|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
♡
|
![]() Vafler til frokost???Jeg fikk hakeslipp når mine to kom hjem fra sitt første overnattingsbesøk hos kamerat og ekstatisk fortalte at de hadde spist vafler til frokost.
![]() |
#3 |
Passiv
|
![]() Vafler til frokost hver dag er ikke bra. Men en og annen gang må det være lov til å kose seg ekstra, hvis det er noe spesielt. Ungene dine har nok hatt det helt fantastisk, herlig å se at vafler på et uvant tidspunkt kan utløse så stor begeistring. |
![]() |
![]() |
#4 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg har ikke matlyst om morgenen, så vafler hørtes direkte kvalmt ut. men ungene var sikkert kjempebegeistret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvist barnet mitt hadde vært på overnattingsbesøk, å det var helg hadde jeg ikke reagert noe spesielt på det. Som sagt det er jo ikke noe som skjer så ofte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Jeg kunne ha funnet på det. Hos oss er pannekaker ikke aldeles uvanlig som søndagsfrokost, i alle fall. (Kanskje en gang i måneden, eller hver sjette uke omtrent.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Sær og kresen
![]() Jeg synes ikke det var så ille, og ville neppe reagert på det, annet enn at jeg ville tenkt at de hadde hatt det fint og kost seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
![]() |
![]() Vafler er god knall som frokostmat! En sjelden gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
kamerat
|
![]() Jeg kan absolutt finne på å servere vafler til frokost en gang eller to i året.
![]() |
#10 |
Leser
|
![]() Jeg kunne aldri ha hatt vafler til frokost, men det er på grunn av praktiske årsaker. Vi har "ofte" vafler til lunch i helgene. "Ofte" betyr hver 14 dag eller 1 gang i måneden. Vi har det også når vi har besøk. Har ikke tenkt over at noen kan reagere på deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Kanskje ikke akkurat til frokost, men vafler til lunsj er vanlig lørdagskost hos oss. Vel å merke grove, uten sukker. Sist redigert av m^2 : 25-09-06 kl 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Fola Blakken
|
![]() På lørdag hadde jeg eplekake til frokost. I tillegg til mye annet snadder
![]() |
![]() |
#13 |
Getting in tune
![]() Vafler er helt sikkert snadder til frokost! Og noe jeg kunne vært troende til å gjøre en og annen lørdag med overnattingsbesøk
"There is a crack in everything, that's how the light gets in." - Leonard Cohen Sist redigert av Plipp : 25-09-06 kl 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]()
![]() |
#15 |
Perspektivutvider
![]() ![]() ![]() |
![]() Vi spiser rett som det er pannekaker til frokost. Men da er det ikke klassiske pannekaker med hvetemel. Våre er laget av store havregryn, mange egg, cottagecheese, olje og litt kanel. Og på dem har vi bær, eller rårørt syletøy med litt fruktose i. Og da er det ikke veldig galt ernæringsmessig altså, heller ganske så riktig faktisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Live and let live
|
![]() Vi som Mumriel lager iblandt frokostpannekake, men det blir jo noe litt annet enn vafler igjen. Jeg er av typen som må ha en skikkelig frokost, og som aldri i livet hadde klart å få ned kake til frokost også, og jeg synes frokosten er veldig viktig å ha som en god base for resten av dagen. SÅ jeg synes jo ikke noe om hvite sukkervafler til frokost nei. Men det er jo litt gøy å høre hvor stor begeistring det utløste med vafler på et så uvant tidspunkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]()
Så grovt kjøpebrød kan sammenlignes med vafler basert på hvetemel, sukker og smør? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Fortynnet
|
![]() Jeg hadde ikke fått hakeslepp av det, nei. Vi pleier ikke ha vafler til frokost, men det har sikkert hendt hvis det har vært røre igjen. Jeg ser ikke på vafler som kake, de vaflene vi lager er det ikke sukker i engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|