Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 10:18   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ER alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hvis jeg skulle kjøpe gave til så mange at jeg måtte ty til samlebåndshandel, ville jeg heller kutte ut å kjøpe gaver til dem. Jeg har generelt ikke noe til overs for "pliktkjøp" av gaver og ønsker heller ikke å motta slike gaver fra andre.

Nå dreier det seg ikke om voksene, men barn.
Og jeg vet at mine barn hadde blitt fryktelig skuffet om gjengavene fra disse ikke dukket opp på julaften. Og dermed antar jeg at di barna vi gir gaver til setter pris på våre, om en upersonlige ( den grad man kan kalle LEGO og andre leker det) gaver på samme måte. Jeg synes ikke det er greit å skuffe barn bare fordi jeg ønsker å gi bort spesialtilpassede gaver.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:01   #2
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Og jeg vet at mine barn hadde blitt fryktelig skuffet om gjengavene fra disse ikke dukket opp på julaften. Og dermed antar jeg at di barna vi gir gaver til setter pris på våre, om en upersonlige ( den grad man kan kalle LEGO og andre leker det) gaver på samme måte. Jeg synes ikke det er greit å skuffe barn bare fordi jeg ønsker å gi bort spesialtilpassede gaver.

Jeg ser vi tenker ulikt her. For meg er det et viktig poeng at ungene *ikke* mottar 30 gaver på julaften. Ikke trenger de så mye, og julaften blir jo helt ødelagt av det, da ungene er utslitt etter halvgått gaveutdeling. Dessuten har de ikke sjanse til å kose seg med hver enkelt gave når de får så mange.

Vi har svært gavmilde besteforeldre på hver side, som liker å overøse ungene med presanger. Et år var Frøkna oppe i nærmere 30 gaver, og året etter la jeg ned veto mot mer enn en gave fra hver besteforelder til hvert barn. Det var udiskutabelt en fordel for ungenes del å redusere gavehaugen til et fornufteg nivå.

For meg hadde det derfor vært et viktig poeng å ikke utveksle gaver med så mange at ungene hadde endt opp med mange titalls gaver hver under treet.

Og hvis nevøene og niesene mine hadde blitt skuffet over for eksempel å få et spill til hele familien i stedet for en gave hver, når de ellers fikk mer enn nok presanger, så ville jeg synes at de hadde riktig godt av å motta akkurat en slik type presang.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 11:11   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg kjøper ikke gaver til noen jeg ikke har lyst til å legge omtanke i gavene til. :enkel:

Nettopp.

Det som skiller en god gave fra en kjip gave er jo ikke hva gaven kostet, men om gaven passer til mottageren eller ikke.

Enig. Jeg kan fint andle gaver på salg, eller lang tid i forveien, men det handles inn med omtanke og kunnskap om hva vedkommende liker og ønsker seg. Jeg handler ikke inn en bønsj med Hello Kitty-stæsj og gå ut i fra at alle jentene fra 0-12 år i familien ønsker seg slikt.

Får barna dine gaver fra 30 barn på julaften? Jeg aner at dere har temmelig ulike gave-vaner enn oss.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 12:24   #4
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Får barna dine gaver fra 30 barn på julaften? Jeg aner at dere har temmelig ulike gave-vaner enn oss.

Stor familie og stor omgangskrets.
Og venner med mange barn hver.

Hver enkelt gave åpnes slik at alle kan, og man ser på og vi noterer hvem de fikk hva av.
De husker hver enkelt gave lenge! Også hvem de fikk det fra.
De får lite ellers i året, derfor synes vi det er helt flott at det blir et skikkelig gavedryss på julaften.
Kjapt telt får de gave fra ca 15 vennebarn, 4 søskenbarn, 7 tanter/onkler, ca 10 grandtanter, egene søsken, foreldre og besteforeldre.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 13:03   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser vi tenker ulikt her. For meg er det et viktig poeng at ungene *ikke* mottar 30 gaver på julaften. Ikke trenger de så mye, og julaften blir jo helt ødelagt av det, da ungene er utslitt etter halvgått gaveutdeling. Dessuten har de ikke sjanse til å kose seg med hver enkelt gave når de får så mange.

Vi har svært gavmilde besteforeldre på hver side, som liker å overøse ungene med presanger. Et år var Frøkna oppe i nærmere 30 gaver, og året etter la jeg ned veto mot mer enn en gave fra hver besteforelder til hvert barn. Det var udiskutabelt en fordel for ungenes del å redusere gavehaugen til et fornufteg nivå.

