|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.Gjelder dette bare kommunale barnehager? Ved en evnt streik så har vi heldigvis besteforeldre som kan innkalles og fraktes hit, som stiller opp hvis sånne uordinære ting skulle dukke opp, men det blir litt kabal om det skal vare lenge. Må jo evnt. ta ut noen feriedager og avspasering. Mannen kan ikke ha med unger på jobb, jeg kan evnt. ha med en DS-spillende 6-åring på jobb. 3-åringen kan jeg ikke ha med, han krever for mye til at jeg får gjort noe. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.I min jobb (lærer) nytter det verken å bytte vakter, ta avspasering eller feriedager i slike situasjoner. Tenker jeg hadde søkt om velferdspermisjon, og så hadde det vært opp til arbeidsgiver om jeg hadde fått den innvilget med eller uten lønn.
|
|
|
#23 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.
Jeg tror nok også at arbeidsgivere flest har forståelse for at ved evnt streik så trenger man ofte å få fri uten lønn, spesielt om man tar en prat med de i forkant og forhører seg om alternative løsninger. jeg har litt vanskelig for å se for meg at man blir nektet å ta seg av barna sine om man absolutt ikke har noen andre som kan hjelpe til. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.Ved barnehagestreik nå går alle mine eksamener til helvete. Kanskje greier jeg å ro i land de to mappeeksamene jeg har, men den skriftlige heldagsen er det lite håp for.
|
|
|
#25 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Det er snakk om streik i UNIO, med KS som forhandlingsmotpart. UNIO organiserer svært mange ansatte i både private og kommunale barnehager samt skoleverket, men jeg tror at forhandlingsmotpart ift de ansatte i private barnehager ikke er KS men en annen arbeidsgiverorganisasjon (PBL?). I så fall vil det vel primært gjelde kommunale barnehager.
|
|
|
#26 |
|
maler
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.Da sliter enten jeg eller jobben. Dvs da sliter jeg.
|
|
|
#27 |
|
Ute på tur
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.Jeg antar at kombinasjon hjemmekontor/ferie/samarbeid med andre foreldre hadde vært en løsning for oss. Vår barnehage er eid av foreldrene, så mulig at vi hadde fått lånt lokalene og kunnet "drevet" barnehagen på dugnad ved en evt streik?
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.Får man igjen noe av foreldrebetalingen ved langvarig streik eller er dette noe man må regne med tap på?
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, men helsestreiker blir aldri langvarige, uansett hvor taktiske uttakene er. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
sporadisk
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så fremt ikke studentbarnehagen skal i streik, så kan du prøve å få barnet inn i den barnehagen dagen du har eksamen? SiT har jo eksamensgaranti til studenter med barn....husker ikke helt hvordan det fungerer, men les på hjemmesiden deres
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: Ved evt. streik i bhg.Hadde nok innledet/organisert et samarbeid med andre foreldre. Jeg kan også ta henne med på jobb og ta litt hjemmekontor.
|
|
|
|
#34 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.Mannen og jeg hadde tatt henne med på jobb/jobbet hjemmefra/avspasert/fått hjelp av snille besteforeldre. Det hadde alltids gått seg til. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Flax
Hvor: Bergen
Nei, det må jo være en helt akseptabel måte å løse det på? Så lenge det er foreldrene selv, og ikke innleid arbeidskraft?
|
|
|
#36 |
|
ekstremt trøtt
|
Sv: Ved evt. streik i bhg.De dagene jeg jobber ettermiddag hadde mannen kommet tidligere hjem fra jobb og de dagene jeg jobber formiddag regner jeg med at besteforeldrene hadde stilt opp.
|
|
|
#37 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Ved evt. streik i bhg.Da måtte nok mormor og svigermor komme mer på banen, tenker jeg. Uansett hadde det blitt kortere dager med trekk i lønn.
|
|
|
|
#38 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Ved evt. streik i bhg.Da måtte nok begge to vært med rørleggerfar på jobb.
|
|
|
#39 |
|
Nybegynner
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Ved evt. streik i bhg.håper ikke det skjer,men her har vi en snill bestefar som pleier å trå til,ellers måtte vi el tatt ferie eller avspasserig... |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ferdig!
Hvor: Telemark
Sv: Ved evt. streik i bhg.Bytting av vakter, ferie, ordnet oss med andre foreldre. Har ingen besteforeldre i nærheten som kan stille opp slik desverre.
|
![]() |
|
|