Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå er de her igjen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-10, 21:39   #21
gullet
stille

gullet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nå er de her igjen

Dette er en del av renovasjonstjenesten i Tønsberg Kommune og er helt suverent!

Sitat:

Innsamling av hage- og grovafall
Innsamling av hage- og grovavfall skjer vår og høst.Sekker til hageavfall deles ut av renovatør. Det deles maksimalt ut 15 sekker pr. husstand. Når det er snakk om leiligheter/borettslag, deles det ut færre sekker pr. husstand.

Sitat:

Dette er grovavfall:
Større gjenstander som møbler, sykler, materialer og lignende. EE-avfall kan også leveres som grovavfall i vår innsamlingsordning.
Grovavfall er det som du ikke får plass til i en ekstrasekk. Grovavfallet skal buntes sammen slik at renovatøren lett kan se hva det er.
Maks 50 kg pr enhet. Lengde:2 meter. Maks 15 enheter pr husstand.

Gammel 06-04-10, 21:40   #22
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minty, her.

Uff a mei - tenk at folk snoker i dine kasserte saker da!

Jeg bor i et småbelastet strøk og her forsvinner både det ene og det andre fra containerne når vi har våropprydding. Ser ikke problemet; kan andre ha nytte av det (om de så bruker det til ved) må de bare forsyne seg.

Oh my!!

Søpla må de gjerne ta for min del, det er ikke der det ligger. Jeg liker bare ikke fremmede folk inn i min hage og det er heller ikke snakk om to kvelder, men en uke. Hadde folk satt ut søpla si en til to dager før, så hadde det vært noe, men de kjører rundt og holder på hver kveld i en uke. Jeg må jo få lov til å ikke like å ha fremmed folk helt innpå husveggen i en uke.

Gammel 06-04-10, 21:41   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oj sånn skulle de hatt her også, det er helt genialt. I Tyskland har de jo en dag eller to i året med dette, det har et spesielt navn. Alle setter ut sofaer, bord, tver og greier de vil bli kvitt og så går folk på "loppemarked" (gratis da) rundt i gatene. Det er jo fantastisk! Jeg og vil ha, men vi har aldri hatt noe sånt her.

Gammel 06-04-10, 21:41   #24
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Og det å gå i containere utenfor butikker o.l ser jeg ikke som sammelignbart.

Gammel 06-04-10, 21:43   #25
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke likt at folk kom inn i hagen/innkjørselen for å se.
Skjønner deg godt jeg.
Vi har forøvrig ikke sånt her i kommunene, det hadde vært noe å hatt.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:48   #26
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Siden jeg startet denne tråden, så har det stått fire biler(hver sin tur) i 10 min hver og rotet i naboens søppel, dratt det uttover og holdt på. Jeg vet ikke hvor miljøvennlig det er akkurat.

Naboen setter det på andre siden av veien, jeg har kjøkkenvinduet helt ut mot veien og sitter på dataen her. Jeg syns ikke noe om det.

Gammel 06-04-10, 21:50   #27
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj sånn skulle de hatt her også, det er helt genialt. I Tyskland har de jo en dag eller to i året med dette, det har et spesielt navn. Alle setter ut sofaer, bord, tver og greier de vil bli kvitt og så går folk på "loppemarked" (gratis da) rundt i gatene. Det er jo fantastisk! Jeg og vil ha, men vi har aldri hatt noe sånt her.

Det hørtes innmari kult ut, for det er en dag som alle er forberedt på det. Her er det en uke hvor det står haugete gamle biler som detter fra hverandre av rust omtrent, de står på tomgang ved hver stor haug bortover gata.

Gammel 06-04-10, 21:51   #28
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Siden jeg startet denne tråden, så har det stått fire biler(hver sin tur) i 10 min hver og rotet i naboens søppel, dratt det uttover og holdt på. Jeg vet ikke hvor miljøvennlig det er akkurat.

Naboen setter det på andre siden av veien, jeg har kjøkkenvinduet helt ut mot veien og sitter på dataen her. Jeg syns ikke noe om det.

Hæ?

Og veien er antageligvis offentlig eiendom. Trekk for gardinene, deal with it, sett deg et annet sted.