For meg hadde det derfor vært et viktig poeng å ikke utveksle gaver med så mange at ungene hadde endt opp med mange titalls gaver hver under treet.

Og hvis nevøene og niesene mine hadde blitt skuffet over for eksempel å få et spill til hele familien i stedet for en gave hver, når de ellers fikk mer enn nok presanger, så ville jeg synes at de hadde riktig godt av å motta akkurat en slik type presang.

Gammel 25-04-10, 13:12   #6
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

noen gaver er det mye tanke bak, noen ikke. Noen i nærmeste familie er f.eks misfornøyd uansett hva vi kjøper, så da blir det gavekort eller noe annet utrolig kjedelig og upersonlig fordi jeg ikke gidder å bruke tid på sære, utakknemlige folk. Jeg har også en kasse liggende med gaver kjøpt på salg og regifting-gaver. Om det ikke er noe oppi der som "klikker" med den som skal ha gaven, kjøper jeg noe i steden. Jeg gidder ikke ha så sinnsykt høye ambisjoner i forhold til det, folk bryr seg ikke så mye om tanken bak likevel :desillusjonert:

Gammel 24-04-10, 19:19   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Omtanke og omtanke, jeg kjøper jo gaver jeg regner med mottakeren vil like, selv om jeg ikke alltid planlegger i to uker hva den og den skal få og hva det skal koste og hvordan det skal pakkes inn og hvordan gaven skal overrekkes, liksom.
Til barn jeg ikke kjenner så godt (feks. klassebursdager) går det ofte i lego, spill, bøker eller evt. barnefilmer, det slår aldri feil. Jeg kjøper helst ikke plastikkræl.
Jeg kan godt kjøpe gaver på salg til klassebursdager og ha liggende her hjemme til bursdager fremover, for da kjøper jeg jo "unisex-ting" som lego, spill osv. Og kommer jeg over noe jeg vet feks. ei venninne eller mamma eller noen hadde ELSKET, kan jeg godt kjøpe det og ha det liggende i noen måneder fremover, til bursdagen eller jul.

Som Jane sier så trenger det ikke være noen likhet mellom det å kjøpe julegaver tidlig på året og det å være helt uten omtanke i gavekjøpene sine. Som hun sier så kan det ligge MER omtanke i tidlige julegavekjøp enn de som er kjøpt i siste liten.

Gammel 24-04-10, 19:29   #8
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Ja det er de, men jeg kan da fint kjøpe på salg av den grunn. Jeg vet hva både barn og voksne liker, å finner jeg det på salg så kjøper jeg det.
Vi har 40 gaver å kjøpe, så vi fordeler kjøpene utover året.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:35   #9
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan godt finne på å kjøpe inn fine ting som jeg ikke helt vet hvem er til der og da, men som jeg etterpå finner ut at kan passe til den eller den.

Lego og hello kitty, som man vet at mottakerne vil bli glad i, spiller vel ingen rolle om er kjøpt i januar eller desember. Bortsett fra evt muligheten for å bytte det.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:55   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg skal være ærlig å si at jeg ikke legger spesiell omtanke, følelser og zen i alle julegavene. Til mine barn, og til mannen, ja, men ellers? Nei.

Jeg kjøper gaver i rykk og napp. Går gjerne i butikkene når som helst i løpet av året, egentlig, og plukker med meg diverse "passende gave-objekter". Det kan være ting og tang beregnet på voksne, eller det kan være som du er inne på Lego-sett eller lignende. Jeg har ingen tanke om hvem som skal få det, mer at "dette passer for et barn i alderen 5-8 år" eller "dette passer til en voksen".

Så når det nærmer seg jul så plukker jeg fram det jeg har handlet inn, og starter på gavelista - og med "passende gave-objekter" pakker jeg inn til hver og en det jeg tror passer den enkelte. Når det er gjort, og gaveposen min er tom, så mangler jeg noen enkeltpersoner på lista, som det av en eller annen grunn enten ikke var noe som passet til i det jeg hadde kjøpt, eller at det ikke var nok gaver - og da må jeg ut og kjøpe med spesiell omtanke til akkurat DEN personen.

