|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har masse gamle klær. Det meste ligger i esker på loftet merket "LilleRosin små klær".
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 31-03-10 kl 16:32. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
heimføing
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Kroppen min var gjennom en metamorforse for omtrent åtte år siden, så klær fra før den tid passer ikke lengre. Unntatt en regnjakke i str S (!!!!) fra VeroModa før århundreskiftet, den passer merkelig nok enda. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glamorøs
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg skifter ikke stil med moten, så det hender aldri at jeg kasserer noe etter en sesong. Jeans, jeansjakker og skinnjakker brukes opp, det samme gjør boots og converse. Endel av klesskapet mitt består av vintagefunn fra tidlig sekstitall, bl.a en nydelig rød og hvit ullkåpe i A-fasong, en ozelotpels og diverse kjoler til hverdags og fest.
|
|
|
#25 |
|
både her og der
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Favorittplagget mitt er en lang, svart cardigan med knyting som jeg har brukt jevnlig (bortsett fra om sommeren) de siste 10 årene, og den er så tynnslitt nå at den burde kasseres. Jeg henger den ofte vekk, men MÅ bare ha den på. Ellers har jeg en strikkejakke etter mormor og et skjørt som jeg kjøpte for ca. ni år siden. Kan telle på én hånd hvor mye det er brukt, da.
|
|
|
#26 |
|
Audacious
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Klær jeg tenker på som "gamle" i mitt klesskap, det er klær fra nittitallet.
|
|
|
#27 |
|
Peppy!
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har såklart skinny jeans som jeg aldri kaster. De er ikke i bruk for tiden |
|
|
|
|
|
#28 |
|
trøtt
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Alle klærne mine er mer enn fem år, tror jeg.
|
|
|
#29 |
|
I mål
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg hadde en olivengrønn bomullsgenser fra H&M. Jeg tror faktisk jeg kastet den ifjor, men da hadde jeg hatt den i 12 år. Den kostet 70 kroner da jeg kjøpte den i 1997, og jeg kjøpte den på City Syd i Trondheim den gang vi var der med bussen for å kjøpe en mikrobølgeovn i innflytningsgave til et kollektiv noen venner av oss bodde i. Mikroen var tung å frakte, og jeg husker at en av dem jeg reiste sammen med mistet en pose med en flaske rødvin og noen klær i bakken utenfor Samfundet da vi kom tilbake. De klærne ble ikke helt seg selv igjen, men min genser var i en annen pose |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Bunaden min ja. Den er faktisk 20 år gammel nå, og alt av broderier på den er fra farmoren min sin bunad fra 40-tallet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Weeeee
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Måtte le litt for meg selv når jeg så denne tråden og begynte å tenke over hva jeg har i skapet. For der er det masse gammelt gitt. Ikke fordi det er av særskilt hypergodkvalitet eller design greier. Nei, her shoppes det helst på billigmerkene og da helst på tilbud.
|
|
|
#32 |
|
awesom
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Ja bevares.
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Ja, en hel del. Jeans i ymse fasonger. Hvite linbukser fra et eller annet ukjent merke. Noen lyse bluser fra Claire og Green house, ikke blir de slitt og ikke går jeg lei dem. Hvit sommerjakke kjøpt på match for 15 år siden, nå er den litt uhelbredelig skitten på kantene så det spørs hvor mye lenger den henger med...
|
|
|
#34 |
|
Fru Jacobsen
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Vår/høst-jakka mi i brun litt tykk dongeri. Litt lang med snøring i midjen. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg følger ingen moter og hater å kjøpe klær, så jeg bruker det jeg har til det er utslitt. Favoritt-t-skjorta mi er i overkant av tjue år, men nå begynner den å bli så tynnslitt at den må avlives.
|
|
|
#36 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har enkelte plagg som er virkelig gamle.
|
|
|
#37 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Min giftekjole fra 1994. Det er en flaskegrønn taffetasilke lårkort cocktailkjole-sak som vi lurte svigermor til å sy for meg. Jeg kan akkurat åle meg inn i den i mine slankeste perioder, og har evige planer om å få sydd et litt mer tækkelig skjørt til den.
|
|
|
#39 |
|
Helt konge
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg har ikke så mange plagg som er gamle, mest fordi jeg har endret fasong og de klærne jeg hadde for 3 år siden ikke passer mer. Men jeg redesigner en del av de klærne som ikke passer mer. Det er kult. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Quiet, please
|
Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?Jeg er vel ikke blant de som shopper aller mest, men jeg har en tendens til å kjøpe ting på salg uten å prøve det, og det er ikke alltid like vellykket. Så jeg har en del plagg som jeg aldri har brukt. Jeg kaster aldri klær, med mindre de er helt ubrukelige, så en sjelden gang tar jeg et oppsamlingsraid og gir til FreTex.
|
![]() |
|
|