Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Får dere opp temperaturen inne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-10, 10:19   #21
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Får dere opp temperaturen inne?

Fyrer med ved og et par panelovner og da er det greit - rundt 20 tenker jeg. Hjelper på at det bor noen i kjelleretg også, så det ikke blir så gulvkaldt.

På soverommene har vi ikke oppvarming, og på mitt rom er det ikke oppvarming i kjelleren under. der er det KALDT!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:20   #22
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jada, her er det varmekabler i kjelleren, elektrisk oljeovn (som ikke står på mye) i kjellergangen, og en som står på litt mer i stua, og en panelovn på kjøkkenet og mulighet for vedfrying, noe vi har brukt mye de siste dagene. I dag var det 21 grader på stua når jeg sto opp, så da fyrte jeg ikke opp, bare tok på en genser på guttungen også, utenpå ullbody. (Ja, jeg er en frostpinn, så jeg har langermet ulltrøye innerst, og en collegegenser utenpå, så da følte jeg for en liten bomullsgenser over ullbodyen til knerten)

Gammel 06-01-10, 10:30   #23
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi bor i et gammelt trekkfullt rekkehus og sliter litt med å få opp varmen. Det vil si, vi får det varmt i stua der vedovnen står, men rommene mot yttervegg/rom med dårlig oppvarming gjør at det trekker og kjennes kaldt ut likevel.

Vi går med andre ord for tøfler og ulltøy.

Gammel 06-01-10, 10:32   #24
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Javisst. Fyrer med ved og holder temperaturen (lavere) med et par oljeovner når vi sover/er ute av huset. I tillegg har vi varmekabler på badet. Det er litt kjølig i loftsstua, men der har vi heller ingen varme på. Første vinteren i vårt nye hus (fra 1987) og jeg er godt fornøyd med isoleringen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:33   #25
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me har hus fra 1975 og her var det ca 18 når me stod opp, no er det 22,3 grader inne her. Me fyrer masse med ved. Mannen fyrer opp når han reiser litt før sju. I kjelleren er det varmekabler omtrent overalt så det går bra for leieboeren og. Ute er det no -26.

Gammel 06-01-10, 10:39   #26
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Vi bor i rekkehus i borettslag, og har fjernvarme, som gir veldig god varme. All varme og varmtvann dekkes av husleien, så vi skrur opp det vi kan, og må skru ned varmen utover dagen, da det fort blir varmt. Vi har peis også, men den har vi kun brukt 2-3 ganger.

Gammel 06-01-10, 10:41   #27
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde 13 grader inne i vårt 2005 hus. Ingen ovn i huset som funka når vi stod opp!!! Men nå fyrer jeg med ved og har fått varme i huset igjen. 20 grader på null komma niks. Begynner å tine nå litt etter litt kjenner jeg..

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:41   #28
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Huset er fra 1984. Jeg har to ovner som står på fullt og har en stabil temperatur på litt over 20 grader. Helt grei temperatur når det er minus 20 ute.

Når vi kom hjem fra juleferien så var det bare 5 grader i huset og det var helt grusomt. Vi kom hjem klokken ett om natten og måtte fyre i peisen og sitte i stuen med masse tepper til klokken var rundt 03 før det var varmt nok til å kunne legge seg.

Gammel 06-01-10, 10:42   #29
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her har det vært over 30 blå i natt, men godt å stå opp heldigvis. Varmepumpe står på hele tiden, men gir ikke så veldig mye i denne kulda. Men, setter på en vifteovn i tillegg, så går det greit, og jeg fyrer med litt ved på ettermiddagen og ved på kvelden.

Bor i 1.etg på et eldre hus, alle vinduer er byttet med unntak av ett, og der trekker det litt fra ved slike temperaturer som det er nå.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 10:43   #30
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Ja det går greit. Vi har varmekabler i kjelleretasjen, oppe har vi en elektrisk ovn som holder grunntemperaturen på rundt 15 grader, så fyrer vi for å få komfor-temperatur, det går relativt raskt når vi kommer hjem fra jobb.

Gammel 06-01-10, 10:50   #31
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi bor i et gammelt hus som er dårlig isolert og har dårlige gamle vinduer, men det har god kjeller og vi har en god vedovn i stua, så det går kjapt å få opp en god temperatur i stua når vi kommer hjem fra jobb (om morgenen er vi bare på kjøkkenet og på badet). Vedovnen på kjøkkenet er nesten for god, så den bruker vi bare om ettermiddagen når det er ekstra kaldt som nå, og da blir det kokhett på kjøkkenet etter en stund. I 2. etg. er det kaldt, men med litt elektrisitet på, blir det akkurat passe sovetemperatur (mellom 10 og 15 grader, tror jeg, kanskje litt kaldere). Vi har måtte sette på ovner i deler av huset vi ikke bruker siden vannet til vaskemaskin og do har frosset et par ganger i vinter.

