|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperRune Hauge? Har ikke peiling på hvem det er. Det er to uker siden jeg ante at det var OL i år, og at det skulle være i Vancouver. Jeg vet jo at det har vært OL i alle de byene du nevner, men ikke når. Bortsett fra Lillehammer selvsagt. At man kan rundetider, hvor OL har vært til enhver tid og slikt er ikke allmennkunnskap i min bok. Hvis du mener det så er jeg også ganske sikker på at du ikke kan så mye om det som er allmennkunnskap i min krets.
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaper
jeg mente ikke at rundetider var almennkunnskap, men at det var mer til den nerdete siden, mens OL hvor og når var type almennkunnskap (om ikke ALLE kan det så er det allikevel en form for almenn kunnskap så lenge de fleste kan det)
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Jeg er enig i at hvor OL har vært er noe de fleste bør ha fått med seg, men å matche sted og år tror jeg man bør være litt interessert for å gjøre. Nå kan du sikkert si at de aller fleste er litt interessert, men jeg syns allikevel det er drøyt å mene at man har hull i den generelle allmennkunnskapen ved å ikke vite det.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg har hull i allmennkunnskapen når det gjelder fotball. Et svart hull, som gjør at all fotballkunnskap som svosjer forbi, bare forsvinner inn i og aldri kommer tilsyne igjen.
|
|
|
#5 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva f.eks. er allmennkunnskap i din krets? :nysgjerrig: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Konserter, album, utgivelser, musikalske samarbeid, hvem som egentlig spilte i det og det bandet, hva som skjedde på den og den konserten og slikt.
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperI min krets er det mange nerdete typer. De diskuterer gjerne friidrettsresultater fra OL på 60-tallet osv. Da har jeg sovna for lengst.
|
|
|
#9 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDet du nevner i HI er allmennkunnskap - i alle fall for oss som er litt interesserte i sport. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperDet virker som at det å vite hvor de forskjellige OL har vært, ikke er "sportskunnskap" siden det er så mange som vet hvor OL har vært og som ikke har peiling på sport ellers, og HI forteller at kollegaer med peiling på sport ikke vet hvor OL har vært.
|
|
|
#12 |
|
intro
|
|
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Nei?
|
|
|
#15 |
|
Introvert textrovert
|
Sørlot(h), tror jeg.
|
|
|
#16 |
|
Introvert textrovert
|
Her er mine: (jeg har ikke lurkikket på Esme sine)
|
|
|
#17 |
|
awesom
|
Sv: Nivå på generelle allmennkunnskaperOL og VM i fotball har jeg rimelig god kontroll over.
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var i Frankrike da VM i '94 gikk av stabelen, og fikk med meg noen av kampene med fransk kommentator. Dahliiiiin, Brrroliiiin, Kenneth Ænderrrsøn, Ravelliiiii - disse navnene skal i mitt hode ropes høyt med fransk uttale.
|
![]() |
|
|