Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-03-10, 16:25   #21
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Antishoppingtråden: hvilke plagg kvitter du deg aldri med?

Jeg har masse gamle klær. Det meste ligger i esker på loftet merket "LilleRosin små klær". Jeg tenker fremdeles at jeg skal klare å komme inn i dem, og da skal jeg bruke dem. Det er funn fra loppis og bruktbutikker; skatter fra den gang jeg hadde tid til å gå på skattejakt.

Har mye i skapet som er over 10 år, og noen jakker fra mamma og mormor. Har også en pels etter oldemoren min.

Sist redigert av LilleRosin : 31-03-10 kl 16:32.
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 16:29   #22
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kroppen min var gjennom en metamorforse for omtrent åtte år siden, så klær fra før den tid passer ikke lengre. Unntatt en regnjakke i str S (!!!!) fra VeroModa før århundreskiftet, den passer merkelig nok enda.

Men mine ankelhøye skoletter fra Camper (sorte med røde ballonger) som jeg kjøpte for åtte år siden, de brukes selvsagt. Det var de første dyre skoene mine, hele åttehundre kroner, og jeg vurderte det kjøpet leeenge...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 16:31   #23
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så bunaden min, selvsagt. Den også etter oldemor.

Gammel 31-03-10, 16:43   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skifter ikke stil med moten, så det hender aldri at jeg kasserer noe etter en sesong. Jeans, jeansjakker og skinnjakker brukes opp, det samme gjør boots og converse. Endel av klesskapet mitt består av vintagefunn fra tidlig sekstitall, bl.a en nydelig rød og hvit ullkåpe i A-fasong, en ozelotpels og diverse kjoler til hverdags og fest.

Av nyinnkjøp har jeg en senjoritatopp og en ullkjole kjøpt i London i '96 som fremdeles er i bruk, t-skjorter, håndutskjærte høyhælte tresko og bikinitopp kjøpt i New Orleans for 10
år siden og en veldig klassisk skinnveske fra Hellas kjøpt i 2003. Den trenger ny glidelås, men er fremdeles veldig fin. Alle disse tingene kommer til å leve i flere tiår til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 16:47   #25
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Favorittplagget mitt er en lang, svart cardigan med knyting som jeg har brukt jevnlig (bortsett fra om sommeren) de siste 10 årene, og den er så tynnslitt nå at den burde kasseres. Jeg henger den ofte vekk, men MÅ bare ha den på. Ellers har jeg en strikkejakke etter mormor og et skjørt som jeg kjøpte for ca. ni år siden. Kan telle på én hånd hvor mye det er brukt, da. Har også en del klær i str.34 fra før jeg fikk barn for ti år siden, men det er en utopi at jeg kommer meg inn i dem igjen. Ellers er de fleste klærne mine relativt nye. Jeg har også flere par platåsko som jeg kjøpte i studetida, men de har jeg ikke brukt så mye de siste årene.

Gammel 31-03-10, 17:07   #26
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klær jeg tenker på som "gamle" i mitt klesskap, det er klær fra nittitallet.

Jakka mi jeg bruker hver vår/høst er fra våren 1994. Den er grønn, A-fasong, uforet bomull med kordfløyel på kragen og har holdt seg utrolig godt. Jeg fikk den av mormor (som døde vinteren etter), vi var og kjøpte den sammen på DesignForum, bare at det het noe annet da. Også fikk jeg en bredbremmet grønn hatt til.

Også fra DesignForum, men fra desember 1993. En vinrød litt lang fløyelsjakke i A-fasong, med tre stofftrukne knapper øverst. Dette er jakka jeg stadig vender tilbake til, den har berget meg gjennom et vintersvangerskap og ikke mindre enn tre skoleball. Og den har på magisk vis vært brukandes pluss/minus tretti kilo.

Gammel 31-03-10, 17:17   #27
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har såklart skinny jeans som jeg aldri kaster. De er ikke i bruk for tiden , men blir aldri kastet. De er fra 2002.

Jeg har også en sort Versace-kjole fra ca 1998, som blir tatt frem med jevne mellomrom. Og en dongerijakke fra 1997. Fasongen på denne er litt feil akkurat nå, men om et par år eller så tenker jeg den er riktig igjen.

Jo, og så Filippa K-jakken, såklart! Den er svart, dressjakkefasong, fra ca 2002. Åtte år er ganske lenge for en slik jakke, men den holder seg godt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:32   #28
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Alle klærne mine er mer enn fem år, tror jeg. Jeg er er helt elendig klesshopper, og ender stadig opp med Noe Til Barna™ i stedet for til meg selv. Jeg er i det minste svært miljøvennlig.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:55   #29
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en olivengrønn bomullsgenser fra H&M. Jeg tror faktisk jeg kastet den ifjor, men da hadde jeg hatt den i 12 år. Den kostet 70 kroner da jeg kjøpte den i 1997, og jeg kjøpte den på City Syd i Trondheim den gang vi var der med bussen for å kjøpe en mikrobølgeovn i innflytningsgave til et kollektiv noen venner av oss bodde i. Mikroen var tung å frakte, og jeg husker at en av dem jeg reiste sammen med mistet en pose med en flaske rødvin og noen klær i bakken utenfor Samfundet da vi kom tilbake. De klærne ble ikke helt seg selv igjen, men min genser var i en annen pose . Den ble innviet på innflytningsfesten, og har siden vært en trofast venn i alle årene. Nå ble jeg faktisk litt deppa ved tanken på at jeg antagelig har kastet den i et dårlig øyeblikk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 00:14   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bunaden min ja. Den er faktisk 20 år gammel nå, og alt av broderier på den er fra farmoren min sin bunad fra 40-tallet.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 01:03   #31
Vito
Weeeee

