|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nå da?
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?
Tror dessverre ikke det. Man kan ta sjansen, men har opplevd at reisefølget fikk konfiskert dene ene posen på Kastrup da hun forsøkte det.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Handysize er genial, ja. Der har de flaskene som Veronal har bilde av. De er virkelig gode. Fargekodet på korken og akkurat passe store med skikkelig skrulokk som ikke glir av. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg bruker alltid flyplassens egne poser, ja. Bruke en egen ziplock-pose en gang av riktig størrelse, men jeg måtte flytte over tingene til en flyplasspose.
|
|
|
#28 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Min erfaring er at de er mye mindre "nøye på ting" i Tromsø enn på Gardermoen.
|
|
|
#29 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Sist jeg reiste fra Gardermoen fant jeg ingen poser og fikk beskjed om at det ikke var så farlig at det bare lå i toalettmappa. Som ikke er gjennomsiktig, men dekket av Wonderwoman, i tillegg til at den rommer betraktelig mer enn 1 liter.
|
|
|
#30 |
|
Textrovert
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg har vært borti utrolig mye forskjellig praksis, altså. En gang hadde jeg klart å legge tre pinsetter ned i toalettmappa. Da ble jeg tatt med i et avlukke hvor de hadde en svær plakat med bilde over de ulike pinsetttypene, og kontrolløren sjekket hver av pinsettene opp mot denne plakaten for å sjekke om de var av gyldig type eller ikke. Det var de heldigvis, men han lurte veldig på hva jeg skulle med TRE pinsetter.
|
|
|
#31 |
|
er her
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Et lite tips er å ikke la de små pakke trillekofferten selv, størsten hadde pakket en eplejuicekartong i kofferten sin, heldigvis var han heldig og fikk lov å stå å drikke den opp mens vekterne så på.
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?
Du skulle svart: "En til brynene, en til nesen og en til den nede, vel. Bruker du samme over alt, du? |
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Når jeg reiser med bare håndbagasje og har dårlig plass i den lille plastposen så tar jeg som regel ikke med meg shampo uten bruker det om er på hotellet. Men jeg har hårspray og en liten stylingprodukt som er av det merket jeg liker. Det som jeg syns er greit å tenke på er at slike ting som man må vri rundt for å lukke eller pumper som regel ikke egner seg så bra, det blir ofte søl i posen. Jeg reiste mer eller mindre hver uke til utlandet i et års tid akkurat når dette kom så jeg ble rimelig vant ved det og jeg fant ganske mye av mine favorittprodukter i småformat med tiden. Men i begynnelsen var det ikke helt enkelt for da eksisterte det ikke for alt. Jeg vet at folk har lebestift og mascara i posene også, men det har jeg aldri hatt og aldri fått kommentar på. Jeg har bare hatt ting som virkelig er flytende. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Ler og ler av Teo.
|
|
|
#37 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Her er forresten bilder fra en gang jeg hadde bagasje-pakke-konkurranse med en venninne en gang vi skulle på en ukestur, dette er håndbagasjekoffert:
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?VITA har mange produkter i reise-størrelse.
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg har også alltid med meg klær som kan matches til hverandre, så om jeg fikk en flekk på en bukse så kunne toppen brukes til skjørtet osv. Jeg klarte å reise på håndbagasje når jeg var ute i fem dager. Da må man bare se til at man reiser ut og hjem med de klærne som eventuelt tar mest plass i kofferten. Jeg pakket rimelig raskt da jeg ble vant til det og jeg også hadde alt som alltid skulle med liggende i kofferten (ekstra lader, toaletting etc). Var bare obs på om du har PC i lokket på kofferten om lokket er foret nok. Jeg ødela en gang skjermen på en PC da kofferten falt fra et lavt bord. Den kofferten jeg har nå er rimelig foret i lokket. Det er også greit å ha den lett tilgjengelig for sikkerhetskontrollen. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg pakker lett som plett for en uke i håndbagasje, også uten fancy pakkegreier (men langt mindre neat, da, det må sies.
|
![]() |
|
|