At man ikke liker å ha folk klin opptil huset på egen eiendom kan jeg forstå. Resten er noget uforståelig for meg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 21:53   #29
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Men du kan jo rett og slett bare la være å sette ut da.
Kjøre det vekk selv i stedet. Det hadde jeg gjort om jeg hadde følt det så plagsomt at de snoker.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:07   #30
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Men du kan jo rett og slett bare la være å sette ut da.
Kjøre det vekk selv i stedet. Det hadde jeg gjort om jeg hadde følt det så plagsomt at de snoker.

Ja jeg kan jo sikkert gå til naboen å si at han ikke får lov å sette ut. Det er ikke hos meg, men hos alle naboene.

Gammel 06-04-10, 22:09   #31
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hæ?

Og veien er antageligvis offentlig eiendom. Trekk for gardinene, deal with it, sett deg et annet sted.

At man ikke liker å ha folk klin opptil huset på egen eiendom kan jeg forstå. Resten er noget uforståelig for meg.

Gamle biler som står på tomgang i timesvis! W...t.. Jaja, jeg er sikkert ikke den skarpeste kniven i skuffen, men jeg føler vinninga går opp i spinninga, med tanke på at alle sier det er jo så flott med gjennbruk.

Gammel 06-04-10, 22:13   #32
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misteri, du skrev da vitterlig ingenting om at bilene sto og gikk.

Rødprikker er en interessant måte å diskutere på, I might add.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:29   #33
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

trekk for gardinen eller flytt deg og pc til annet sted?

*Lever med nærmest kronisk fortrukne kjøkkengardiner, dog grunnet innsyn, ikke utsyn* (Nåja, jeg trekker dem fra innimellom altså, men mannen liker ikke innsyn på rot)

Gammel 06-04-10, 22:33   #34
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Må si meg enig med de som ikke ser problemet her. Er ikke redd for fremmede og syns det er fint med gjenbruk.

Savner forøvrig tiden da kommunen her sørget for innsamling av grovavfall.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 22:35   #35
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Misteri, du skrev da vitterlig ingenting om at bilene sto og gikk.

Rødprikker er en interessant måte å diskutere på, I might add.

Trodde ikke jeg måtte gni det inn med teskje, en pluss en liksom, men, men.

Er kanskje ikke så lett å sette seg inn i når man ikke aner hva jeg snakker om. Det er et fjernt Tønsberg system som jeg ikke liker. Scenario: Sett ut søpla di som er for stor for søppelkassa, helst en uke før. Så kan snokerene komme og rote det uttover, mens de lar bilen stå på tomgang. Dette gjør de etter mørkets frembud og hele natta. Dette gjøres to ganger i året. Nei jeg liker fortsatt ikke polakker, svensker, nordmenn, arabiske eller hvor de nå en er fra som kommer helt innpå kveld etter kveld. Det har også vært et problem at de ikke bare tar med seg søpla, men andre ting også. Så da er det å for guds skyld ikke ha sykkelen låst utenfor, koster, leker osv.

Gammel 06-04-10, 22:36   #36
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Siden dette skjer to ganger i året og varer i maks en uke hver gang tror jeg at jeg hadde satt meg på ett annet rom enn kjøkkenet den lille stunden og latt de holde på. Hadde vært glad for at ting kan gjenbrukes og ikke bare gå i søpla.

Gammel 06-04-10, 23:27   #37
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Slik du beskriver det i det siste innlegget ditt forstår jeg at det er irriterende.
Men gjenbrukstanken liker jeg.

Gammel 06-04-10, 23:29   #38
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss har jeg aldri lagt merke til noen søppelgravere når vi setter ut grovavfall. Vi leverer fine ting fra oss til gjenbruk, synes det er ille å se alt det fine som naboer kaster. I år hentet de grovavfall så tidlig at ingen fikk satt ut noe pga. all snøen. Da måtte vi satt det midt i veien i boligområdet vårt i alle fall. Litt dumt egentlig, for vi har litt vi skulle vært kvitt. Genial måte å bli kvitt større ting på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:42   #39
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde kanskje ikke satt prispå folk helt oppi hagen min, men at andre kan bruke det vi kaster er vel bare fint og flott.

Vi har container et par ganger i året her vi bor, og alt det fine og brukanes folk kaster er nesten litt trist å se på.
Lever det heller inn til Fretex eller noe.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:55   #40
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De sorterer videre på Rygg Gjenvinningsstasjon og det er butikk der hvor det som er brukendes kan sleges videre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.