|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
intro
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?
Er det så galt å være forfengelig selv om man har barn, da? Skal man sminke seg i skjul, eller bare være helt naturell og iføre seg noen tilfeldige, flagrende gevanter?
![]() |
![]() |
#22 |
Absolut ateist
|
Det er vel bare å venne seg til det.
![]() |
#23 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mener du at en M nå til dags er mindre enn for 10 år siden? Tja, for 10 år siden var jeg 10 kg lettere og brukte str. M, nå bruker jeg (som regel) L. Stemmer ikke for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
godt brukt
|
Nei, men jeg tenker bare på det faktum at vi gjør det, de kommer jo tidsnok til å forstå det, men det er jo veldig rart. Sånt egentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Absolut ateist
|
Ja, forfengelighet er ikke bra. Det er selvsagt helt greit å sminke seg, bruke klær som fremhever former, farge håret og gå på spa. Men; om man fremstiller det som om at det ikke går an å la vær, da blir det ikke bra. Om man ikke engang kan vise barna sine at det går fint an å være naturlig, da er forfengeligheten usunn. Syns jeg.
![]() |
#26 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det kommer an på dagen, men jeg er generelt veldig lite flink til å fokusere på det positive ved meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
flisespikker
|
Jeg tror jeg bare ville ha svart "ja, det var en stor dame," med ikke så veldig høy stemme, og uten noe ettertrykk eller spesiell interesse. Som jeg ville ha sagt "ja, det var en rød bil," hvis det var det som ble kommentert.
![]() |
#28 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har aldri hatt noe godt selvbilde, ei heller på utseende. Men jeg har slitt såpass mye med det at jeg er innstilt langt inn i margen på å ikke la det smitte over på ungene mine. Så da jenta mi en gang spurte om jeg hadde blitt tjukkere fordi puppene tøt ut av bh'en så svart jeg med at "jo, jeg er blitt større men er jeg ikke fin, da?" - på en stolt og konstaterende og ikke spørrende måte. Ikke bare fordi jeg vil at hun skal kunne se på det slik, men fordi det er min hellige overbevisning at det ikke er kiloene det kommer an på hvorvidt man er vakker eller ei. Jeg følte meg ikke nødvendigvis fin - og gjør det ikke alltid nå heller selv om jeg har endret veldig syn på kropp generelt og min egen spesielt med årene - men jeg er helt bestemt på at det er helt riktig å gjøre det. Føle seg fin, altså, selv om man faller utenfor A4 -vakker -bildet. |
![]() |
![]() |
#29 |
Yes, we can!!
|
særlig siden det faktisk ofte er slik barnet ser det. De legger merke til at noen er litt utenfor det vanlige, om det nå er større, mindre eller med et veldig buskete skjegg.
![]() |
#30 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Jeg hater bad som har speil som gjør at man må se seg selv mens man dusjer |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?For et par dager siden så jeg og gutta på TV på dagtid. Tror de var TV3 og det var en fantastisk reklame for noe slankegreier. De snakket om å bli lekker og smekker og få ny kropp. Sønnen min på 7 år lurte på om jeg skulle slanke meg. Jeg lurte på om han syntes at jeg trengte det, og da sa han at han syns jeg var fin så det trengte jeg ikke. Ikke det at jeg egentlig tror han vet helt hva slanking er, men jeg likte svaret hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg håper jeg kan klare å legge kompleksene mine til side og ikke prate om dem til min datter.
![]() |
#33 |
Muligens verdt å vente på
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg synes sjelden jeg er pen akkurat nå, bare på bilder tatt før akkurat nå.
![]() |
#34 |
Passiv
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Nei pen er jeg ikke, men det er egentlig helt greit. Jeg skremmer ikke vekk folk heller, så det går så fint så. |
![]() |
![]() |
#35 |
Plutselig tilbake
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
![]() ![]() |
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke føler meg vakker. Men jeg føler meg ikke stygg heller. Bare veldig vanlig og egentlig ganske kjedelig nå for tiden. Hvilke signaler jeg sender ut ubevisst til barna vet jeg ikke helt, men jeg kommenterer aldri vekta mi, eller kroppsdeler jeg er misfornøyd med. Det må i så fall bli huden som bli kommentert hvis den tar helt av på kvisefronten.
Kjenner meg igjen i mye av det du skriver Elinblu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
© All rights reserved
|
Nei, jeg klarer ikke å fokusere på det som er(?) flott med meg. Jeg har OK pupper, men de er det få som ser. Ellers er jeg flink å fokusere på det som ikke er bra og som kunne vært mye finere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?All ære til deg for det. Det er viktig.
![]() |
#38 |
By the Sea
|
Jeg har enkelte plagg fra 90-tallet enda, og figursydde skjorter fra HM i størrelse 42 er nøyaktig like store som nyinnkjøpte varianter av samme type plagg i str. 46. Det handler sikkert om mote også - at plaggene ikke skulle være så tettsittende da, kanskje?
![]() |
#39 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Det varierer veldig, men avhenger mye om jeg har klær som passer meg. Jeg kan godt ha noen kg for mye, om jeg bare har klær som sitter pent og kler meg. Har jeg sminket og ordnet meg kan jeg se bra ut. Det motsatte kan se lite bra ut. Jeg er veldig opp og ned. Er jeg brun om sommeren, så trekker det opp. Er jeg blek og kvisete trekker det ned. Men totalt sett så er det muligheter. Det er det. Jeg bare fryser så mye akkurat nå, og vil helt subbe rundt i fleece og svære vintersko. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Are you beautiful and just don't know it?Jeg har hatt komplekser i massevis, og hatet kroppen min i alle år. Først de siste par årene har jeg klart å se at jeg faktisk ser helt gjennomsnittlig normal ut, både vektmessig, kroppsfasong, utseende etc. Føler meg ganske tilfreds med å være meg, og det er godt å ha kommet dit. Selv om nesen er rar etter at jeg knakk den da jeg tryna i et hinder, strekkmerkene er både her og der som et minne etter svangerskap, puppene henger mer enn før, og rompa er bredere. Men det spiller ingen rolle egentlig. Jeg er frisk, og er takknemlig for det.
![]() |
|
|