|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Hmm, jeg troor ikke det, men man kan aldri være sikker.
![]() |
#22 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg opplever ikke så veldig sterkt at jeg blir møtt av fordommer nå. Men jeg har opplevd å være "innvandrer", altså å bo over tid i et land der jeg ikke kunne språket når jeg kom. Og da merket jeg godt hvordan det er å bli behandlet som om man er mindre intelligent fordi man ikke er flink i landets språk. En interessant erfaring som jeg prøver å ha med meg i det daglige nå. For det er veldig lett å tro at folk er dummere enn de er, når de snakker dårlig et språk du selv snakker godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tja, en del mennesker er veldig forundret over at vi har ulike etternavn på ungene selv om de har samme far og mor. Men jeg er overhodet ikke opptatt av at folk skal forstå det heller. Gidder ikke forklare, sånn er det bare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Nja, jeg har en mannlig kollega som rister på hodet og ser på meg hver gang jeg skal på hockeytrening. Hockey og fotball er ikke sport for jenter, vet du. Samme kollega mener også at det er greit for meg å få lærerlønn siden jeg ikke er hovedforsørger i familien.
![]() |
#27 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har opplved å få negative kommentarer på videreutdannelsen min. Jeg utdanner meg viss nedover i rang ...
![]() |
#29 |
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Den verste fordommen jeg møter nå for tiden, den er ikke personlig rettet direkte..
![]() |
#30 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter ingen fordommer, i hvert fall ikke som jeg vet om, men jeg er også svær i kjeften og skulle nok få stoppet dem kjapt. Det var forresten en småblubbete pappagutt som prøvde å drite meg ut i hine hårde dager, han slang til meg "du burde prøve Nutrilett". Sekundet etter smalt det fra meg "Nutrilett? Nei, jeg ser jo på deg at det ikke funker, så jeg får prøve noe annet". |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?-Er barnehageassistent. I manges verden synonymt med knapt å kunne lese. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Å å! Nå kom jeg på noe. Jeg kommer jo fra en av Norges mest harry byer og har fått høre veldig mye om det opp gjennom årene. Først brydde jeg meg litt om det, men nå blåser jeg av det og jeg er stolt av byen min. Det hjelper dog betraktelig at byen har gjennomgått en enorm utvikling det siste tiåret og har blitt kåret til Norges beste by å bo i.
![]() |
#34 |
Heldig
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Den eneste fordommen jeg møter er fra min kollega, fordi jeg er nyutdannet. Han synes jeg er så herlig som har et så brennende engasjement på jobben. Herlig faktisk.
![]() |
#35 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tja. Jeg er katolikk, jeg er 31 og nyforelska (dum og naiv?), og jeg har et antall fraværsdager fra jobb både med egenmelding og sykemelding som tar seg svært dårlig ut i disse tider, uten at det alltid er åpenbart for andre hva som feiler meg. Dessuten får jeg små stikk på jobb som har sammenheng med dette å være ung og idealistisk og engasjert i et miljø der det ellers er høy gjennomsnittsalder.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
can-jur
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg er tjukk, men de fordommene sitter mest i mitt hode.
![]() |
![]() |
#38 |
Snikende tiger
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Religion. Jeg er lei av å bli møtt med fordomsveggen med en gang jeg møter folk, så de siste årene har jeg ventet en stund før jeg har fortalt folk.
![]() |
#39 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter en del fordommer mot min utdannelse. Mange får liksom piggene ut og får veldig stort behov for å poengtere at de selv kunne valgt samme studium fordi de hadde så gode karakterer på vgs, men valgte det bort fordi de heller fulgte edlere drømmer, eller at de kjenner en som var kjempedårlig på skolen som klarte seg med glans gjennom studiet. Jah. Jeg gjør vel ikke så mye for å møte fordommene, jeg vet liksom ikke helt hva det skulle vært. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tror jeg har blitt immun mot fordommer? Jeg har virkelig evnen til å ikke bry meg/la meg fordommes tror jeg. Har ikke alltid vært sånn da, men jeg har alltid følt meg litt annerledes.
![]() |
|
|