Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler til frokost???

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 16:03   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg synes det høres ut som om de har hatt en veldig koselig morgen.

Det vet jeg de hadde! Og de får sove der når som helst og spise vafler til frokost. De har et fint kosthold hjemme, så noen vafler på overnatting fra eller til er ikke noe å henge seg opp i.

Jeg ble bare veldig overrasket over at det var frokostmat.
Nå ser jeg jo at det godt kan være det en gang i blant.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 10:59   #2
SmarteSmelt
Erfaren

SmarteSmelt sin avatar

SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det var helt sikkert en måte å vise at de satte pris på overnattingsgjester og gjorde ekstra stas på dem.

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:03   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Det var helt sikkert en måte å vise at de satte pris på overnattingsgjester og gjorde ekstra stas på dem.

Det samme tenkte jeg. Vi har aldri vafler til frokost, men hadde vi hatt overnattingsgjester, kunne vi godt ha funnet på å slå på stortromma og servere vafler. Og ikke hadde de vært grove heller, nødvendigvis. Jeg ser virkelig ikke på en vaffelfrokost i ny og ne som en potensiell fare for helsa.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:43   #4
Zefid
Moden

Zefid sin avatar

Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Vafler til frokost???

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Det samme tenkte jeg. Vi har aldri vafler til frokost, men hadde vi hatt overnattingsgjester, kunne vi godt ha funnet på å slå på stortromma og servere vafler. Og ikke hadde de vært grove heller, nødvendigvis. Jeg ser virkelig ikke på en vaffelfrokost i ny og ne som en potensiell fare for helsa.

helt enig

Gammel 08-10-06, 22:48   #5
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er sikker på at det var riktig moro for guttene og at de koste seg! Ingen tar nok skade av en vaffelfrokost i ny og ne nei. Selv har ikke tanken slått meg, men det er fordi jeg synes det høres ut som en uggen start på dagen.
Vi får jo kanskje håpe at de guttene besøkte ikke har vaffelfrokost som en vane, men det er det nok ingen grunn til å regne med, og uansett er det jo ikke noe du trenger bekymre deg over .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 12:19   #6
Hønni

Hønni sin avatar

Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er sikker på at det var riktig moro for guttene og at de koste seg! Ingen tar nok skade av en vaffelfrokost i ny og ne nei. Selv har ikke tanken slått meg, men det er fordi jeg synes det høres ut som en uggen start på dagen.
Vi får jo kanskje håpe at de guttene besøkte ikke har vaffelfrokost som en vane, men det er det nok ingen grunn til å regne med, og uansett er det jo ikke noe du trenger bekymre deg over .

Nei, jeg er jo ikke bekymret, og ser jo av denne tråden at jeg er på jordet. Men, som for deg er vaffelfrokost for meg en uggen tanke.
Jeg tror dette er fast takst i helgen hos min venninne, men det er jo opp til dem.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 13:52   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten er jo pannekaker helt "normal" frokostmat i mange land, og det ligner jo. Det har vi forresten hatt til helgefrokost en gang jeg hadde røre til overs. Jeg trodde Storebror skulle hoppe ut av sitt gode skinn av begeistring. (Og det var grove pannekaker med mest egg og ikke sukker).

Jeg er ellers veldig glad de søte frokostene man spiser i "alle" andre land, jeg. Loff, honning, yoghurt, litt pastries.

Saltmat orker jeg ikke om morgenen. Kun ristet brød med syltetøy. Saltpålegg kan jeg spise dersom jeg har vært oppe en stund, og jeg har tid til å dandere det lekkert. Fedon: Come get me!

Gammel 13-02-07, 23:53   #8
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Mannen min lager det av og til til frokost i helgene.Det serves med røykelaks og kokte egg. Jeg synes ikke det er noe særlig, og tar heller syltetøy som pålegg. Men de håpefulle liker pappas variant
Han lager det ofte når vi skal ha niste med oss (på fjellet ol.) Da må jeg alltid passe på at jeg får med meg en tuppervareboks med syltetøy. Vet egentlig ikke om at han har fått med seg at jeg ikke spiser kombinasjonen: vaffel,røykelaks og egg.
Steike, egentlig er jeg ganske god og diskre...

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:06   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er absolutt tilhenger av kosefrokoster på søndag altså, men for meg er vafler kake, og det spiser man da ikke til frokost?

