|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Send barnet på språkreise til USA, der blir de passet på som smeder pga annet forhold til ungdom og alkohol.
![]() |
#23 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?
Jeg var og på språkreise der. Mener det var i 92, men husker ikke helt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Var på språkreise til Torquay i 1986, så det begynner å bli noen år siden. Da dro vi med STS, det var noe fyll på båtturen over, men ikke noe spesielt i Torquay. Siste helga i London før vi dro hjem tok litt av, men det kommer jo litt an på også reisedeltakeren. Jeg var litt sånn: jepp, jeg blir med!!!
![]() |
#25 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Språkreise?Tusen takk for innspill! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Hva med CISV- leir. Jeg kjenner ei jente på 12 år som skal til Brasil i sommer. Og jeg kjenner mange som har deltatt på disse, og alle er storfornøyde: |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er virkelig noe helt annet, men en stor opplevelse.
![]() |
![]() |
#28 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Språkreise?Jeg reiste med STS til Malta, og hadde noe utbytte språkmessig sett fra de kursene vi hadde der fordi vinklingen til språket var en helt annen enn den formelle man er vant med fra engelskundervisningen fra skolen, men i hovedsak kan jeg ikke si at de generelle engelskkunnskapene ble så veldig mye forbedret ut fra kursene i regi av språkskolen. Lærerne, som var maltesiske, var dyktige, og snakket bra engelsk, mens de maltesiske innbyggerne snakket langt dårligere engelsk så sånn sett var ikke plassen blant de stedene man lærer best engelsk, for å si det sånn. Det var imidlertid en del engelskmenn der borte (i hovedsak kjekke (og kjente) engelske fotballspillere) som, av flere grunner |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Språkreise?Jeg hadde en fantastisk tur til Borunemout da jeg var 16. Jeg og venninna mi bodde hos en vertsfamilie med to barn, hvorav eldste var på vår alder (men han var mest på Puben med vennene sine, så ham så vi ikke stort til). Familien var veldig hyggelig, vertsmoren sendte med oss vanvittige matpakker av typen typisk britisk med masse usunne greier i.
![]() |
#30 |
Jo flere jo bedre...
Ja, jeg tenkte ikke på språkutveksling i et år, men om noen hadde sånne opplegg også for kortere perioder, som i sommerferien |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Cisv som jeg har linket til tidligere har også ungdomsutveksling: |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
prøver tilpasse seg livet
|
![]() Sv: Språkreise?Jeg var på språkreise to år på rad og drakk ikke.
![]() |
![]() |
#33 |
Alltid like optimist
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var i Margate med EF i 1990, sommeren jeg var ferdig med ungdomsskolen. Tror jeg til sammen kanskje drakk en hel pils i løpet av de tre ukene. De var veldig strenge på å sende hjem dem som ble beruset, og det hadde vi respekt for!
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Var i Eastbourne med EF på 80-tallet. Lite fyll som jeg kan huske. Vi gikk på kino og diskotek på kveldene. Vertsfamilien hadde 4 studenter boende og de passet på at vi kom hjem til rett tid. Om mine barn vil dra på språkreise er jeg positiv til det, men ville sjekket ut de forskjellige operatørene. Det har sikkert skjedd mye siden jeg var på språkreise.
![]() |
#35 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Språkreise?eg ville ikke sendt henne til Malta eller Toquay, i Torquay er det en del fattigdom, og en lite oversiktelig by, en god del lokal ungdom er ute etter å lage bråk, samt en god del vertsfamilier er kun ute etter å tjene penger.
![]() |
#36 |
Jo flere jo bedre...
Skal sjekke ut det og -takk for link |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Språkreise?Jeg var på Malta da jeg var 14 og det var en 3 uker lang fest.
![]() |
#38 |
Hvor: Oslo
![]() Sv: Språkreise?Jeg var 4 uker i Torquay da jeg var 16. Det var fest hver kveld. Mine barn får aldri dra på språkreise, nei.
![]() |
#39 |
Slow reader
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Språkreise?Jeg dro på språkreise, men drakk ingenting. Dette til tross for at kom fra bondelandet hvor vi drakk fra vi var 14-15. Skolen var bra, vertsfamilien helt fantastisk. Vi dro med noe som het EF. Vet ikke om det eksisterer lenger. Bodde i en liten by i nærheten av Brighton/Margate. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|