|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Klar til innsats
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jeg og mannen pleier å sende ungene til sengs til vanlig tid, og så ta ha rolig kveld alene hvor vi lager litt god mat og drikker noe godt. Ingen fest, men en hyggelig tosom markering.
|
|
|
|
#2 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja. Vi spiser kalkun, spiller spill og leker med stjerneskudd sammen med venner, etterhvert også med ett og annet barn. Rolige former og ikke påfallende stivpyntet, men markeres. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja, nyttårsaften har alltid vært en festdag for meg. Heldigvis er jeg ferdig med den tida da vi jaktet på den kuleste og riktige festen med de rette folkene og spennende menyen fra september.
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nyttårsaften er sosialt i den forstand at vi pleier å være sammen med noen - ingen fest etter at vi fikk barn. Det kunne ikke falle meg inn å dra på fest og overlate ungene til barnevakt - og naturlig nok enda mer unaturlig å feste med barna i hus.
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer nyttårsaften i stillhet i år. Oss tre, god mat og en familiefilm står på programmet. Det blir storveis! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
madmanized
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Nyttårsaften er en familiefestdag for oss - i edruelige former. Vi er seks familier som feirer sammen, så det er på ingen måte stille og rolig.
|
|
|
|
#7 |
|
Pauset
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Festdag og festdag, vi pleier å markere det litt i alle fall. I fjor feiret vi med et vennepar og deres barn, veldig hyggelig. I år skulle vi egentlig feire med svigers og svoger, men svigermor er syk og alle tre ungene her er syke, så i år blir det bare oss fem her. Vi sender ikke opp fyrverkeri (tenne fyr på pengene, hallo liksom!), men vi skal spise pinnekjøtt til middag og kose oss med god dessert. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lille tyrann
Hvor: Oslo
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi feirer som regel med min beste venninne og hennes familie. Pynter oss, lager god mat og drikker godt. Det er en hyggelig kveld der både store og små har det bra.
|
|
|
#9 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Vi har, de siste årene, feiret nyttår sammen med min beste venninne og mannen hennes. Av og til flere også. I år skal vi være hos oss og det blir en lett blanding av voksne og barn. Vi lager god mat og har god drikke i glasset, men det tar ikke akkurat av da barna også er med. Satser på at det blir en koselig kveld |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Jepp,her blir det fest!!
|
|
|
#11 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Det er en fest/høytidsdag vi feirer med venner og god mat. Julebukk går vi, og koser oss med stjerneskudd og så videre. Gleder meg!
|
|
|
#12 |
|
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Pre-barn var det middag hos svigermor og så hæla i taket til langt ut på nyttåsdagen.
|
|
|
|
#13 |
|
Sugaraddict!
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Hjemme hos mine foreldre har det alltid vært rolig. ikke no svære greier til middag.
|
|
|
#14 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Betyr fest bare fest og fyll?
|
|
|
#15 |
|
Fortynnet
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?
Ja, enig. Jeg svarte ikke ut fra "feste-dag" som i drikke masse, men fra festdag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?For min egen del kunne jeg gjerne sitti i joggedress og kost meg med god mat og mann og unger. Ungene har litt høyere forventing til dagen så vi pynter oss, lager god mat, har en vennefamilie på besøk og koser oss. Spiller spill eller bare skraveler frem til rakettene skal opp (for min del skulle de også vært kuttet ut, men eldste forventer det og vennefamilien liker det). Det er tradisjon å være sammen med denne familien og det er veldig koselig.
|
|
|
#17 |
|
Drømmer
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Ja det er en fesdag med god mat og fine klær. I år reiser mannen bort etter middagen å jeg får besøk av 2 venninner og jenta til ene venninna kommer også. Hun å mini fårvære oppesålenge de orker.Vi skal spille spill , prate å kose oss. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
A friend with benefits
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Njei, vil ikke si det. Vi har rolig feiring med ett eller flere vennepar, med mat og overnatting og alt det innebærer med små barn.
|
|
|
#20 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Er nyttårsaften en festdag hos dere?Det var det før vi fikk barn og jeg har i grunnen alltid vært vant til at dagen feires med stor ståhei, god mat og mange ilag.
Sist redigert av Mani : 30-12-09 kl 14:36. |
|
|
|
![]() |
|
|