|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Peppy!
|
![]() Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg trenger noen gode tips for hvordan jeg skal få med kofferten inn på flyet. Problemet her er jo da bokser med flytende innhold. Sjampo, balsam, ansiktskrem, deodorant ... Hvordan klarer folk å få dette med seg i den bittelille plastposen hvor hver beholder kan romme max 100 ml? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Jeg bruker beholdere som tar mindre enn 100 ml. Dessuten bruker jeg ikke balsam. Deodoranten er den største (den er vel akkurat 100 ml).
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Hver beholder kan vel romme 250 ml, det har jeg hvertfall hatt med. Også har jeg egne ziplockposer med mer hensiktsmessig fasong og sterkere ziplock, som gjør at jeg får stappet mer nedi.
![]() |
#4 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Du bare har det løst i sekken, og satser på at de ikke ser det. :funker hver gang:
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Småflasker, ja. Og på flyplassen har de vel en butikk som selger alt mulig i små størrelser, som ellers er vanskelig å overføre til ny beholder: Bitteliten deo, bitteliten hårskumflaske, etc, tannkrem, etc. Der har de også fine småbeholdere. Jeg har blant annet kjøpt noen pille-ekser i plast, som jeg syns kan være bedre til hårkrem og sånt, enn en flaske. Og til løst pudder, uten at det er så nødvendig mht. akkurat dette.
![]() |
#6 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Småflasker, ja. Og i tillegg har jeg en egen toalettveske med plastlokk som jeg bruker, i stedet for disse posene som de har på flyplassen, slik at jeg kan pakker ferdig posen hjemme og bare vippe den opp fra kofferten når jeg kommer til sikkerhetskontrollen. Stelton har for eksempel en toalettveske med egen bag for slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Oioioi, Teofelia. Jeg kjenner ønskelisten min spirer og gror nå.
![]() |
#8 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Den saken fra Stelton heter "209 Check-in bag". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Bodyshop har vel også småflasker.
![]() |
#11 |
Bedreviter
|
Flyplasser er et godt sted å begynne letingen, ellers kan du prøve slike butikker som selger kofferter og reisetilbehør, men H&M er min favoritt også: stort utvalg og billig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bedreviter
|
Hvis produktene oppi er feil, kan du vel bare tømme dem ut og erstatte med riktig? Mine kan åpnes og gjenbrukes alle sammen, bortsett fra en liten tube med dagkrem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Og så er det en butikk på Byporten (og sikkert andre steder) som har bare "ting i reisestørrelse" - kommer ikke i farten på hva den heter (Travelsize?), men de har i alle fall små shampoflasker, små toalettvesker og alt mulig annet av denslags.
![]() |
#14 |
Nå da?
|
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Apotek selger også småflasker.
![]() |
![]() |
#17 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hvordan pakke bagasje for å slippe å sjekke den inn på flyet?Handysize var det, ja!
![]() |
#18 |
Peppy!
|
Handysize! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Textrovert
|
Nei, det er vel begrenset til én som må kunne lukkes, altså ikke være for full. Tror de er veldig strenge der.
![]() |
|
|