Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-10, 13:27   #21
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tiddelibom meg her, og tiddelibom meg der

Snø og kulde kan jeg leve med, men ikke mer snø enn vi har nå. Da får vi ingen steder å gjøre av den og det blir totalt ufremkommelig på veiene.
Har en skielskende mann som er strålende lykkelig for slike dager som vi har nå og hans entusiasme smitter. Det er jo mye lysere og finere med snø enn søle, slaps og +4 ! Heller snø i gangen, en sølete parkdresser, regntøy og sherrox !
Dessuten har sola snudd og vi går mot sommertid igjen.

Gammel 05-01-10, 13:28   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Og mye heller kulde og snø enn tåke og slaps.

Det kan jeg være enig i, men jeg synes også det er forfryktelig kaldt, og jeg har ikke råd til nye støvletter akkurat nå og fryser på tærne! Det hjelper at jeg har en fin varm mann å krype inntil når jeg kommer hjem, men det kunne godt blitt bittelittegranne varmere (jada, jeg vet at det er mye kaldere i nord). Ønsker meg peis!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 13:33   #23
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Liker vinter og snø, men 20 kuldegrader og under er ikke akkurat det morsomte jeg vet.
Men mye heller 10-15 kalde enn 5 varmegrader på vinteren.

Håper vi ikke slår rekorden fra mine 12 år på Gjøvik, 30 kuldegrader på barnedåpen til mellomste for 9 år siden.... da var det bare 10 grader i kirka, etter "sprengfyring" der.

Gammel 05-01-10, 13:36   #24
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stabilt, kaldt vær, som nå, er deilig.

Vi går på skøyter ute, har lagd snøhule og hatt boller og kakao og lykter der om kvelden, og inne er det masse peiskos og brettspill.

Jadda, kvalmende, jeg vet det. Men mørketida er så tung at jeg MÅ fylle den med kos, ellers kreperer jeg. Og jeg er mye flinkere til å kose meg med snø og kulde, enn ri regn og gråvær, som er alternativet på denne tiden av året.

Gammel 05-01-10, 13:37   #25
Manga

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Jeg elsker snøen. Det er jo omtrent perfekt ute nå. Noen få kuldegrader mindre så hadde det vært veldig bra.

Gammel 05-01-10, 15:07   #26
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg foretrekker også stabil kulde fremfor slaps og sludd. Men det kan jo hende jeg angrer på fredag - da er det meldt -27(Alt+noe) her.

Gammel 05-01-10, 15:13   #27
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Jeg elsker snø og står på ski omtrent hver dag. Manglen på lys i vintermånedene sliter jeg mer med.

Gammel 05-01-10, 15:16   #28
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i vår og sommer - vinter, not so much.

Men når det nå engang er vinter, blir det ikke bedre enn det er ute nå, vel? Kuldegrader, sol og puddersnø - så bra som vinteren kan bli, det.

Gammel 05-01-10, 15:23   #29
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er det ikke like kaldt på denne kanten av landet (men mye kaldere enn hva vi er vant med), men jeg må si at jeg foretrekket dette kalde været her med snø, vindstille og sol fremfor normalen som er sludd, slaps og mye vind.

Gammel 05-01-10, 15:48   #30
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Vi er flere... "Alle" har frydet seg over hvit jul rundt meg - jeg tenker på hverdagslogistikken, hvor problematisk det blir med sykling og kjøring osv osv. Og så er det det evinnelige ski/alpint-maset - jeg er ikke glad i å gå på ski, men det er ingen som tror meg og ler litt overbærende av meg når jeg kommer med slike innrømmelser. "Du som er glad i å bevege deg og holde deg i form - hvorfor liker du ikke ski?!" - med anklagende og mistroisk mine. Jaja.

Jeg holder tankene mine for meg selv - stort sett - og gleder meg til våren, jeg...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 15:50   #31
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er på ingen måte aleine. Men denne vinteren har eg bestemt meg for å begynne stå og gå på ski. Eg håper det kan hjelpe meg. Eg er erklært vinterhatar.

Gammel 05-01-10, 16:30   #32
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hater vinteren intenst, og har ingen intensjoner om å gjøre noe med det.

Gammel 05-01-10, 16:32   #33
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker vinteren, så lenge ingen tjaser og maser om at jeg "må jo bare ut å gå på ski, for hvis jeg kommer meg ut, så ser jeg jo hvor herlig det er".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:19   #34
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Syntes noen klager uansett....

Jeg må si jeg syntes dette er langt mer stas enn slaps, is og sludd, som er den "normale" norske vinteren nå. Så å måtte kle på seg litt syntes jeg er en helt greit sak. Vet at det ikke kommer til å forbli like kaldt i mange månder til, så ser ikke noen grunn til å surmule.

Er det noen her som liker slaps og speilblank is bedre, forresten?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:23   #35
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Det er bare helt fantastisk og nydelig om dagen! Jeg storkoser meg med snø og mange minus. Nå har jeg nettop kommet hjem fra jobb. Går til og fra og i dag var det -14 og kraftig sno da jeg gikk fra jobben. Må ta en annen lue i morgen og huske vindvottene, ellers har jeg det toppers!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:25   #36
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det nå ca 28 minus.
DET er litt vel kaldt.
Men jeg liker vinteren jeg - om det er VINTER liksom.
Passe med snø og en - 5 sånn ca

Mye bedre en regn og slaps iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 17:39   #37
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg hater snøvær så mye at jeg kjenner at jeg nesten elsker kulden. Kulden kan man kle ute, men snøen som faller legger seg jo overalt og sniker seg inni klærne.
Så jeg hater snø, men er på grensen til å like kulde.

Gammel 05-01-10, 18:20   #38
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg savner regn eg.... For då er det i det minste mildt. Liker ikkje kulde overhodet. eg beynner som regel å frysa når temperaturen kjem ned på 0, og slutter å frysa når den stiger over 0 igjen. Nå er det -8 her, og det er bare pyton. Snøen er eg lei av etter 1 veka, men ungane held ut endå. Dvs. etter skule/ barnehage er dei vel fornøyd med å kosa seg inne med mor. Men då har dei som regel vært mykje ute i løpet av dagen.

Einaste er når det er fullmåne. Elsker å gå tur i fullmåne om vinteren, men det er jo bare ein gong i mnd.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-10, 18:43   #39
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er helt supert ute nå. Klart det er litt kaldt men det er helt supre ski og akeforhold.
Vi får til å være ute i 3 timer uten at gutta fryser så det er jo bare å slenge seg med på aking, løping rundt og skigåing.
Jeg har på to lag med ulltrøyer og har dratt leggvarmere oppover låret så jeg har ikke vært så veldig kald heller. Vi har det superfint nå, vi.

Gammel 05-01-10, 20:31   #40
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Synes egentlig det kan være greit med litt vinter. Men ikke -24 som det er nå...

-5, passe med snø, sol og ingen vind hadde vært ypperlig :drømmer:

Liker å både ake, gå på ski og stå på ski jeg. Gå på skogstur, pilke også. Men det er da vitterlig ALT for kaldt for det nå!

Bilen er lei å starte, må kle på seg for å gå å fyre den opp et kvarter før man skal dra. Sitter i en halv time hver vei til og fra jobben og hutrer og fryser. Bilen blir jo aldri varm heller.. :gahh:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:04.