Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gode pakketips?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-10, 19:30   #21
Sola76
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2010
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Gode pakketips?

Tusen takk for veldig flotte svar, og masse gode tips...og til veldig god hjelp. Gleder meg masse til å reise.
En ting til jeg lurte på, har dere med after sun til å smøre med om kveldene , eller bruker dere en god body lotion?

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 20:23   #22
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Om man har aftersun eller bodylotion er ett fett synes jeg. Jeg passer jo paa at huden ikke blir brent, og da er det bare fuktighet som trengs.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:58   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker vanlig body lotion, nærmere bestemt Spenol. After Sun er dyrt.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 11:00   #24
Corona
Superaktiv

Corona sin avatar

Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

*noterer*

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:21   #25
Sola76
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2010
Sola76 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvordan gjør dere med penger og sånn. Har dere med dere noe "cash" når dere drar? Tar dere ut fra minibank når dere kommer til stedet? Betaler dere med visa og sånn på resturanter og sånn? Bruker dere kun visa? Eller mastercard, eller kredittkort?

Sola76 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 19:38   #26
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sola76, her.

Hvordan gjør dere med penger og sånn. Har dere med dere noe "cash" når dere drar? Tar dere ut fra minibank når dere kommer til stedet? Betaler dere med visa og sånn på resturanter og sånn? Bruker dere kun visa? Eller mastercard, eller kredittkort?

Tar ut litt kontanter i minibank på Gardermoen. Så bruker jeg kort til større beløp, helst Mastercard. Visa trekker direkte på kontoen, og det hender det skjer feil (som den gangen leiebilfirmaet belastet meg to ganger, jeg fikk igjen pengene da jeg kom hjem, men hvis kontoen hadde vært tommere enn den var, kunne det blitt problematisk).

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 21:47   #27
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

For 1 uke:
meg:
2 bikinier, 1 skjørt, 1 capribukse og 1 shorts. 1 "fin" kjole. 1-2 langermet cardigan. 4 topper + 2 singletter. 1 omslagskjole eller standkjole. Tynne hudfargede strømper og 1 hudfarget strømpis ( det kan bli kaldt om kvelden, da er det flott å ha i vesken.. erfart). Undertøy. Eccosandaler. 1 par finere sandaler. flippflopp.

Reiser som oftest med olabukse eller ok joggebukse, cardigan eller joggejakke/fleecejakke med hette og t-shorte¨, og 1 sjald. Sjaldet er kjekt å ha på flyet, og over skuldrene på stranden feks. eller om kvelden (greit å ha i vesken). *hater å fryse* Lave lette gode sko. Solbriller!

Barna: omtrent det samme som til meg, event 1 ekstra shorts eller "oppbrettbar/avtagbar" bukseben slik at den blir til shorts eller capri. 2 stk solhatt. 2 par sokker. 2 tynne langermete shorter ( også greit å ha på stranden om det blir for mye sol eller vind..) 1 par sandaler, strandsko, lette joggesko ( som dem reiser med). Jakke med hette, enten i bomull eller fleece, event tynn softshell.

Sekk er greit å ha på flyet og ellers. Jeg bruker event. å putte håndvesken i sekken....

Solkrem med faktor 30 og 15. Aloevera, og en stor flaske god fuktighetskrem.
Idoform og kulltabletter, paracet og håndsprit-servietter. compeed.
Sammenleggbar strandveske eller nett.

Tar ut ca 1000kr på gardemoen eller event i banken hjemme. Resten tar vi ut i kontanter der vi er. Bruker kort om vi kjøper dyrere ting.

God tur!!!

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:04.