Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvorfor strikker/hekler/syr du?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 12:43   #21
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?

Jeg er, som Mim, en rastløs sjel. Det er beroligende å strikke, og det er en deilig måte å bearbeide ting på. Også lar den seg fint kombinere med andre lidenskaper som lydbøker, serier og film.

Dessuten liker jeg å få litt kreativt utløp, og følelsen av å ha laget noe selv. At barnet attpåtil får fine og spesielle plagg, er en bonus. Strikking er igrunn en fin måte å oppnå hverdagsmestring på.

Hvor mye penger det går til strikking per i dag, er jeg litt usikker på. For tiden bruker jeg stort sett bare av garnlageret mitt, og da blir det ikke spesielt dyrt. Tipper jeg bruker opp garn for 2-500 kroner i måneden, fullpris. (Garnhamster på avvenning. ) Jeg er også garnsnobb til en viss grad, og bruker bare naturmaterialer. Det forsøker jeg å gjøre i garderoben også, så strikkingen er absolutt praktisk.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 14:11   #22
annemor
Fullverdig medlem

Medlem siden: Feb 2009
annemor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg syr mest. Det går tidvis fryktelig mye penger med til det! Og mye tid. Jeg syr fordi jeg liker å lage ting, og et sydd plagg kan man bli ferdig med på relativt kort tid. Jeg syr masse til jentene- så nyttig er det jo. Selv om det hadde vært rimeligere å kjøpe alle klærne og ikke kjøpe noe stoff, tror jeg

Jeg strikker fordi det er tilfredsstillende. Mye fint man kan lage, masse herlig garn, og deilig å kle ungene i hjemmestrikka ulltøy.

Jeg hekler fordi jeg til slutt tenkte at jeg MÅTTE klare det siden alle andre klarer det. Så jeg hekler kanskje fordi jeg er sta Synes det er litt morsomt, men det er ikke det jeg liker best.

annemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:39   #23
slaraffen
litt gøy på håret

slaraffen sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Jeg syr fordi jeg må. Hvis ikke føler jeg at noe mangler, jeg er redd symaskinen har blitt en del av meg.
Jeg hekler og strikker fordi det er mer mobilt enn sying med maskin.
Det går en del penger, ja.

Gammel 05-06-10, 15:24   #24
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hekler. Stort sett på møter, hvor jeg blir skrekkelig rastløs (og vrang) dersom jeg ikke har noe i hendene. Jeg begynte med det da møtetimene ble mange og lange, dvs. da jeg var rundt 17. Jeg sitter aldri å bare hekler, dvs. jeg ser på TV, skravler, ser på ungenes trening eller altså deltar på møter. Jeg hekler sakte, så det er ikke noe katastrofestort garnforbruk, selv om jeg alltid har flere forskjellige prosjekter liggende. Og så hadde jeg vært et lykkeligere menneske dersom jeg kunne hekle på jobbmøter.

Gammel 06-06-10, 19:03   #25
Bobbelur
...we have cookies

Bobbelur sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg strikker, hekler innimellom og syr lit - og det gjør jeg fordi jeg liksom må. Det er noe med å måtte lage... Går mest i strikking fordi det er det enkleste å ta med seg - og så trenger jeg ikke rydde hobbyrommet for det heller.
Det er variabelt hvor mye jeg bruker av penger på det. Er jeg på martnan i Rennebu går det nokså mye penger på garn. For tiden prøver å heller bruke opp noe av det garnet jeg har.
Formål? Må det være noe mål med det? Mye blir gitt bort til jul og bursdager og sånt. Annet blir brukt av oss i huet og faktisk har jeg solgt et par ganger også.

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:29   #26
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syr, helker og strikker fordi det er moro og et tidsfordriv som ikke innebærer at jeg må ut av huset. Bruker ikke mye penger på det, men finner stoff og garn på salg.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.