Gammel 06-01-10, 11:14   #32
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Akkurat nå har jeg lite lyst til å flytte fra vårt lille hus med fjernvarme og vannbåren varme i hele første etasje... Stabil varme, relativt billig oppvarming, miljøvennlig, og aldri gulvkaldt.

Sliter litt på kontoret, der jeg sitter og jobber hele dagen, men nå begynner det å komme seg her også. Dumme meg som ikke skrudde på ovnen før jeg gikk i barnehagen!

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 11:56   #33
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varmekabler i hele første etasje og (relativt) "nytt" hus holder temperaturen oppe hos oss. I andre etasje har bare ett av tre soverom varmeovn som står på, og sammen med varmekablene på badet så er temperaturen en behagelig 18 grader på rommene uten oven (som bare soves på) og 20/21 på soverommet det også lekes på. Badet er godt og varmt.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 12:55   #34
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen fordeler er det nå ved å bo i blokk. Vi har naboer under oss og på to sider. Jeg fryser lett, men vi bruker ull uansett nå på vinterstid, så det går greit. Ungene er aldri kalde. Så ja, vi har grei temperatur inne nå.

Gammel 06-01-10, 13:00   #35
Inka
New kid on the block

Inka sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
Inka er populærInka er populærInka er populærInka er populærInka er populær
Standard

Jada, i en bitteliten leilighet holder det med varmeoven på i yttergangen, varme på badet, littegranne lunk i ovnen på storeguttens rom, og én oljeovn i stua til tross for trekk fra en dårlig verandadør og et kjøkkenvindu som ikke er helt patent det heller.
Vi har mulighet for å fyre, men det har nå ikke blitt til at vi har kjøpt ved ennå. Mest fordi jeg ikke kan fatte og begripe hvor vi skulle lagre den.

Frøken Bollefjes november 2011
Inka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:05   #36
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke fått den ovnen jeg bestilte (firmaet konkurs) så vi mangler en varmeovn, men det er varme i gulvet i første etasje og en oljeovn i andre etasje. Det er godt og varmt. Har ikke fyrt i peisovnen enda, ren latskap og det blir så veldig varmt. Huset GODT isolert, og jeg har ikke sett noe islag noe sted. Var 22 grader i dag tidlig, og 17.5 nå.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:05   #37
iana
safariqueen

iana sin avatar

iana er populæriana er populæriana er populær
Standard

Vi fyrer hovedsaklig med ved. Har panelovn på soverommene og varmekabler på bad. Det er varmt og godt når vi er hjemme, men vi kunne tenke oss en mere jevn varme og har vurdert å installere varmepumpe.

iana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:08   #38
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Akkurat nå sliter jeg litt, for vi er tomme for ved.
Men det er sikkert 20 grader her vil jeg tro, bare jeg som ikke får varmen i meg.

Hjalp litt når jeg tromlet klær i stad og lot døra til vaskerommet stå åpen.
Skal snart tromle en vask til, og det gir god varme det altså.

Håper mannen har med ved hjem etterpå!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:16   #39
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ikke måler inne, men det er kaldt her. Det står på panelovner på alle soverom samt i enden av gangen. I tillegg står varmekablene i gangen på 25 grader og på badet på nesten 30 (det var kaldt der med 25. Tror det er dårlig isolert i gulvet.) I tillegg til to panelovner i stua står det en oljeovn på.

Kjøkken, vaskerom og kjellerstue (som ikke er i bruk) har ikke varme på så det trekker litt fra disse rommene. Problemet er at om vi setter på noe mer varme nå så går sikringene.

Det er kald trekk ved vinduer og dører.

Vi har fyrt med ved i ferien, men peisen er åpen så det er begrenset hvor mye varme som kommer. Må begynne om morgenen og hive innpå ved konstant for å få varme.

Sist redigert av Éowyn : 06-01-10 kl 13:23.
Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-10, 13:20   #40
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Det er godt og varmt her.
-25 ute.
Vi fyrer med ved, har varmekabler i første etasje, et par panelovner i mellometasjen og en panelovn i øvesrte etasje.
Det er rundt 22 grader inne.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:58.