Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnevakt på nyttårsaften?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Barnevakt på nyttårsaften?
Nei, aldri. 171 82,21%
Ja, alltid. 2 0,96%
Det har skjedd 29 13,94%
Annet.... 6 2,88%
Deltakere: 208. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 16:01   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevakt på nyttårsaften?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg anser det som relativt aktuelt at barna kan feire nyttår sammen med besteforeldrene en gang iblant, ja. De har som regel ingen planer, og jeg tror ikke de ville ha noe imot å være med på å lage en hyggelig feiring sammen med barnebarna. Foreløpig er ungene så små at det ikke har vært aktuelt.

Ja, det har ikke vært aktuelt enda, men jeg ser ingen grunn til at ikke vi kan ha barnevakt på nyttårsaften dersom det var nødvendig/ønskelig og noen kunne. Vi giftet oss på nyttårsaften, og det var bare et vennepar som ikke kunne komme fordi besteforeldre sa nei til å sitte barnevakt på nyttårsaften.

Gammel 30-12-09, 22:58   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har aldri vært ønskelig fra vår side, men jeg tror nok at svigers hadde vært barnevakt om vi hadde spurt dem. De er stort sett hjemme på nyttårsaften og har rolig besøk av familien (svigermors søster), så jeg tror at de gjerne hadde hatt barnebarna på overnatting dersom vi hadde hatt behov for dette.

For oss er nyttårsaften en familiedag, og vi har derfor ikke hatt behov for barnevakt akkurat denne kvelden.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:28   #3
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det har aldri vært ønskelig fra vår side, men jeg tror nok at svigers hadde vært barnevakt om vi hadde spurt dem. De er stort sett hjemme på nyttårsaften og har rolig besøk av familien (svigermors søster), så jeg tror at de gjerne hadde hatt barnebarna på overnatting dersom vi hadde hatt behov for dette.

For oss er nyttårsaften en familiedag, og vi har derfor ikke hatt behov for barnevakt akkurat denne kvelden.

Slik er det for vår del også... Anser nyttårsaften for en familie-aften, selv om besteforfeldrene sikkert gjerne vil lånt barnebarna på en slik dag...

Gammel 30-12-09, 22:59   #4
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Nei, det har ikke skjedd foreløpig og jeg tviler på det blir aktuelt - vi har ungene med oss, eller vi - som oftest - inviterer hjem til oss!

Gammel 30-12-09, 22:59   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke hatt det nei, men jeg kunne godt tenke meg at minsten feiret med besteforeldrene i fjor eller i år, så vi slapp legge-problematikken osv siden han er så liten og sikkert hadde hatt det BEDRE hos besteforeldrene enn i all ståheien hos venner og sånt. Men vi har ham med oss, og neste år blir det jo mye lettere, blir lettere for hvert år han blir eldre. Han er heldigvis ofte glad og sosial når det er mange mennesker tilstede, så jeg tror det skal gå greit i år også.

Gammel 30-12-09, 23:01   #6
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er pollspørsmålet ditt? (Slik det står nå ("Barnevakt på nyttårsaften?" så trenger ikke svaret på det være det samme som det du har i hovedinnlegget ( [...] er det mange som får barnevakt på nyttårsaften?).

For oss er det ikke aktuelt å ha barnevakt på nyttårsaften. Hvis jeg hadde ønsket så hadde det vært ganske "lett" å avtale at min mor kom for å være barnevakt hvis det hadde vært ønskelig, men nyttårsaften ønsker vi å feire i det minste i samme hus som ungene. Foreløpig hovedsakelig fordi eldstemann våkner fordi han er redd raketter (i år synes han forhåpentligvis at det er kult) - og da vil vi være der. Feirer vi sammen med venner så har de også barn.

Gammel 30-12-09, 23:01   #7
Maya80

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Vi har det i år, dem to elste skal som sagt til faren sin. Hun minste skal til foreldrene til sambo, dem som ønsket det ikke vi som spurte. Har hatt barnevakt engang før når elste var 3 mnd, da var det mine foreldre som spurte, bortsett fra att jeg ringte hjem hver 10 min så gikk det greit, det var det året det var millenium.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:03   #8
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror vi kunne klart å skaffe barnevakt om vi var tidlig ute. Men det er fullstendig uaktuelt, det er en familiekveld for oss.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:04   #9
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hatt det en gang. Jeg har ikke spurt flere ganger. Nå har ungene reist til min mor, men jeg er hjemme. Så det er strengt tatt ikke barnevakt, all den tid jeg ikke skal noe sted.

Gammel 31-12-09, 10:01   #10
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Det kunne nok hendt. F.eks. hvis vi dro ut til Fru Svigerkanin og lot barna være igjen mens vi selv dro "ut" på kvelden. I år skal vi være barnevakter selv. (Dvs gjestene etterlater et barn eller to).

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 10:17   #11
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Har ikke hatt behov for det - har hatt annenhver nyttårsaften med eksmannen i de siste ti årene, så fire av dem var uten barn. Etter at Sandra på 5 ble født har vi hatt familiekveld - men nå blir det annenhver der også.

I år jobber jeg natt (begynner 22.00), mens de to store feirer sammen med faren sin og de to små sammen med sin. Neste år feirer alle fire sammen med meg.

Gammel 31-12-09, 14:33   #12
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Har hatt de to ganger da var det mamma som passet de to jeg hadde da.
Nå er de to eldste så store en på over 15 og ei på 19 år i mars så problemet mitt er å holde dem hjemme til vi har spist middag.Jeg har to barnevakter i hus som kan se etter minste mann som ikke er så liten lenger 8 år allerede.Men nyttårsaften er vi hjemme med minstemann å feirer sammen med han.

"The way you make mee feel"

Sist redigert av Siw : 31-12-09 kl 20:47.
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:04   #13
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har aldri hatt barnevakt på nyttårsaften, vi drar med ungene dit vi skal og ligger over og lar andre overnatte her. Vi hadde 18 store og små her i fjor, der alle med unger overnattet.

Gammel 30-12-09, 23:06   #14
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har nesten alltid hatt det, med unntak av de gangene vi feiret på fjellet med vennepar med barn i samme alder. For øvrig de koseligste nyttårsaftenene.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:08   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det har aldri vært et tema, men jeg ser ikke noe problem med at barn feirer med besteforeldre eller lignende. Selv er jeg for egoistisk og vil være med Mazungen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:10   #16
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke vært aktuelt enda, men jeg regner med at foreldrene mine hadde stilt opp hvis jeg spurte.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:11   #17
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Nei, her feires det med unger.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:11   #18
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Det hadde uansett ikke vært aktuelt.

Og om det skulle vært aktuelt, hadde vi ikke hatt noen som hadde kunnet.

Gammel 30-12-09, 23:12   #19
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har ikke tenkt på det før, men idealet er nok å ferire med familien, sammen med andre familier. Voksenparty kan man ta på julebordet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-09, 23:16   #20
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Det har ikke vært aktuelt de siste 18 årene da nyttårsaften for oss er en familiekveld og på jentenes premisser.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:12.