|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
can-jur
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdag
Fordi det er flott om gavene kan få vare noe lenger enn 1 time...
|
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagHm. Noe aner meg at jeg har et litt annet forhold til pakker enn andre. Jeg syns leker som flasketuten, gaveoppakking mens alle ser på og utstilling av gavene er litt kvalmt jeg.
|
|
|
#3 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi hadde ikke noe valg - da vi kom til pakkeåpningen så kom det fra alle ungene inkl. min egen i kor: "Da må vi ha flaske!" Ungene var veldig bestemt på at de skulle ha flasketuten peker på og det var veldig stas å få flasken til å peke på seg for så at bursdagsbarnet skulle åpne presangen fra denne. "Nå må du åpner presangen fra meg!"
|
|
|
#4 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Gaveåpning i barnebursdagPakkeopning er da ein av dei viktigaste hendingane i våre barnebursdagar. Me praktiserer også dette med flasketuten, og barna sitter som tente lys og følger ivrig med.
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Jeg opplever det mye verdigere, (om det uttrykket kan brukes i forb med gaveåpning) at man åpner en og en gave ved hjelp av flasketuten, for fokuset blir ikke bare på gaven, men også på den som har GITT gaven, i og med at man peker på og den personen takkes.
|
|
|
|
#6 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Nei du tar feil. Det blir fokus på hver enkelt gjest!
Så klart. Spør du min sønn på 5 år nå hva han sier om han han får en pakke han har fra før: "Tusen takk" svarer han da. De er så innprenta i forhold til bursdager o.l. at får de noe de har fra før eller kanskje ikke ønska seg, så skal man si tusen takk uansett, ellers kan folk bli skuffet. Skal man bytte eller ordne noe så snakker vi om det hjemme, og det er stygt å si sånne ting til en gjest som har forsøkt så godt de kunne å finne noe fint. Så der er ho mor nådeløs (av erfaring fra en del kalas). Sist redigert av Dronningen : 26-04-10 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ad astra
|
Hvilket faktisk er grunnen til at jeg vurderer å droppe felles pakkeåpning i fremtidige bursdager...Vi har hatt noen runder nå, og etter at Vesla begynte på skolen, har jeg oppdaget noe. Det er hos oss til tider en vannvittig forskjell på verdi på gavene - noen gir gaver til 400-500, andre til 50 kroner. Siste bursdag ble en slik bitteliten gave åpnet blandt de siste - flasketuten pekte på det stakkars barnet, som nå er stor nok til å skjønne verdiforskjellen på gaven h*n gir kontra de øvrige. Det var ikke noe hyggelig opplevelse (på barnets vegne) i det hele tatt! Vesla (som stort sett er ganske veloppdragen og har stor innlevelsesevne på slike ting) slår til med et gledeshyl og erklærer at det var akkurat det hun hadde ønsket seg aller mest!!! Det gjorde hele seansen lettere, også for det stakkars barnet....
|
|
|
#8 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Så klart har vi maksgrenser på gave. 70-100 kr. (og ja jeg er klassekontakt) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Type R ;)
Hvor: Nord
|
|
|
|
#10 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() |
Jeg er helt enig med deg. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Passiv
|
Jeg er helt enig. Det er ikke alle som ønsker så mye fokus på gavene heller. |
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagGavene blir åpnet i bursdagen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagBarna i vår barnehage er nok mindre oppdratt, her blir papiret dratt av med en gang, og alle jubler av begeistring.
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Kan det være forskjell på gutter og jenter? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Etylbarbital
Sv: Gaveåpning i barnebursdagElisabeth: Gutt her - (bursdags)gjengen består av 6 gutter og 1 jente.
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Gaveåpning i barnebursdagGavene åpnes når alle har kommet, ofte med flasketuren peker på.
|
|
|
#17 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Gaveåpning i barnebursdagGaveleker er greit med få barn, men når det er 15 barn tar det fryktelig lang tid og mange blir utålmodige og begynner å leke med noe annet så fort de har fått gitt sin gave. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Vi hadde 16 barn, gikk så greit atte.
|
|
|
#19 |
|
i tåkeheimen
|
Sant. Da sjuåringen min og bestekompisen feiret bursdag med ikke mindre enn 27 gjester, droppet vi gaveoppakking i fellesskap. Det hadde rett og slett vært utopi å forvente at 27 unger skal sitte pent i ro den tiden det tar å åpne 54 gaver...
|
|
|
#20 |
|
Wooohhoooooo
Sv: Gaveåpning i barnebursdagHos oss åpner vi gavene med en lek eller lignende.
|
|
![]() |
|
|