryllupet. Glatte tynne gullringer med litt mønstergreier på sidene.
![]() |
#7 |
Originala
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi brukte de samme ringene. Graverte inn navn og dato for forlovelse da vi forlovet oss, og pusset opp ringene og graverte inn bryllupsdatoen til bryllupet året etter. Vi har hele tiden hatt ringene på høyre hånd, og etter hva jeg har forstått er det det vanlige her i Norge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi hadde samme ringene i forlovelsestiden som nå. De er i gull, men ikke helt glatte - litt norrøntinspirerte, men like. Har hatt dem på høyre hånd hele tiden. Like før bryllupet tok vi dem av, leverte dem til gravering og pussing og tok dem på igjen i kirken.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktTusen takk for gratulasjoner! Vi lander nok på enkle sølvringer, skal ta oss en runde og kikke når vi er tilbake i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forlovelsesringer og slikt
Ja, ikke sant - nok en gang, gratulerer
![]() |
#12 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi kjøpte glatte gullringer, min har en innfelt diamant. Fikk gravert inn datoen vi ble sammen, og da vi giftet oss 4 mnd senere (altså 4 mnd etter forlovelsen, var sammen 7 år før vi giftet oss), fikk vi gravert inn bryllupsdatoen i tillegg.
![]() |
![]() |
#13 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktJeg fikk glatt gullring med diamant da mannen fridde, men jeg tok den ikke paa meg för i kirken da vi hadde sagt ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktVi hadde like glatte ringer i gull med inngravering i, og de kjøpte vi forlovet oss som studenter desember 1996. Altså ikke de dyreste. Vi hadde dem på høyre hånd. Vi kjøpte noe lignende, men bredere/dyrere da vi giftet oss i 2003. Fortsatt på samme hånd. I de nye ringene fikk vi både forlevelsesdato og bryllupsdato. Liker slike enkle ringer, og diamanttypen eller noe i hvitt gull eller sølv var faktisk aldri noe vi tenkte på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
![]() Sv: Forlovelsesringer og slikt
![]() |
#16 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktGratulerer med forlovelsen!
![]() |
#19 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktGratulerer!
![]() |
#20 |
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forlovelsesringer og sliktGratulerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|