Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Trenger BH-ekspertise!

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-10, 22:25   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger BH-ekspertise!

Altså. Etter å ha blitt grundig opplært her på FP, endret jeg for et par år siden BH-størrelse fra 80D/E til 75F. Og oppdaget gleden ved å ha en BH hvor ikke bare skuldrestroppene gjør jobben. Men, etter ganske kort tids bruk, må jeg alltid feste de på innerste hakk. Og i skrivende stund sitter jeg med en splitter ny BH, på innerste hakk, som IKKE sitter godt inntil ( ).

What to do? Inn i omkrets og opp i cup, igjen? Må jeg gå og få målt (det kjipe da er at da må jeg punge ut for en BH som koster det firedobbelte av de hos Bravissimo)? Det virker absurd at jeg skal ha 70 rundt, for jeg er over 80 cm rundt, tror jeg, og ganske kraftig. Bruker str 42/44 på overkroppen, som regel. Er en 70G BH større i omkretsen enn en 70F?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 22:32   #2
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger BH-ekspertise!

Min erfaring er at det er forskjell på omkretsen på bh-ene. Både på modellene, men også avhengig av type stoff. Er dette samme type bh som de andre du har, og er de andre også store?

Jeg er også 42-44, str 75F. Ca 82-83 cm rundt når jeg måler. Jeg kan ikke ha 70 rundt, det er altfor trangt.

Gammel 26-01-10, 22:33   #3
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg opplever det samme med BH-er jeg har kjøpt på Bravissimo, men ikke med de super-dyre som jeg kjøpte på LaLina. :dyridrift: Jeg mener altså at jeg opplever en kvalitetsforskjell i tekstilene som er brukt.

Gammel 26-01-10, 22:36   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper aldri uten å prøve. Min erfaring er at det er veldig forskjell i modellene, både i størrelse, men ikke minst i støtte. Hvis de ikke gir nok støtte, eller på den riktige måten, føles det også som om at de glipper.

: Også dyr i drift, og lite hjelpsom:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-01-10, 22:48   #5
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, denne jeg har nå er en helt ny type. Kanskje jeg bare skal holde meg til de kjente, kjære (billige) Bravissimo'ene da. Jeg er ikke så keen på tusenkroners BH-er.

Gammel 26-01-10, 22:49   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men å kaste nye BH-er, se det ... ?

- No. 4 -
Gammel 26-01-10, 22:51   #7
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men å kaste nye BH-er, se det ... ?

Næsj, jeg skal da ikke kaste de, de kommer til å ligge i skuffen i et par års tid først i det minste.

Gammel 26-01-10, 22:53   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Da kan de få følge av mine gamle slafser som kanskje eller kanskje ikke på mirakuløst vis muligens skal få tilbake elastikken og bli spretne igjen gjennom langvarig skapeksponering?

Kanskje vi skal lage duste-BH-bål? En fiiin videreføring av en stolt tradisjon; vi brenner BH-er som ikke gjør puppene våre flotte nok!

- No. 4 -
Gammel 26-01-10, 22:56   #9
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Da kan de få følge av mine gamle slafser som kanskje eller kanskje ikke på mirakuløst vis muligens skal få tilbake elastikken og bli spretne igjen gjennom langvarig skapeksponering?

Kanskje vi skal lage duste-BH-bål? En fiiin videreføring av en stolt tradisjon; vi brenner BH-er som ikke gjør puppene våre flotte nok!

Jaaa!

Det dumme er at denne BH'en egentlig er veldig fin. Bare litt for vid rundt og bittelitt for liten i cupen for meg. Jeg burde strengt tatt gi den bort til noen (bare rop ut, du som tror du bruker 85D, som egentlig burde hatt 80F og dermed kan bruke denne).

Jeg har fortsatt plenty i skuffen til bålet altså.

Gammel 26-01-10, 23:08   #10
Lillebill
Aktiv

Medlem siden: Jan 2009
Lillebill har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg opplever det samme med BH-er jeg har kjøpt på Bravissimo, men ikke med de super-dyre som jeg kjøpte på LaLina. :dyridrift: Jeg mener altså at jeg opplever en kvalitetsforskjell i tekstilene som er brukt.

Men er det ikke mange av de samme merkene begge steder?Freya og Fantasie f.eks?

Gammel 26-01-10, 23:09   #11
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lillebill, her.

LaLina har noen superdyre merker som Bravissimo ikke fører. Merkene som Bravissimo fører er bare dyre på LaLina.

Gammel 26-01-10, 23:10   #12
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lillebill, her.

Jeg har flere fra Fantasie og de er veldig gode altså.

Gammel 26-01-10, 23:54   #13
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg venter i spenning på tråden der alle oppgir den størrelsen de tror de har, og får tilsendt anonyme BH-er i posten. Noen har sikkert fortsatt alle adressene, det er ikke så lenge siden julegavetråden.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 01:02   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

70G og 70F skal ha samme omkrets. Jeg skulle ha prøvd en 70G og så solgt den her om den ikke passet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:01   #15
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er jo ikke bare bare å bli målt heller. Forskjellige butikker kommer med forskjellige anbefalinger. Det er også forskjell på merker og modeller.

Siste BH jeg kjøpte var forresten 80F.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:03   #16
Albertine
Passiv

Standard

Jeg er nærmere 90 rundt og endte opp med en BH i 75F. Trenger altså ikke ha noen sammenheng. Send en av dem til meg, la meg prøve den. Kanskje jeg kan kjøpe?

Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 11:11   #17
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg venter i spenning på tråden der alle oppgir den størrelsen de tror de har, og får tilsendt anonyme BH-er i posten. Noen har sikkert fortsatt alle adressene, det er ikke så lenge siden julegavetråden.

Det er her DU skal oppgi DIN størrelse.

Gammel 27-01-10, 17:01   #18
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er nærmere 90 rundt og endte opp med en BH i 75F. Trenger altså ikke ha noen sammenheng. Send en av dem til meg, la meg prøve den. Kanskje jeg kan kjøpe?

Gi meg adressen din så skal jeg sende den! Den er paddet, liker du det?
Det er bare denne ene BHen som er for vid rundt helt ny, du skal slippe å få mine gamle, slarkete.

Gammel 27-01-10, 18:12   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer veldig an på modellene. Den Fantasie bh-en min som er min favoritt passer bare på ytterste hakk når jeg kjøper den, for den går ut en del. Nå har jeg 75 der, og må ha det på innerste hakk. Så nå skal jeg få tak i 70.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 18:15   #20
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det kommer veldig an på modellene. Den Fantasie bh-en min som er min favoritt passer bare på ytterste hakk når jeg kjøper den, for den går ut en del. Nå har jeg 75 der, og må ha det på innerste hakk. Så nå skal jeg få tak i 70.

Har du planer om å gå opp i cup-størrelse da også? Nå er jo du på vei ned i vekt da (i større tempo enn meg i hvert fall), så jeg kan vel ikke helt sammenlikne.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.