|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
♡
|
Det vet jeg de hadde! Og de får sove der når som helst og spise vafler til frokost. De har et fint kosthold hjemme, så noen vafler på overnatting fra eller til er ikke noe å henge seg opp i.
|
|
|
#2 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var helt sikkert en måte å vise at de satte pris på overnattingsgjester og gjorde ekstra stas på dem. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Textrovert
|
Det samme tenkte jeg. Vi har aldri vafler til frokost, men hadde vi hatt overnattingsgjester, kunne vi godt ha funnet på å slå på stortromma og servere vafler. Og ikke hadde de vært grove heller, nødvendigvis. Jeg ser virkelig ikke på en vaffelfrokost i ny og ne som en potensiell fare for helsa.
|
|
|
#4 |
|
Moden
|
Sv: Vafler til frokost???
helt enig
|
|
|
#5 |
|
I mål
|
Sv: Vafler til frokost???Jeg er sikker på at det var riktig moro for guttene og at de koste seg! Ingen tar nok skade av en vaffelfrokost i ny og ne nei. Selv har ikke tanken slått meg, men det er fordi jeg synes det høres ut som en uggen start på dagen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
♡
|
Sv: Vafler til frokost???
Nei, jeg er jo ikke bekymret, og ser jo av denne tråden at jeg er på jordet. Men, som for deg er vaffelfrokost for meg en uggen tanke.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Vafler til frokost???Forresten er jo pannekaker helt "normal" frokostmat i mange land, og det ligner jo. Det har vi forresten hatt til helgefrokost en gang jeg hadde røre til overs. Jeg trodde Storebror skulle hoppe ut av sitt gode skinn av begeistring.
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vafler til frokost???Mannen min lager det av og til til frokost i helgene.Det serves med røykelaks og kokte egg.
|
|
|
|
#9 |
|
flisespikker
|
"Amerikanske" pannekaker er jo frokostmat - det er ikke noe vi pleier å ha, men jeg kunne godt laget det hvis vi hadde overnattingsgjester. Og om slik røre stekes i vaffeljern eller stekepanne spiller jo ingen vesentlig rolle.
|
|
|
#10 |
|
Hertuginne
|
Hadde poden kommet hjem fra overnattingsbesøk og gledestrålende fortalt om vafler til frokost hadde jeg ikke reagert på det. Det er ikke akkurat noe vi har til vanlig, men en gang i blant er bare kos. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
X First Lady
Og enda bedre med litt havregyn oppi røra. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Ja, litt havregryn er også godt. Det er nok ganske mye en vanesak hva slags vafler man liker. Jeg passet datteren til en venninne en gang, og hun sa æsj, så vonde vafler du lager. Moren hennes lager sånne knallsøte med masse vaniljesukker i. Guttene mine syns de søte med vanilje er vonde, så det er nok ofte sånn at det mamma lager smaker best. (Men jeg håper jo de er høflige nok til å ikke si det rett ut isåfall). |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Viser tenner
|
Hadde ikke reagert om ungene kom hjem og fortalte om frokostvafler selv om vi ikke bruker å servere det hjemme. Kveldsvafler spiser vi derimot rett som det er (senest i går). De blir laget av grovt mel, uten sukker og er en "latmannsversjon" av nybakte rundstykker |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Erfaren
![]() ![]() |
Jeg ser også på vafler som kake ja, men jeg hadde ikke fått hakeslipp om en hadde spist det til frokost i "ny og ne". Hadde ikke hengt meg noe særlig opp i det tenker jeg. Dessuten er vel heller ikke loff det sunneste en kan spise og det er vel gjerne noen som spiser det om søndagen. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Hehe.