|
Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
geskjeftig
|
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg er, som Mim, en rastløs sjel. Det er beroligende å strikke, og det er en deilig måte å bearbeide ting på. Også lar den seg fint kombinere med andre lidenskaper som lydbøker, serier og film.
![]() |
#22 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg syr mest. Det går tidvis fryktelig mye penger med til det! Og mye tid. Jeg syr fordi jeg liker å lage ting, og et sydd plagg kan man bli ferdig med på relativt kort tid. Jeg syr masse til jentene- så nyttig er det jo. Selv om det hadde vært rimeligere å kjøpe alle klærne og ikke kjøpe noe stoff, tror jeg |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
litt gøy på håret
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg syr fordi jeg må. Hvis ikke føler jeg at noe mangler, jeg er redd symaskinen har blitt en del av meg.
![]() |
#24 |
Audacious
|
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg hekler. Stort sett på møter, hvor jeg blir skrekkelig rastløs (og vrang) dersom jeg ikke har noe i hendene. Jeg begynte med det da møtetimene ble mange og lange, dvs. da jeg var rundt 17. Jeg sitter aldri å bare hekler, dvs. jeg ser på TV, skravler, ser på ungenes trening eller altså deltar på møter. Jeg hekler sakte, så det er ikke noe katastrofestort garnforbruk, selv om jeg alltid har flere forskjellige prosjekter liggende. Og så hadde jeg vært et lykkeligere menneske dersom jeg kunne hekle på jobbmøter.
![]() |
#25 |
...we have cookies
|
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg strikker, hekler innimellom og syr lit - og det gjør jeg fordi jeg liksom må. Det er noe med å måtte lage... Går mest i strikking fordi det er det enkleste å ta med seg - og så trenger jeg ikke rydde hobbyrommet for det heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvorfor strikker/hekler/syr du?Jeg syr, helker og strikker fordi det er moro og et tidsfordriv som ikke innebærer at jeg må ut av huset. Bruker ikke mye penger på det, men finner stoff og garn på salg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|