|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?
Fordom? |
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg opplever ikke så veldig sterkt at jeg blir møtt av fordommer nå. Men jeg har opplevd å være "innvandrer", altså å bo over tid i et land der jeg ikke kunne språket når jeg kom. Og da merket jeg godt hvordan det er å bli behandlet som om man er mindre intelligent fordi man ikke er flink i landets språk. En interessant erfaring som jeg prøver å ha med meg i det daglige nå. For det er veldig lett å tro at folk er dummere enn de er, når de snakker dårlig et språk du selv snakker godt. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Tja, en del mennesker er veldig forundret over at vi har ulike etternavn på ungene selv om de har samme far og mor. Men jeg er overhodet ikke opptatt av at folk skal forstå det heller. Gidder ikke forklare, sånn er det bare. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir tatt for å være en hel del yngre enn jeg er = dum, i enkeltes øyne. Som mor er dette tidvis morsomt, tidvis irriterende. Ble tatt for å være søstern til poden av moren til en i klassen (huh?). Sist redigert av Joika : 08-02-10 kl 23:34. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg blir ofte tatt for å være hyggelig, rolig og uskyldig. Jeg takler det med å late som om de fordomsfulle har rett.
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg møter ingen fordommer, i hvert fall ikke som jeg vet om, men jeg er også svær i kjeften og skulle nok få stoppet dem kjapt. Det var forresten en småblubbete pappagutt som prøvde å drite meg ut i hine hårde dager, han slang til meg "du burde prøve Nutrilett". Sekundet etter smalt det fra meg "Nutrilett? Nei, jeg ser jo på deg at det ikke funker, så jeg får prøve noe annet". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
liksom sporty
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
![]() ![]() |
Med tanke på at du faktisk kommer fra Kroatia, så er du utrolig god i norsk, altså..
|
|
|
|
#11 |
|
|
Mhm. Eller middelhavslandene, seff. Ja, eller noe slavisk? Kanskje sør-amerikansk? Eller den siste mottatte: "Du har sånne vakre, afrikanske trekk!" |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Du har iallfall en imponerendr afro. Kikker på avatar. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Rullestolen gjør at man blir dum i hodet og enkelte tror man må snakke via partneren. Jeg takler det ved å kjøre på de for å klargjøre at jeg kan tenke selv og at jeg akkurat tenkte at det ville være morsomt å kjøre på de. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Det er bare en fase
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Umhum. Vi går på bedehuset, i en setting som vanligvis omtales som fundamentalistisk/konservativt/mørkest av det mørkeste. Jada, det er vanskelig å snakke så høyt at det høres over den veggen der. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Da jeg var nygift i Danmark spurte folk om jeg var postordrebrud (som i: "hvorfor bor du her ?" "jeg er gift med en dansk" "åh, er du polak/rumener/russer" ?)
|
|
|
#16 |
|
Sugaraddict!
|
Utrolig bra
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
|
|
|
#18 |
|
flisespikker
|
Den mener jeg å huske at en, eh, felles, svarthåret legevenninne av oss også fikk høre noen ganger da hun var i turnus.
|
|
|
#19 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Jeg har opplved å få negative kommentarer på videreutdannelsen min. Jeg utdanner meg viss nedover i rang ...
|
|
|
#20 |
|
priiiima donna
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer blir du møtt av i hverdagen, og hvordan takler du det?Den verste fordommen jeg møter nå for tiden, den er ikke personlig rettet direkte..
|
![]() |
|
|