Vito sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Måtte le litt for meg selv når jeg så denne tråden og begynte å tenke over hva jeg har i skapet. For der er det masse gammelt gitt. Ikke fordi det er av særskilt hypergodkvalitet eller design greier. Nei, her shoppes det helst på billigmerkene og da helst på tilbud.
For meg er ikke et plagg som når 5 års alder gammelt, vi snakker mer om 15 år eller mer. Og jammen meg har jeg ikke en drøss av plagg både fra barneskolen (ja, du leste rett ja) og ungdomsskolen liggende enda (75 modell). Kan legge til at de er i bruk den dag i dag.

Gammel 01-04-10, 01:06   #32
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Ja bevares.

Støvletter som jeg har hatt i 4 år

Jakken min som jeg har brukt siden 2002, kjøpt for en ubetydelig sum på H&M Divided.

Sort penkjole som jeg brukt maaaasse, kjøpte den i slutten av 2005 på Popin.

Leebukse som har overlevd i snart 7 år.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 01:36   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, en hel del. Jeans i ymse fasonger. Hvite linbukser fra et eller annet ukjent merke. Noen lyse bluser fra Claire og Green house, ikke blir de slitt og ikke går jeg lei dem. Hvit sommerjakke kjøpt på match for 15 år siden, nå er den litt uhelbredelig skitten på kantene så det spørs hvor mye lenger den henger med...

Jeg er ikke så flink til å shoppe til meg selv. Jeg forelsker meg i dyre plagg og har sjelden samvittighet til å kjøpe dem. Men når jeg gjør det, blir de hos meg lenge.

Gammel 01-04-10, 08:33   #34
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Vår/høst-jakka mi i brun litt tykk dongeri. Litt lang med snøring i midjen.
Kjøpt på en butikk i Mo i Rana i 1982
Brukes hver vår, og er like fin. Tror neppe jeg klarer å slite den ut.
Husker den kostet endel, men det var den jammen verdt

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 08:42   #35
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følger ingen moter og hater å kjøpe klær, så jeg bruker det jeg har til det er utslitt. Favoritt-t-skjorta mi er i overkant av tjue år, men nå begynner den å bli så tynnslitt at den må avlives.

Gammel 01-04-10, 09:25   #36
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg har enkelte plagg som er virkelig gamle.
Som min marineblå Moncler dunvest. Den er 30 år gammel og like fin. Og brukes jevnlig. Sammemed mine like gamle Isba støvletter.

Ellers av nyere ting har jeg mine sorte ankelboots fra Marc Jacobs og en lang grå strikkejakke fra samme.Brukes mye hver vinter. Tror de er 4 år. Ikke så gammelt, men jeg kommer aldri til å kvitte meg med de.
Og min elskede Munthe plus Simonsen biker jakke i sort skinn.

Gammel 01-04-10, 09:58   #37
Muad'Dib
Trapper opp igjen !

Muad'Dib sin avatar

Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Min giftekjole fra 1994. Det er en flaskegrønn taffetasilke lårkort cocktailkjole-sak som vi lurte svigermor til å sy for meg. Jeg kan akkurat åle meg inn i den i mine slankeste perioder, og har evige planer om å få sydd et litt mer tækkelig skjørt til den.

Ellers har jeg vel skiftet ut hele garderoben min i de siste 4 årene, med unntakk av noen overtrekksbukser, skjerf o.l. Jeg setter særlig pris på en McQ sort kjole i skråklipt crepe-ull. Den er alltid like riktig og fin, og jeg kommer ikke til å kvitte meg med den medmindre den blir ødelagt.

Gammel 01-04-10, 11:02   #38
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bunaden min er fra 1955, forresten. Jeg arvet den etter moren min da jeg var 14 år.

Gammel 01-04-10, 11:08   #39
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke så mange plagg som er gamle, mest fordi jeg har endret fasong og de klærne jeg hadde for 3 år siden ikke passer mer. Men jeg redesigner en del av de klærne som ikke passer mer. Det er kult.
Nesten ingen av de gamle klærne mine er kastet, de er gitt videre til andre og til syprosjekter.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 15:32   #40
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Jeg er vel ikke blant de som shopper aller mest, men jeg har en tendens til å kjøpe ting på salg uten å prøve det, og det er ikke alltid like vellykket. Så jeg har en del plagg som jeg aldri har brukt. Jeg kaster aldri klær, med mindre de er helt ubrukelige, så en sjelden gang tar jeg et oppsamlingsraid og gir til FreTex.

Men til det du spurte om; jeg har noen få plagg som jeg har hatt noen år, og som jeg aldri blir lei av. Blant annet en sort kjole med en smal rosa-lilla blondekant langs utringningen, den kjøpte jeg til julebordet i 2000, ser fortsatt ut som ny, og jeg er like glad i den som da jeg kjøpte den. Også er det en cardigan, som jeg faktisk har på meg nå, som jeg kjøpte i NY i 2005. Jeg har dessuten hatt noen jeans de siste årene som jeg godt kunne brukt i mange år til, hadde det ikke vært for at de fikk hull på knærne etter mye kneståing når jeg har hjulpet ungene på med klær.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:19.