"Amerikanske" pannekaker er jo frokostmat - det er ikke noe vi pleier å ha, men jeg kunne godt laget det hvis vi hadde overnattingsgjester. Og om slik røre stekes i vaffeljern eller stekepanne spiller jo ingen vesentlig rolle.

Gammel 25-09-06, 11:15   #10
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde poden kommet hjem fra overnattingsbesøk og gledestrålende fortalt om vafler til frokost hadde jeg ikke reagert på det. Det er ikke akkurat noe vi har til vanlig, men en gang i blant er bare kos.

Havremel i vafler har jeg ikke tenkt på før, det var lurt og skal prøves ved neste anledning.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:17   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Havremel gir god smak, syns jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 11:28   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det høres godt ut, så det skal jammen jeg teste også.

Min mormor hadde nok ikke applaudert et slikt tillegg til vaffeloppskriften sin, tror jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 13:13   #13
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Og enda bedre med litt havregyn oppi røra.
Vil en absolutt ha søtt i røra så går det jo istedet ann å ha litt fruktose i.

Har vi litt vafler igjen fra dagen før så hender det at mine jenter få ei til frokosten. ikke ofte vi har vafler.
Ser overhodet ikke noe galt i det når en ellers har et bevisst sunnt kosthold.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 13:20   #14
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, litt havregryn er også godt. Det er nok ganske mye en vanesak hva slags vafler man liker. Jeg passet datteren til en venninne en gang, og hun sa æsj, så vonde vafler du lager. Moren hennes lager sånne knallsøte med masse vaniljesukker i. Guttene mine syns de søte med vanilje er vonde, så det er nok ofte sånn at det mamma lager smaker best. (Men jeg håper jo de er høflige nok til å ikke si det rett ut isåfall).

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 13:34   #15
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Hadde ikke reagert om ungene kom hjem og fortalte om frokostvafler selv om vi ikke bruker å servere det hjemme. Kveldsvafler spiser vi derimot rett som det er (senest i går). De blir laget av grovt mel, uten sukker og er en "latmannsversjon" av nybakte rundstykker

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 12:05   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Hmm, nå fikk jeg lyst på vafler til frokost. Hadde ikke reagert negativt om tulla hadde fått det på overnattingsbesøk.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 12:30   #17
OlleVia
Erfaren

OlleVia sin avatar

OlleVia er litt kulOlleVia er litt kul
Standard

Jeg ser også på vafler som kake ja, men jeg hadde ikke fått hakeslipp om en hadde spist det til frokost i "ny og ne". Hadde ikke hengt meg noe særlig opp i det tenker jeg. Dessuten er vel heller ikke loff det sunneste en kan spise og det er vel gjerne noen som spiser det om søndagen.

OlleVia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 14:56   #18
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Hvorfor ikke spise vafler til frokost?
Det er forresten godt med ris i vaflene, har fått ideen fra farmor.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 17:00   #19
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe.

FROKOSTPANNEKAKE
3 egg
1 dl cottage cheese (1/3 beger)
10 dråper vaniljeessens
2-3 ss store havregryn
Splenda etter smak
1 ts kanel
Ørlite salt

Miks alt sammen i hurtigmikser/blender til det er en glatt masse og stek på middels varme i mye smør på begge sider. Blir 2 middels eller 1 tykk pannekake. Server med bær, og evt. rømme og/eller meierismør.

Gammel 25-09-06, 21:59   #20
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hehe.

FROKOSTPANNEKAKE
3 egg
1 dl cottage cheese (1/3 beger)
10 dråper vaniljeessens
2-3 ss store havregryn
Splenda etter smak
1 ts kanel
Ørlite salt

Miks alt sammen i hurtigmikser/blender til det er en glatt masse og stek på middels varme i mye smør på begge sider. Blir 2 middels eller 1 tykk pannekake. Server med bær, og evt. rømme og/eller meierismør.

Vi har endret litt på oppskriften
Litt vaniljesukker istedenfor vaniljeessens
0,5dl melk
0,5 dl hvetemel
rørsukker eller fruktose istedenfor splenda.

Jeg liker den best når den er kald. Så jeg steker den om kvelden og legger den i kjøleskapet. Da er den veldig god neste morgen, med litt syltetøy.

Ellers så bruker vi gjerne grove vafler og grove muffins som lunsj/kveldsmat. Litt enkel forandring fra brødmaten holder matlysten oppe her ihvertfall.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:56.