|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I mål
|
Sv: GavedilemmaJeg tenker egentlig at barnehagen burde gitt noe info her. Men når de nå IKKE har gjort det, ville jeg sendt med gave. Jeg synes forresten det var litt spesielt med McDonaldsbursdag i barnehagetiden, har ikke hørt den varianten før. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GavedilemmaTakk for innspill. Det er egentlig flere ting jeg reagerer på her. Jeg syns vi fikk kort varsel, og jeg syns barnehagen burde spurt foreldrene gaver, og om det var det eneste selskapet barnet skal ha. Det er første gangen i min barnehagekarriere at noen har hatt et sånt opplegg, og jeg vet ikke hva slags avtale de har med barnehagen.
|
|
|
|
#23 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Gavedilemma
Vi har hatt tilsvarende og jeg har sendt med gave. Jeg har dog sendt en litt mindre gave enn når det er hjemmebursdag.
|
|
|
#24 |
|
Fjellpiper
|
Sv: GavedilemmaJeg støtter HI i at dette var litt rart, jeg. McDonalds bursdag i barnehagetida ville jeg ikke syntes var ok kjenner jeg, bl.a. fordi dette er en dyr form for feiring som mange foreldre vil kvie seg for, og da synes jeg ikke barnehagen skal være med på å skape et slikt press. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Sv: GavedilemmaJeg sendte med gave i dag, og så tok jeg opp tingene jeg nevnte tidligere i tråden med barnehagen. De syns det var fint med tilbakemeldinger, og skulle snakke om det på neste personalmøte for å etablere noen retningslinjer.
|
|
|
|
#27 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: GavedilemmaJeg ville sendt med gave (og gjør det når det er bursdager i barnehagetid). |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GavedilemmaRart med McD bursdagsselskap syntes jeg.. Hadde og vært i tvil om det med gave.. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Sv: GavedilemmaJeg kommer akkurat fra barnehagen nå. Snuppa ble hentet samtidig med et annet barn, som ikke hadde hatt med seg gave. Hun fortalte moren sin at hun ikke hadde hatt med gave, og at hun hadde begynt å gråte fordi alle andre hadde med. (Alle andre er ikke nødvendigvis alle andre, tenker jeg, men de andre jentene i den aldersgruppa). Men det var uansett ikke noe hyggelig for det barnet, tenker jeg.
|
|
|
|
#30 |
|
Ute på tur
|
Sv: GavedilemmaVi sender med gaver på hjemmebursdager i barnehagetiden, men vi har hatt det oppe til diskusjon om slike dager skal være gavefrie, nettopp for å unngå slike situasjoner som HI beskriver over. Foreløpig så greide ikke FAU å bli enige med seg selv, så fortsatt er det optional med gaver og da sender vi med.
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: GavedilemmaI vår barnehage (eller i hvert fall på avdelingen) så hadde vi som regel at var det hjemme hos noen så var det gave, var feiringen i barnehagen så var det ikke gave. McDonalds skulle for meg ha kvalifisert mer som hjemme hos noen. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GavedilemmaVi har hatt en del bursdager hvor en av barna har bedt hele avdelingen hjem til seg, eller at foreldrene har arrangert bursdag i barnehagen med mat/drikke og leker. Da har vi gjort det sånn at det blir kjøpt en gave fra hele avdelingen, og ingen skal ha med gaver hjemmefra.
|
|
|
#34 |
|
representert
Det som blir trist da er når det står 2-3 stk uten gave, det er hjerteskjærende, ungene blir rett og slett ulykkelige. Da er det bedre med en gave fra alle, så får heller de som blir bedt hjem på annen bursdag ha med gave der. Det er hvertfall det vi har opplevd.
|
|
|
#35 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
snur
|
Sv: GavedilemmaVi har hatt en annen variant av denne flere ganger til største. Da har vi arrangert bursdag i barnehage-/sfotida men jeg har hentet jentene hjem til oss, uten at de voksne har vært med, i 14-tida så har foreldrene hentet ungene hjemme hos oss til vanlig hentetid. Da har alle hatt med gave i alle fall.
|
|
|
#37 |
|
Tilpasser tittel
|
Men ikke om alle har med gave i første omgang. Bursdager skal i min bok alltid feires med en gave, er man i tvil så er man egentlig ikke i tvil. Man gir gave.
|
|
|
#38 |
|
representert
De gangene barnehagen har vært med på sånne opplegg tidligere, så har det hver gang stått noen barn der som ikke har med gave, Vi skjønte kjapt at vi ikke ville ha det sånn, så da er det barnehagen som kjøper gave fra alle barna.
|
|
|
#39 |
|
representert
Skjønner det, og det er jo veldig hyggelig for din unge å få gitt en gave, men det er fryktelig for de ungene som ikke får med seg gave hjemmefra, det skjer! Eller sånn som det er hos oss, det har skjedd, og kommer ikke til å skje igjen!!
|
|
|
#40 |
|
Ekvilist
|
Så da tenker du at alle bursdager i barnehagen burde blitt feiret med gave? Hvis bursdagsfeiringer og gave henger sammen mener jeg. Dette kræsjer veldig med gratisprinsippet som ligger til grunn for barnehage- og skole, og jeg synes det er rart at barnehager tillater gaver i barnehagetiden. Veldig rart. I min bok er bursdagsfeiring i barnehagetiden og privat bursdagfeiring på firtiden to forskjellige ting.
|
![]() |
|
|