|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Får dere opp temperaturen inne?Slik at dere ikke fryser? Akkurat nå er jeg glad for å bo i nytt hus, selv om det trekker fra et par av vinduene og ligger et bittelite islag nederst på et par av vinduene. Vi har varmekabler i hele første etg, minus i vaskerom og soverom. Vi har i tillegg en god elektrisk varmeovn, og oppe kan vi fyre med de elektriske ovnene, noe vi til dels gjør på barnerom og bad.
![]() |
#3 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi har varmepumpe, og den holder det godt og varmt inne. Nå som det nærmer seg -30, er det vanskelig å få opp varmen med bare den, så vi fyrer ekstra med ved.
![]() |
#4 |
Unik
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Nede i stova var det 13 grader no.
![]() |
#5 |
flisespikker
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Ja, nå når tannlegekontoret i etasjen under oss har åpnet igjen, går det greit.
![]() |
#6 |
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Nå som parafinfyren går, er det greit nok. Jeg holder temperaturen på rundt 20 og bruker ullklær. Kunne fått det varmere, men det blir så dyrt.
![]() |
#7 |
Søkende
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Det er noen fordeler med bittesmå hus. Her er det varmt og godt. Har på en panelovn i første etasje, en panelovn i andre og ingenting i tredje. Nå er det 19 grader her inne så jeg skal snart fyre opp i ovnene i første. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Når jeg står opp om morgenen er det 17-18 grader. Noen ganger 15-16, kommer an på hvor kaldt det er ute, og når jeg sluttet å fyre på kvleden.
![]() |
#9 |
XXX
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Nei! Det er 15 garder er nå, og stadig synkende, da leverandøren av varmepumpa sa jeg måtte prøve å slå den av, for å se om man fikk den i gang igjen. Har bare en ovn i tillegg til varmepumpa i huset, så det er kaldt! Sitter nedpakket i 2 pledd, og er iskald på nesa!
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Her er det varmt og godt. Huset vårt er lite så det går greit å varme det opp.
![]() |
#11 |
Type R ;)
Hvor: Nord
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi har hus fra 1940 der første del er bygt og byggd på e etg i 50 åran og utbygg på 1 etg 2000.
![]() |
#12 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Ja, om ovnen står på fullt, dvs 32 grader, så blir det akkurat passe her. Nå står den på om natten og, ellers blir det ikke varmt her før i 22-tiden på kvelden. Det er liten leilighet, men mange, kalde murvegger.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Temperaturen synker kanskje ned til 20 i stuen i løpet av dagen mens vi er på jobb nå som det er 27 grader ute, så da pleier vi å fyre i peisen etter at ungene har lagt seg. Da er det fremdeles godt og varmt i hele huset neste morgen. Huset er 2,5 år gammelt.
![]() |
#14 |
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Har ikke målt hvor kaldt det er når vi står opp, men jeg regner med at det er omtrent som Hattifnatten beskriver. Varmepumpen mister effekten når det er så kaldt som nå, så da må det fyres i tillegg. Det blir varmt ganske fort, men tilsvarende fort kaldt igjen. Bor i gammel fryseboks fra slutten av 1800 tallet.
![]() |
#15 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi bor i ny leilighet, og har parkeringskjeller under oss, og leiligheter over og på to sider. Det hjelper veldig godt. Med litt fjernvarme i tillegg blir det godt og varmt.
![]() |
#17 |
Wooohhoooooo
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Det må fyres med ved, men ja jeg får opp tempen
![]() |
#18 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi får det godt og varmt når vi fyrer med ved i tillegg til varmepumpa. Pumpa klarer ikke å oppnå temperaturen den skal nå som det er så kaldt.
![]() |
#19 |
From Gokk With Love
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Vi holder varmen med varmekabler, varmepumpe og vedfyring. På kalde dager må vi fyre i ovnen, men vanligvis rekker det med de to førstenevnte.
![]() |
#20 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Får dere opp temperaturen inne?Hos oss går det mange favner i ved i løpet av vinteren, sikkert minst fire. Vi har det varmt ja, men ikke om morgenen før ovnen begynner å gløde. Kaldt i gangen da siden varmekablene der er ødelagt.
![]() |
|
|