Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varm drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange kopper varm drikke inntar du i snitt på en hverdag?
Ingen 48 22,12%
1 39 17,97%
2 32 14,75%
3-4 45 20,74%
5-6 38 17,51%
7-8 11 5,07%
9-10 3 1,38%
Mer enn 10 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 11:48   #21
sykkelpappa
<insert something witty>

sykkelpappa sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Sv: Varm drikke?

5-6

Først kaffe, så mer kaffe, så enda mer kaffe, så tar jeg gjerne en liten kaffe til avveksling, og så en skikkelig god kaffe helt til slutt...

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:49   #22
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3 store kopper te i løpet av arbeidsdagen. Grønn te med sitron, er favoritten. Så blir det kanskje 1 kopp te om kvelden også.

Kaffe liker jeg ikke. Bortsett fra Irish, men det får jeg veldig sjelden på jobben.

Gammel 21-01-10, 11:52   #23
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er litt artig det der, jeg synes det virker som om "min" generasjon drikker mindre kaffe enn generasjonen over oss. Når jeg har besøk av min mor, svigers osv, må jeg alltid servere kaffe. Da blir det instant siden vi ikke har kaffetrakter.
Når jeg har besøk av venninner og kjente på min egen alder (30 år +/-) serveres det aldri kaffe, kanskje med unntak av sånne poser med vanilje-, og sjokoladekaffe osv, som blandes med kokende vann.
Jeg har kun én venninne som drikker kaffe, faktisk.

Det tror jeg har mer med hvem man omgås enn akkurat hvor gammel man er. Jeg serverer alltid kaffe når jeg har besøk og "forventer" å bli servert kaffe når jeg er på besøk.

De fleste av mine venner drikker ganske mye kaffe, og langt de fleste drikker det på besøk hos hverandre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:52   #24
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Når jeg tenker meg om så er det veldig sjelden jeg drikker varm drikke. Det er mest kakako i såfall. Eller te en sjelden gang. I snitt drikker jeg mindre enn en kopp daglig med varm drikke. Går mest i kald drikke her ja. Det er det jeg liker best.

Varm kakako er godt på kalde dager.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:52   #25
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

5-6 kopper kaffe hver dag. Gjerne en kopp te også.

Gammel 21-01-10, 11:53   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig svarte jeg 7–8 kopper, men det er vel mer et snitt enn en regel. Det kan godt gå fire kopper én dag og ti kopper den neste.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:54   #27
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det tror jeg har mer med hvem man omgås enn akkurat hvor gammel man er. Jeg serverer alltid kaffe når jeg har besøk og "forventer" å bli servert kaffe når jeg er på besøk.

De fleste av mine venner drikker ganske mye kaffe, og langt de fleste drikker det på besøk hos hverandre.

Min erfaring også.

Gammel 21-01-10, 11:56   #28
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drikker vel 3-4 kopper kaffi om dagen. Bruker stort sett bare presskannekaffi, og den held jo ikkje så godt på varmen. Står ofte på en tevarmer då, og det hjelper.
I helgene blir det jo gjerna kakao med ungane, må jo få varmen i dei på eit vis.

Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 11:58   #29
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

4 kopper kaffe, tenker jeg. Men vanligvis er det såpass store krus at 5-6 kopper blir riktigst svar. Te drikker jeg sjelden, sikkert bare et par ganger i måneden.

Gammel 21-01-10, 11:58   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja det kan godt stemme det, altså. Jeg bare kjenner svært få på min alder som drikker noe særlig med kaffe, og da tar jeg altså med alle de jeg kjenner, ikke bare de jeg omgås mye. Så for meg har det virket som om det er mindre vanlig å drikke mye kaffe, at det var mer vanlig før, men det er vel nettopp fordi jeg ikke er vant med at de jeg kjenner drikker kaffe. Jeg serverer selvsagt kaffe til de som vil. Det blir stort sett når svigers eller min mor er her da, ikke andre.

Sist redigert av Dixie Diner : 21-01-10 kl 12:06.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:01   #31
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pussig, Iset, det er jo vi som er "kaffebar-generasjonen" - nå er jeg riktignok vant til at foreldrene mine drikker kaffe flere ganger om dagen, men de driver ikke og går på kafé og sitter i timevis og heller i seg kaffe, slik ganske mange av mine venner godt kan finne på. Jeg har ellers også samme erfaring som Teo - ikke så rart, siden vi i grunnen tilhører den samme omgangskretsen - om at venner "alltid" tilbyr kaffe, og at vi alltid drikker kaffe når vi er hos venner eller har besøk. Og i mye større grad enn foreldrene våre kan vi finne på å servere bare kaffe; mamma vil alltid sette frem kaker eller brød/kjeks med pålegg sammen med kaffen.

Og så å si alle jeg kjenner drikker dessuten en del kaffe mens de jobber.

Gammel 21-01-10, 12:05   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og i mye større grad enn foreldrene våre kan vi finne på å servere bare kaffe; mamma vil alltid sette frem kaker eller brød/kjeks med pålegg sammen med kaffen.

Jeg er også en av disse som alltid må servere kaker eller smørbrød eller noe, men det blir oftest uten kaffe.

Gammel 21-01-10, 12:06   #33
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Det er høyst sesongavhengig.
Jeg stemte en, det blir vel kanskje det i snitt, eller ned mot en halv? Jeg drikker ikke kaffe eller te, så varm drikke er for meg kakao, som jeg bare drikker i vinterhalvåret. De dagene jeg jobber (jobber for tiden 2 dager i uken, er derved hjemme 3 hverdager i uken) blir det fort 2-3-4 kopper på denne tiden, en boks instat kakaopulver og vannkoker... Hjemme ikke så mye. Og ikke noe på sommeren, da går det i kaldt vann både hjemme og på jobb, så i snitt på året er det ikke så mye.

Gammel 21-01-10, 12:07   #34
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

3-4 kopper kaffe.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:07   #35
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Ingen.

Gammel 21-01-10, 12:08   #36
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drikker omtrent 1 kopp kaffe i snitt hver dag kanskje, og 3-4 kopper te. Kakao sjelden, det går inn under "godteri" for meg.

Gammel 21-01-10, 12:09   #37
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Kakao sjelden, det går inn under "godteri" for meg.

For meg også, i grunnen - betyr det at jeg spiser dobbelt med godteri hver dag? Det er for øvrig en ganske kalorifattig form for godteri, altså. Anbefales for å fylle opp dagens sjokoladekvote!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:10   #38
Cabrel
Aktiv

Cabrel sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Cabrel er litt kulCabrel er litt kul
Standard

Her blir det sjelden mer enn en kopp om dagen. Stort sett er det en kopp te, eller så hender det at det blir en kopp med vaniljekaffe av typen "pulver man blander med vann".

Vi serverer bare kaffe til foreldrene våre, ikke mange i vår omgangskrets som drikker kaffe heller.

Cabrel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 12:14   #39
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg svarte 2, men sannheten er vel kanskje 2-3. Noen ganger 2, andre ganger 3 altså. En eller to kaffe ila. dagen og en te på kvelden.

Gammel 21-01-10, 12:15   #40
carmenzita

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

3-4 kopper blir det nok med te,kaffe eller kakao. Alt etter hva jeg har i hylla mi på jobben.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.