Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger BH-ekspertise!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-10, 17:18   #21
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger BH-ekspertise!

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Har du planer om å gå opp i cup-størrelse da også? Nå er jo du på vei ned i vekt da (i større tempo enn meg i hvert fall), så jeg kan vel ikke helt sammenlikne.

Jau. Jeg har på meg 75G nå. Har en 70FF liggende, og det gikk ganske greit, selv om cup-en kanskje var pittelitt liten. Tipper jeg kommer til å ligge på 70FF en stund, men etter jeg er ferdig slanket lurer jeg på om jeg kommer ned på 65 kanskje. Og cup A sikkert.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 10:57   #22
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Tipper jeg kommer til å ligge på 70FF en stund, men etter jeg er ferdig slanket lurer jeg på om jeg kommer ned på 65 kanskje. Og cup A sikkert.

Det er ikke noe å le av!

Jeg blir gal av hele BH-surret. I går var jeg på Change i Lillestrøm og ble målt til mellom 65 og 70, men ingenting passet til meg. Til slutt stod jeg med 10 fargesprakende, ukledelige BH-er i prøverommet og en ivrig ansatt utenfor gardina. Da ble jeg saved by the bell, bokstavelig talt, for brannalarmen gikk.

Min erfaring er for øvrig at det omkretsen blir større når cupen blir det. (Ikke at det er relevant for meg. ) Jeg kan dog ikke begripe at folk som måler 80 rundt, skal ha 70 og sånt. Jeg måler ca. 68, tror jeg, og 65 er ofte altfor trangt.

Gammel 28-01-10, 11:06   #23
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg var å prøvde Bher i byen og der fant jeg ut at 75F var passe, derimot når jeg var på lagunen så passet ikke 75F, men jeg måtte ha 70G. (Husker ikke navn på butikkene og ikke husker jeg merke på BH heller og orker ikke ta den av for å sjekke.) Så min erfaring er at det er forskjell på merkene, forøvrig er den i str 70G slappere enn den i 75, selv om den første kostet mer.

Gammel 28-01-10, 11:17   #24
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg lurer også litt. Jeg har blitt en del slankere det siste året, og lurer på om jeg egentlig bør ha mindre cup nå. Men jeg beholder omkretsen, da? (tror ikke jeg har blitt noe smalere rundt brystkassa, nei. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-10, 11:25   #25
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker 75 rundt, så det ville ikke overraske meg om du skal ha 70, MinaX.

Jeg kjøper mine på LaLina og betaler ca 600-700 kroner pr stk. Jeg styrer unna de aller dyreste.

Gammel 28-01-10, 14:56   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Det er ikke noe å le av!

Jeg blir gal av hele BH-surret. I går var jeg på Change i Lillestrøm og ble målt til mellom 65 og 70, men ingenting passet til meg. Til slutt stod jeg med 10 fargesprakende, ukledelige BH-er i prøverommet og en ivrig ansatt utenfor gardina. Da ble jeg saved by the bell, bokstavelig talt, for brannalarmen gikk.

Min erfaring er for øvrig at det omkretsen blir større når cupen blir det. (Ikke at det er relevant for meg. ) Jeg kan dog ikke begripe at folk som måler 80 rundt, skal ha 70 og sånt. Jeg måler ca. 68, tror jeg, og 65 er ofte altfor trangt.

Forskjellen er vel at det for meg vil bli en A-cup full av skinn og ikke noe pupp egentlig. Det var en sånn panikk-tørr-latter altså. Ikke det at jeg lo av A-cup i seg selv

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-01-10, 15:58   #27
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg bruker 75 rundt, så det ville ikke overraske meg om du skal ha 70, MinaX.

Jeg kjøper mine på LaLina og betaler ca 600-700 kroner pr stk. Jeg styrer unna de aller dyreste.

Det var jo ikke så verst pris da. Kanskje jeg skal dra til LaLina, kan jo være greit å bli målt skikkelig en gang.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 19:49   #28
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

LaLina har noen superdyre merker som Bravissimo ikke fører. Merkene som Bravissimo fører er bare dyre på LaLina.

Aha!! Da skjønte jeg hva du mente

Gammel 04-02-10, 20:23   #29
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det varierer fra merke til merke også. Jeg har 80DD eller 85D i Charnos, 85DD i Freya og 80E i Fantasie.

Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 09:00   #30
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Varierer veldig, ja. Jeg har 75G i Freya og Panache fra hhv. LaLina og Bravissimo, men samme størrelse blir egentlig litt stram rundt i en modell fra Triumph. Ta deg en tur til La Lina. De har ikke bare SVINDYRE bh-er. Også sånne i 400-700 kr.-klassen. (Jeg prøvde en til 1200,- der. Skikkelig fin, men akk så skikkelig dyr! Den ble igjen i butikken.)

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 11:02   #31
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm.. jeg vurderer sterkt en tur på LaLina senere i dag.

Gammel 05-02-10, 13:30   #32
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Tilbake fra LaLina med tre BH'er i str 70G. og . Det fine er at minst to av de får jeg tak i fra Bravissimo også, så da kan jeg supplere derfra om det trengs.

Gammel 05-02-10, 13:33   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Der ser du!

Og det var vel 70 Polyanna hevdet at hun hadde så nå må vi overbevise henne om at hun må ha mindre. Hvor mye fikk du betale?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 13:35   #34
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

What to do? Inn i omkrets og opp i cup, igjen?

Ja, det vil jeg tro.

Jeg gjør som følger: Jeg kjøper BH som er så trang at jeg gråter litt, bruker en BH-forlenger etterhvert som BH'en utvider seg og så dropper jeg etterhvert forlengeren.

Gammel 05-02-10, 13:45   #35
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Der ser du!

Og det var vel 70 Polyanna hevdet at hun hadde så nå må vi overbevise henne om at hun må ha mindre. Hvor mye fikk du betale?

Jeg betalte 1800 for tre BH'er, en truse og en BH-forlenger (trengte det til den ene).

Det er litt absurd at jeg skal ha 70 i omkrets. Polyanna må vel ha 55 eller der omkring.

Gammel 05-02-10, 13:46   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Prisen var jo ikke så ille tross alt! Jeg må dit i sommer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 13:47   #37
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Prisen var jo ikke så ille tross alt! Jeg må dit i sommer.

Jeg sa at jeg ikke ville ha de aller dyreste. Jeg skal uansett ikke ha med masse blonder og sånt, for det klarer jeg ikke å gå med, og de enklere modellene er en del rimeligere, tror jeg.

Gammel 05-02-10, 13:55   #38
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvis man må ha BH-forlenger, er vel størrelsen feil?

Jeg bruker også 70 i omkrets, for øvrig, men det er et par modeller jeg må ha forlenger på også.

Gammel 05-02-10, 18:40   #39
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Men hvis man må ha BH-forlenger, er vel størrelsen feil?

Det trodde jeg også, men LaLina-damen mente at siden den satt så perfekt i cuppen, ville 75F bli for liten og 75G for stor i cuppen (altså at 70G-cupstørrelsen var den optimale i den BH'en). Og forlengeren skulle bare være for de første par ukene, og vil gjøre at BH'en varer lengre, fordi det tar enda lengre tid før jeg er på innerste hakk.

Gammel 05-02-10, 19:41   #40
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man bruker bare forlengeren den første perioden, det er jo en fin måte å forlenge levetiden til BH'en på.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.