Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Forlovelsesringer og slikt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 14:25   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Forlovelsesringer og slikt

Jeg fridde til kjæresten min her om dagen, og fikk ja! Jeg har vært gift en gang før, men da forlovet vi oss ikke med ringer og slikt. Nå, derimot, har vi veldig lyst til det. Stemmer det at det nå til dags (humre) er vanlig at en kjøper glatte ringer til begge to og bruker dem som gifteringer etterpå, bare bytter hånd? Jeg er liksom ikke heeelt diamanttypen, og tenker at fine, glatte ringer i sølv eller hvitt gull er mer oss. Vi gjør nok det uansett hva som er kotymen, men jeg er nysgjerrig. Hva har dere gjort?

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 14:27   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forlovelsesringer og slikt

Vi har samme ringer, glatte i gull, og har alltid hatt de på høyre hånd, også i forlovelsestiden

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 14:31   #3
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde helt glatte i gult gull i forlovelsesperioden. men den varte veldig lenge hos oss da siden vi forlovet oss tidlig.

Når vi giftet oss kjøpte vi helt enkle glatte ringer i hvitt gull, men mannen satte i en liten diamant i min. Vi har alltid hatt ringene på høyre hånd. Det er vel det som er normen i Norge?

Og gratulere da!!!!

Gammel 25-12-09, 14:33   #4
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Gratulerer!

Vi brukte samme ringer, glatte gullringer uten noe på. Har hatt dem på høyre hånd både før og etter bryllupet.

Gammel 25-12-09, 14:41   #5
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer! Vi var forlovet i 11 mndr og hadde "vanlige" forlovelsesringer på høyre hånd. Når vi giftet oss byttet jeg ring til en veldig ikke typisk giftering, mannen beholdt sin ring. Vi byttet til venstre hånd kort tid etter at vi giftet oss av både praktiske og romantiske grunner. Vi har med andre ord ikke like ringer.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:00   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte de samme ringene ja, på samme (høyre) hånd både da vi forlovet oss og etter bryllupet. Glatte tynne gullringer med litt mønstergreier på sidene.

Gammel 25-12-09, 15:11   #7
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi brukte de samme ringene. Graverte inn navn og dato for forlovelse da vi forlovet oss, og pusset opp ringene og graverte inn bryllupsdatoen til bryllupet året etter. Vi har hele tiden hatt ringene på høyre hånd, og etter hva jeg har forstått er det det vanlige her i Norge.

Gratulerer!

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:11   #8
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi hadde samme ringene i forlovelsestiden som nå. De er i gull, men ikke helt glatte - litt norrøntinspirerte, men like. Har hatt dem på høyre hånd hele tiden. Like før bryllupet tok vi dem av, leverte dem til gravering og pussing og tok dem på igjen i kirken.

Mange benytter forskjellige ringer og forskjellige hender - gjør det som føles rett for dere. Gratulerer så mye

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:12   #9
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alexa, her.

Gratulerer!

Vi brukte samme ringer, glatte gullringer uten noe på. Har hatt dem på høyre hånd både før og etter bryllupet.

Vi også.

Gratulerer med forlovelsen!

Gammel 25-12-09, 15:18   #10
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Tusen takk for gratulasjoner! Vi lander nok på enkle sølvringer, skal ta oss en runde og kikke når vi er tilbake i Oslo. Det viktigste er at mannen vil gifte seg med meg, hurra!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:20   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Tusen takk for gratulasjoner! Vi lander nok på enkle sølvringer, skal ta oss en runde og kikke når vi er tilbake i Oslo. Det viktigste er at mannen vil gifte seg med meg, hurra!

Ja, ikke sant - nok en gang, gratulerer

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:23   #12
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte glatte gullringer, min har en innfelt diamant. Fikk gravert inn datoen vi ble sammen, og da vi giftet oss 4 mnd senere (altså 4 mnd etter forlovelsen, var sammen 7 år før vi giftet oss), fikk vi gravert inn bryllupsdatoen i tillegg.

Gammel 25-12-09, 15:41   #13
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk glatt gullring med diamant da mannen fridde, men jeg tok den ikke paa meg för i kirken da vi hadde sagt ja.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:51   #14
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde like glatte ringer i gull med inngravering i, og de kjøpte vi forlovet oss som studenter desember 1996. Altså ikke de dyreste. Vi hadde dem på høyre hånd. Vi kjøpte noe lignende, men bredere/dyrere da vi giftet oss i 2003. Fortsatt på samme hånd. I de nye ringene fikk vi både forlevelsesdato og bryllupsdato. Liker slike enkle ringer, og diamanttypen eller noe i hvitt gull eller sølv var faktisk aldri noe vi tenkte på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:53   #15
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Me hadde glatte gullringar på høgre hand då me forlova oss, og nye glatte gullringar på høgrehand då me gifta oss. I forlovelses ringane stod det "Din "navn" ", men ikkje dato for me var egentlig tenkt å bruke dei til gifteringar.
Men då me skulle gifte oss valde me å kjøpe nye og der er inngraveringa "Tattooed on my mind "navn" "og dato

Men det er vel begynt å bli meir og meir vanleg at fruen har ein diamant eller liknande i sin ring. Eg hadde valgt det om me skulle kjøpt nye ringar no

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 15:57   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer med forlovelsen!

Da min kjære og jeg forlovet oss kjøpte vi gifteringer som vi brukte fram til vielsen. Vi forlovet oss i Derry, nord i Irland. Da vi kikket på ringer, og senere kjøpte dem, fikk min kjære veldig pes fordi vi ville ha glatte gifteringer, det var da vitterlig ikke forlovelsesringer. I Irland skal en forlovelsesring koste ca en månedslønn og inneholde minst en diger diamant eller annen edlesten, og det var ikke måte på hvor gjerrig en fyr jeg hadde fått meg, altså som snøyt meg for en ordentlig ring.

Da vi giftet oss et år etterpå, byttet vi ringene med et par som var litt dyrere og finere.

Gammel 25-12-09, 16:00   #17
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Gratulerer!

Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 16:30   #18
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har samme ringer, glatte i gull, og har alltid hatt de på høyre hånd, også i forlovelsestiden

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 17:13   #19
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gratulerer!

Vi var fattige studenter da vi forlovet oss og kjøpte de tynneste glatte gullringene vi fant , går med ring på høyre hånd. Da vi giftet oss etter fem år beholdt vi forlovelsesringene og sa spøkfult at når de slites over er det slutt - de holder enda

Gammel 25-12-09, 18:10   #20
Minty

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gratulerer!

Vi er også nyforlovet og har bestilt oss ringer i hvitt gull, med en innfelt diamant i min. Gleder meg til vi får dem! Hun hos gullsmeden sa det var litt hipp som happ hvilken hånd man bærer dem på, og at det nå er mest vanlig å bare pusse opp forlovelsesringene til bryllupet istedet for å kjøpe et nytt sett.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.