|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Fyrer med ved og et par panelovner og da er det greit - rundt 20 tenker jeg. Hjelper på at det bor noen i kjelleretg også, så det ikke blir så gulvkaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Jada, her er det varmekabler i kjelleren, elektrisk oljeovn (som ikke står på mye) i kjellergangen, og en som står på litt mer i stua, og en panelovn på kjøkkenet og mulighet for vedfrying, noe vi har brukt mye de siste dagene. I dag var det 21 grader på stua når jeg sto opp, så da fyrte jeg ikke opp, bare tok på en genser på guttungen også, utenpå ullbody. (Ja, jeg er en frostpinn, så jeg har langermet ulltrøye innerst, og en collegegenser utenpå, så da følte jeg for en liten bomullsgenser over ullbodyen til knerten)
![]() |
#23 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi bor i et gammelt trekkfullt rekkehus og sliter litt med å få opp varmen. Det vil si, vi får det varmt i stua der vedovnen står, men rommene mot yttervegg/rom med dårlig oppvarming gjør at det trekker og kjennes kaldt ut likevel.
![]() |
#24 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Javisst. Fyrer med ved og holder temperaturen (lavere) med et par oljeovner når vi sover/er ute av huset. I tillegg har vi varmekabler på badet. Det er litt kjølig i loftsstua, men der har vi heller ingen varme på. Første vinteren i vårt nye hus (fra 1987) og jeg er godt fornøyd med isoleringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
I farta!!
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Me har hus fra 1975 og her var det ca 18 når me stod opp, no er det 22,3 grader inne her. Me fyrer masse med ved. Mannen fyrer opp når han reiser litt før sju. I kjelleren er det varmekabler omtrent overalt så det går bra for leieboeren og.
![]() |
#26 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi bor i rekkehus i borettslag, og har fjernvarme, som gir veldig god varme. All varme og varmtvann dekkes av husleien, så vi skrur opp det vi kan, og må skru ned varmen utover dagen, da det fort blir varmt. Vi har peis også, men den har vi kun brukt 2-3 ganger.
![]() |
#27 |
Come what may...
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi hadde 13 grader inne i vårt 2005 hus. Ingen ovn i huset som funka når vi stod opp!!! Men nå fyrer jeg med ved og har fått varme i huset igjen. 20 grader på null komma niks. Begynner å tine nå litt etter litt kjenner jeg.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Huset er fra 1984. Jeg har to ovner som står på fullt og har en stabil temperatur på litt over 20 grader. Helt grei temperatur når det er minus 20 ute.
![]() |
#29 |
Einsam
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Her har det vært over 30 blå i natt, men godt å stå opp heldigvis. Varmepumpe står på hele tiden, men gir ikke så veldig mye i denne kulda. Men, setter på en vifteovn i tillegg, så går det greit, og jeg fyrer med litt ved på ettermiddagen og ved på kvelden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
er her
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Ja det går greit. Vi har varmekabler i kjelleretasjen, oppe har vi en elektrisk ovn som holder grunntemperaturen på rundt 15 grader, så fyrer vi for å få komfor-temperatur, det går relativt raskt når vi kommer hjem fra jobb.
![]() |
#31 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi bor i et gammelt hus som er dårlig isolert og har dårlige gamle vinduer, men det har god kjeller og vi har en god vedovn i stua, så det går kjapt å få opp en god temperatur i stua når vi kommer hjem fra jobb (om morgenen er vi bare på kjøkkenet og på badet). Vedovnen på kjøkkenet er nesten for god, så den bruker vi bare om ettermiddagen når det er ekstra kaldt som nå, og da blir det kokhett på kjøkkenet etter en stund. I 2. etg. er det kaldt, men med litt elektrisitet på, blir det akkurat passe sovetemperatur (mellom 10 og 15 grader, tror jeg, kanskje litt kaldere). Vi har måtte sette på ovner i deler av huset vi ikke bruker siden vannet til vaskemaskin og do har frosset et par ganger i vinter.
![]() |
#32 |
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Akkurat nå har jeg lite lyst til å flytte fra vårt lille hus med fjernvarme og vannbåren varme i hele første etasje... Stabil varme, relativt billig oppvarming, miljøvennlig, og aldri gulvkaldt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
villende
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Varmekabler i hele første etasje og (relativt) "nytt" hus holder temperaturen oppe hos oss. I andre etasje har bare ett av tre soverom varmeovn som står på, og sammen med varmekablene på badet så er temperaturen en behagelig 18 grader på rommene uten oven (som bare soves på) og 20/21 på soverommet det også lekes på. Badet er godt og varmt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
WF: BNBE
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Noen fordeler er det nå ved å bo i blokk. Vi har naboer under oss og på to sider. Jeg fryser lett, men vi bruker ull uansett nå på vinterstid, så det går greit. Ungene er aldri kalde. Så ja, vi har grei temperatur inne nå.
![]() |
#35 |
New kid on the block
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Arktis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Jada, i en bitteliten leilighet holder det med varmeoven på i yttergangen, varme på badet, littegranne lunk i ovnen på storeguttens rom, og én oljeovn i stua til tross for trekk fra en dårlig verandadør og et kjøkkenvindu som ikke er helt patent det heller.
![]() |
#36 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Jeg har ikke fått den ovnen jeg bestilte (firmaet konkurs) så vi mangler en varmeovn, men det er varme i gulvet i første etasje og en oljeovn i andre etasje. Det er godt og varmt. Har ikke fyrt i peisovnen enda, ren latskap og det blir så veldig varmt. Huset GODT isolert, og jeg har ikke sett noe islag noe sted. Var 22 grader i dag tidlig, og 17.5 nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
safariqueen
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi fyrer hovedsaklig med ved. Har panelovn på soverommene og varmekabler på bad. Det er varmt og godt når vi er hjemme, men vi kunne tenke oss en mere jevn varme og har vurdert å installere varmepumpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Akkurat nå sliter jeg litt, for vi er tomme for ved. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi har ikke måler inne, men det er kaldt her. Det står på panelovner på alle soverom samt i enden av gangen. I tillegg står varmekablene i gangen på 25 grader og på badet på nesten 30 (det var kaldt der med 25. Tror det er dårlig isolert i gulvet.) I tillegg til to panelovner i stua står det en oljeovn på. Sist redigert av Éowyn : 06-01-10 kl 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Det er godt og varmt her.
![]() |
|
|