Jeg syns folk forventer for mye av gaver, egentlig. Jeg ser på det som en hyggelig oppmerksomhet. Personlig, som voksen, setter jeg like mye pris på en blomst eller en flaske vin, selv om det er "dusingaver". Derfor gir jeg gjerne bort sånt også. Og så vet jeg at det sitter ett og annet familiemedlem og er fornærmet over å få det samme som alle andre, og ikke få en "personlig" gave, og da tenker jeg at da får de bare være fornærmet.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 20:11   #11
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har allerede bestemt meg for å kjøpe Bergans, Bula eller Bavac-luer til guttene (5 stk i alderen 9-12år).
Da kjøper jeg desse når jeg kommer over et eller annet tilbud i løpet av året.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:15   #12
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Handler ikke en eneste gave før 15 desember, men det er fordi jeg ikke gidder. Må ha litt press på meg. Dessuten er det mannen som handler de fleste gavene.
Også synes jeg det er litt snålt å handle julegaver fra januar da...

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:35   #13
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg handler julegaver hele året, da gjerne på salg, men det er likevel gjennomtenkt og jeg må vite at den som skal ha det, blir glad for det og trenger det.
Vi kjøper ikke til mer enn ca 20 til sammen da, ingen "pliktgaver".

Jeg har akkurat kjøpt julegave til poden, til halv pris (Sabeltannskuta - hysj hysj..)

Bursdagsgaver kan jeg godt kjøpe inn noen av på salg for å ha liggende til venner av ungene, det blir jo en del gaver etterhvert og jeg vet stort sett hva som er poppis.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:32   #14
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For julegaver skal kjøpes med følser og innlevelse?

Jeg er full av følelser i januar også, jeg.
Jeg kjøpte denne i dag:

Er den ikke kul! (Jeg tror også det blir en innertier, eller kanskje en innerfemmer hos han jeg skal gi den til.)

Kommer veldig an på hva jeg gjør med forskjellige gaver. Noen legger jeg masse omtanke i, noen grubler jeg masse på, noen kjøper jeg lang tid i forveien, noen rett før.

Gammel 24-04-10, 19:27   #15
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vil si jeg gir bort gaver med omtanke ja, men så har jeg ikke en haug å kjøpe til heller. Vi kjøper bare til 10 stk (par får sammen) utenom vår egen lille familie. Men ja, jeg kan gjerne kjøpe på salg hvis det er noe jeg tror kan falle i smak hos mottakeren. Men handle julegaver i januar klarer jeg ikke. Her begynner bursdagsrushet rett etter nyttår så da er det bursdagsgaver som gjelder.

Og her tror jeg faktisk interessen forandrer seg fra januar til jul ja, hvertfall hos guttas kusiner.

Gammel 24-04-10, 19:32   #16
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg setter for øvrig ikke noe likhetstegn mellom det å kjøpe gaver på salg og det å ikke legge ned omtanke i gavene. Jeg er strående fornøyd når jeg finner noe på salg som jeg ellers ikke ville hatt råd til å gi bort.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 19:50   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Ja, det er de.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 20:08   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Njei, jeg gjør nok ikke det, men når jeg kjøper noe så tenker jeg jo over om det er noe jeg kan gi det til, men jeg legger ikke veldig mye sjel og omtanke i absolutt alle gaver jeg kjøper nei.

Gammel 24-04-10, 20:09   #19
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Har ikkje lest heile tråden her, men svarer det eg tenker.

Eg begynner gjerne tidleg på julegåvene. Vi har stor familie og dermed mange barn å kjøpe til. Føler faktisk eg får betre sjanse til å tenke på kvar enkelt når eg begynner tidleg. Eg kjøper gjerne ting på salg, da får jo mottakaren meir for pengane. Det er jo da greit at det er ting eg er ganske sikker på at mottakaren vil ha.

Eg har også gaveeske her heime, der jentene får velge gåve når dei skal i bursdagsselskap til vener og veninner. Her er det ting som bøker, tegnesaker, lego ol., som eg synes er ting ein aldri får for mykje av, og som er greit å gi til dei ein ikkje kjenner så godt. Mykje i denne kassa er kjøpt på salg, har ingen problem med det.

Gammel 24-04-10, 20:43   #20
Jakobine
Aktiv

Jakobine sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Jakobine er litt kul
Standard

Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Ja, men skulle jeg funnet gave til 30 unger kan jeg love deg at de ikke hadde vært det.

Jakobine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.