|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?...og om noen hadde hadde spurt meg på forhånd om det var noe jeg ikke likte, så hadde jeg svart at det er noe de ikke trenger å tenke på. Hadde følt meg som en 5-åring om jeg hadde lagt ut om at jeg "ikke liker purreløk" og "ikke er så glad i kjøttpudding".
![]() |
#22 |
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Jeg lærer barna mine at det er uhøflig å proklamere at de ikke liker noe av maten som er satt frem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Jeg er veggis, men spiser det jeg får. Dvs alt uten kjøttet, det skyver jeg til side.
![]() |
#24 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Til mann og mor kan jeg si noe/diskutere maten. Ellers aldri.
![]() |
![]() |
#25 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Det gjør ikke jeg heller, hvis jeg ikke blir spurt direkte og det er mennesker jeg vet ikke lar seg såre av det.
![]() |
#26 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Sier fra på restaurant, men ikke hvis jeg spiser borte hos folk.
![]() |
#27 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Jeg sier så godt som aldri ifra, nå er jeg ikke spesielt kresen heller da, så det skal mye til før at jeg ikke klarer å spise maten.
![]() |
#28 |
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Det kunne aldri falle meg inn å si fra om at jeg ikke likte maten. Synes det er uhøflig.
![]() |
#29 |
Passiv
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd maten?
Samme her. |
![]() |
![]() |
#30 |
By the Sea
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei, overhodet ikke. Så er det ytterst sjelden jeg får mat jeg ikke liker også, heldigvis. Jeg er heldig og har kjæreste, venner, famillie og svigerfamilie som lager god mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
maler
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Det eneste jeg gjør, er å unnskylde meg for at jeg plukker ut selleri. Jeg bare takler ikke selleri, det ødelegger alt.
![]() |
#34 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Absolutt ikke. Jeg tar ikke imot uinvitert kritikk heller, da ber jeg folk (les: samboer) lage maten sin sjæl hvis de ikke har noe positivt å si.
![]() |
#35 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Det kunne virkelig ikke ramle meg inn å klage på maten hos familie eller venner. På direkte spørsmål vil jeg svare ærlig om det var noe jeg ikke likte, men jeg ville ikke utbrodert det på noen måte.
![]() |
#36 |
|
:dulter: Godt det er flere av oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei, jeg kommenterer ikke uten videre. Hos svigermor sier jeg nok at det meste er godt, hun unngår jo det hun vet jeg ikke liker. Hos mamma gjør jeg noe jeg ellers aldri ville gjort, jeg setter frem pepper når jeg dekker bordet, og krydrer maten usmakt. Det ville jeg ellers omtalt som frekt, men der i huset forventet, rett og slett fordi maten serveres ukrydret, grunnet at mamma ikke tåler det. Da er avtalen at vi krydrer selv.
![]() |
#38 |
trenger lading
|
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Dette har visst vært en "standard" fra svigerfar før:
![]() |
#39 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og der var igrunn det meste sagt!
![]() |
#40 |
Evig optimist
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Sier du i fra om du ikke liker/er fornøyd med maten?Nei det synes jeg er uhøflig.
![]() |
|
|