Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vafler til frokost???

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-06, 09:13   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vafler til frokost???

Jeg fikk hakeslipp når mine to kom hjem fra sitt første overnattingsbesøk hos kamerat og ekstatisk fortalte at de hadde spist vafler til frokost.

Jeg er absolutt tilhenger av kosefrokoster på søndag altså, men for meg er vafler kake, og det spiser man da ikke til frokost?

Og nei, de var nok ikke grove, kjenner jeg mammaen rett...

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:16   #2
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg kunne sikkert ha funnet på det samme hvis jeg hadde litt røre igjen. Litt vaffelkos er sunt for kropp og sjel. Sa hun som startet dagen med et stykke oreokake og rester av guttenes lørdagsgodt.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:17   #3
Albertine
Passiv

Standard

Vafler til frokost hver dag er ikke bra. Men en og annen gang må det være lov til å kose seg ekstra, hvis det er noe spesielt. Ungene dine har nok hatt det helt fantastisk, herlig å se at vafler på et uvant tidspunkt kan utløse så stor begeistring.

Likevel kan du godt sørge for at de vet at vafler ikke er hverdagsfrokost.

Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:21   #4
Myggstukket
sjelden

Myggstukket sin avatar

Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke matlyst om morgenen, så vafler hørtes direkte kvalmt ut. men ungene var sikkert kjempebegeistret.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:21   #5
Maya80
Bør lage seg en tittel selv

Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Hvist barnet mitt hadde vært på overnattingsbesøk, å det var helg hadde jeg ikke reagert noe spesielt på det. Som sagt det er jo ikke noe som skjer så ofte.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:21   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ha funnet på det. Hos oss er pannekaker ikke aldeles uvanlig som søndagsfrokost, i alle fall. (Kanskje en gang i måneden, eller hver sjette uke omtrent.)

Vi har ikke overnattingsgjester ofte, og jeg ville derfor ikke ha tenkt over at jeg måtte kjøre standard kosthold til søndagsfrokosten den dagen vi hadde gjester. Det at jeg serverte vafler, pannekaker eller andre godsaker til frokost når det var overnattingsgjester der, ville ikke i det hele tatt være ensbetydende med at det var et vanlig søndagskosthold hjemme hos oss.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:23   #7
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det var så ille, og ville neppe reagert på det, annet enn at jeg ville tenkt at de hadde hatt det fint og kost seg.

Det er vel ikke akkurat fare for at de skal tro at det er hverdagsfrokost bare fordi de fikk det til frokost på et overnattingsbesøk.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:23   #8
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vafler er god knall som frokostmat! En sjelden gang.

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:25   #9
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan absolutt finne på å servere vafler til frokost en gang eller to i året.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:25   #10
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne aldri ha hatt vafler til frokost, men det er på grunn av praktiske årsaker. Vi har "ofte" vafler til lunch i helgene. "Ofte" betyr hver 14 dag eller 1 gang i måneden. Vi har det også når vi har besøk. Har ikke tenkt over at noen kan reagere på deg.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:25   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje ikke akkurat til frokost, men vafler til lunsj er vanlig lørdagskost hos oss. Vel å merke grove, uten sukker.
Dette fordi lillegutt er litt brødlei, men ved å bruke omtrent de samme ingrediensene i vafler får jeg i han litt fiber allikevel
Men vafler med linfrø er fysjom altså :klokavskade:

Sist redigert av m^2 : 25-09-06 kl 09:54.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:28   #12
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På lørdag hadde jeg eplekake til frokost. I tillegg til mye annet snadder . Så vafler når det er overnattingsbesøk eller noe annet litt utenom høres fint ut for meg.

Gammel 25-09-06, 09:29   #13
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Vafler er helt sikkert snadder til frokost! Og noe jeg kunne vært troende til å gjøre en og annen lørdag med overnattingsbesøk

Sist redigert av Plipp : 25-09-06 kl 10:23.
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:33   #14
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det høres ut som om de har hatt en veldig koselig morgen.

Gammel 25-09-06, 09:36   #15
Mumriel
Perspektivutvider

Mumriel sin avatar

Mumriel er populærMumriel er populærMumriel er populær
Standard

Vi spiser rett som det er pannekaker til frokost. Men da er det ikke klassiske pannekaker med hvetemel. Våre er laget av store havregryn, mange egg, cottagecheese, olje og litt kanel. Og på dem har vi bær, eller rårørt syletøy med litt fruktose i. Og da er det ikke veldig galt ernæringsmessig altså, heller ganske så riktig faktisk.

Dessuten, næringsverdien i vanlig butikkbrød, den ligger vel ikke så mye over vanlige hjemmelagede vaffler ...

Mumriel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:40   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mumriel, her.

Dessuten, næringsverdien i vanlig butikkbrød, den ligger vel ikke så mye over vanlige hjemmelagede vaffler ...

Det var da en voldsom påstand …?!

Gammel 25-09-06, 09:44   #17
Albertine
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det var da en voldsom påstand …?!

...men med rot i virkeligheten.

Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:47   #18
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi som Mumriel lager iblandt frokostpannekake, men det blir jo noe litt annet enn vafler igjen. Jeg er av typen som må ha en skikkelig frokost, og som aldri i livet hadde klart å få ned kake til frokost også, og jeg synes frokosten er veldig viktig å ha som en god base for resten av dagen. SÅ jeg synes jo ikke noe om hvite sukkervafler til frokost nei. Men det er jo litt gøy å høre hvor stor begeistring det utløste med vafler på et så uvant tidspunkt.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-06, 09:47   #19
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

...men med rot i virkeligheten.

Så grovt kjøpebrød kan sammenlignes med vafler basert på hvetemel, sukker og smør?

Jeg vet at næringsinnholdet i kneipbrød er bortimot ikke-eksisterende, men det kjøper vi selvsagt ikke. Vi kjøper det ordentlige, bakeribakte grovbrødet, og det verken smaker eller oppfører seg som loff eller vafler.

:tvilende:

Gammel 25-09-06, 09:48   #20
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde ikke fått hakeslepp av det, nei. Vi pleier ikke ha vafler til frokost, men det har sikkert hendt hvis det har vært røre igjen. Jeg ser ikke på vafler som kake, de vaflene vi lager er det ikke sukker i engang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.