Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Varm drikke?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange kopper varm drikke inntar du i snitt på en hverdag?
Ingen 48 22,12%
1 39 17,97%
2 32 14,75%
3-4 45 20,74%
5-6 38 17,51%
7-8 11 5,07%
9-10 3 1,38%
Mer enn 10 1 0,46%
Deltakere: 217. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-10, 10:24   #1
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Varm drikke?

Hvor mange kopper varm drikke inntar du i snitt på en hverdag? Undersøkelse følger.

Angi gjerne hva i tråden. (Denne burde vel egentlig ligget i Kaffestuggu. )

Sist redigert av Bluen : 21-01-10 kl 10:29.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:24   #2
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 221
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Varm drikke?

Kaffe. På jobbdager blir det nok ti kopper hver dag. Mye mindre i helgene.

Gammel 21-01-10, 10:25   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som regel ingen, drikker ikke kaffe eller te. En gang i måneden kanskje, kan jeg ta meg en kopp med Café au chocolat eller lignende, med ekstra Oboy-pulver eller noe i.

Gammel 21-01-10, 10:27   #4
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

2-4 tenker jeg det må bli. Morgenkaffe på jobb og ettermiddagskaffe hjemme. Innimellom tar jeg en kopp te/kaffe/kakao til lunsj, og kanskje en kopp te til kveldsmaten.

Nå fikk jeg veldig lyst på kakao.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:27   #5
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Som oftest ingen. Kanskje en på jobb. har kaffemaskin der med kakao, den den er så søt at en 1\2 kopp holder.

Liker ikke kaffe

Gammel 21-01-10, 10:27   #6
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Som regel ingen. Jeg drikker te og kaffe, men det er svært sjelden.

Gammel 21-01-10, 10:28   #7
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

5-6 tipper jeg. Kaffe på formiddagen og te på kvelden.

Gammel 21-01-10, 10:28   #8
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Kaffe. På jobbdager blir det nok ti kopper hver dag.

Og jeg som trodde jeg hadde tatt for hardt i med svarene!

Artig å se at de to første som svarte, var to ytterligheter. Jeg er litt ute etter å se hvor unormal jeg er som nesten ikke drikker noe varmt. Vanligvis går det med en halv kopp, kanskje, og det er gjerne kakao om kvelden. Det hender også at jeg skeier ut med en tekopp i løpet av arbeidsdagen, så i snitt nærmer jeg meg én kopp.

Gammel 21-01-10, 10:29   #9
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Drikker ikke kaffe, te eller kakao. Det går mest i vann ( og brus )

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:30   #10
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7-8 kaffe/kaffe latte. , tror jeg. Hm, burde loggføre, kanskje det er mer.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:31   #11
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kaffe i bytter og spann.

Gammel 21-01-10, 10:34   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt artig det der, jeg synes det virker som om "min" generasjon drikker mindre kaffe enn generasjonen over oss. Når jeg har besøk av min mor, svigers osv, må jeg alltid servere kaffe. Da blir det instant siden vi ikke har kaffetrakter.
Når jeg har besøk av venninner og kjente på min egen alder (30 år +/-) serveres det aldri kaffe, kanskje med unntak av sånne poser med vanilje-, og sjokoladekaffe osv, som blandes med kokende vann.
Jeg har kun én venninne som drikker kaffe, faktisk.

Gammel 21-01-10, 10:35   #13
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Drikker i snitt 1 kopp om dagen, eller tok jeg feil? Burde jeg svart 2? Pleier å drikke en kopp te når jeg kommer på jobb. Ofte tar jeg så en moccachino etter lunch. Men det kan jeg også glemme. Så har vi også de dagene da jeg tar en te/kakao/cafe au chocolat på kvelden.

Det er nok i snitt 1,5 pr dag. Svarte 1. Drikker jo mer på vinteren, så i snitt over hele året er nok 1 riktig.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:36   #14
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv

Lizzie sin avatar

Hvor: Oslo
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Over 10. et par kopper kaffe på jobb i tillegg til 3-4 kopper te og kanskje en kopp kakao. Hjemme drikker jeg stort sett bare te, men det går med et par kopper der også.
Heldigvis blir det mest grønn og hvit te.

Gammel 21-01-10, 10:38   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg drikker ofte noe varmt i lunsjen på jobb da er det te eller kakao det går i. I helgene drikker jeg ikke noe varmt. Grunnen til at jeg drikker te i lunsjen er fordi jeg ikke liker vann til brødskive, aller helst skulle jeg hatt melk, men det har jeg ikke på jobb, så da drikker jeg en kopp te, kakao er det slutt på, siden jobben har fjernet varmdrikkmaskinen med en varm/kald-vannsdispenser, så nå er det te eller pulverkaffe som er alternativet. Jeg liker ikke kaffe.

Svarte 1 kopp daglig, men snittet ligger nok litt under 1.

Gammel 21-01-10, 10:39   #16
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er litt artig det der, jeg synes det virker som om "min" generasjon drikker mindre kaffe enn generasjonen over oss.

Det kan nok stemme, ja - i alle fall tror jeg vanene er annerledes. Mine foreldre drikker knapt kaffe i det hele tatt, men svigermor har traktekaffe på kanna til enhver tid. Sist de var på besøk, oppstod det misstemning fordi jeg ikke ville ofre en av termosene våre som kaffekanne. (Jeg avskyr kaffe, og vet jo at smaken setter seg for all framtid.) Svigerfar drikker sikkert borti 10 kopper te om dagen. Her på jobben drikker mine jevnaldrene kaffe i bøtter og spann etter mine begreper, men de foretrekker den moderne kaffemaskina framfor trakteren.

Jeg lurer på om jeg skal begynne å drikke mer te for å skape flere lyspunkter i hverdagen. Hvis jeg skal kutte sukkeret, kan jeg imidlertid like gjerne la det være.

Gammel 21-01-10, 10:43   #17
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I snitt en kopp. Enten kakao eller te.
I det siste har jeg ikke drukket mye varm drikke, faktisk.
Jeg liker ikke kaffe.

Gammel 21-01-10, 10:43   #18
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Traktekaffen her på huset har blitt sur de siste månedene. Jeg sørger for at trakteren blir renset med jevne mellomrom - men har ikke alltid kontroll over kolben og kaffekanna.

Te og (pose)kakao er gode alternativer da.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 10:43   #19
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

For tida blir det ca en halv kopp te hver dag, for den rekker alltid å bli kald før jeg blir ferdig med den. Drikker litt kakao innimellom også, men kaffe klarer jeg ikke.

Gammel 21-01-10, 10:46   #20
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Tung kaffekjerring melder seg. Drikker 1-2 kopper om morgenen, og 2-3 i løpet av arbeidsdagen. Og en til barne-tv. Drikker også te i lunsjen og en gang iblant om kvelden.

Krysset av på 5-6.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.