|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskekakerLitt forundra over alle som har fiskekaker og poteter, saman med makaroni ? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fiskekaker
Hehe, det henger igjen fra barndommen for min del. Jeg tror ikke min mor var spesielt opptatt av karbohydratmengden pr måltid, eller totalt for den del. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Glad
|
Sv: FiskekakerKald på brødskive med majones. Stekt med potetstappe eller makaroni og ketchup. Varmet i saus, enten brun eller hvit. Like godt og enkelt alt sammen, og både voksne og barn spiser med god apetitt. Da jeg var liten var det brun saus, poteter og makaroni som var greia, men jeg har droppet den kombinasjonen som voksen. Får da være måte på hvor mye karbohydrater man skal proppe i seg i ett måltid.
|
|
|
#25 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: FiskekakerGubben og poden elsker fiskekaker, og spiser dem gjerne på skiven. Når jeg serverer dem til middag blir det helst med båtpoteter, pannestekte grønnsaker til.
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Makaroni og spagetti var en grønnsak hos oss. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: FiskekakerUngene får det i matboksen - kalde og skjært i fingertykke staver.
|
|
|
#28 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: FiskekakerTil middag: Med poteter, gulrøtter og brun saus. Evt varmet på panne med potetmos til. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Jeg har aldri vært vant til det, men hos familien til eksen fikk jeg servert makaroni sammen med poteter og brun saus (jeg husker ikke hva mer som var til, det var nettopp kombinasjonen av makaroni og brun saus som festet seg...)
|
|
|
#30 |
|
|
Glemte siste varianten som bare gjelder når gubben ikke er hjemme; stekt, servert sammen med pastaskruer og det som måtte finnes av salat/grønt i kjøleskapet. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskekakerJeg synes ovnsstekte rotgrønnsaker (som regel en blanding av sellerirot, potet, gulrot og rødløk) og aioli er nydelig til fiskekaker. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: FiskekakerVi spiser en del fiskekaker, men det er hurtigmat hjemme hos oss. De pannestekes og serveres med makaroni og revne gulrøtter. Ungene spiser ketsjup til og vi voksne sweet chili-saus.
|
|
|
|
#36 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskekakerNoen som har smakt Isbilen sine fiskekaker foresten? |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Det var seikaker, det. Det hater jeg også, for vi fikk det mye. Men nu til dags fortæres fiskekakene på grovt brød med salat, remulade, rødløk og tomat. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: FiskekakerJeg fikk alltid servert fiskekaker i brun saus hjemme i oppveksten, men har elsket det fra dag 1. Det var en av favorittrettene mine, og begge barna mine elsker det også.
|
|
|
#39 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskekakerVi varmer de noen ganger i brun saus eller hvit saus, fiskeburger med |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
![]() ![]() ![]() |
Sv: FiskekakerHer spiser vi ikke fiskekaker, liker det ikke så godt. Mye bedre med ren fisk. Jenten får av og til en fiskekake i hånden om vi er å handler.
|
![]() |
|
|