|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg mener også at tyrefekteren fikk som fortjent, men synes det er synd at det er slike hendelser som skal til for å snakke om å forby sporten. Den burde vært forbudt for lenge siden av hensyn til dyrene. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
can-jur
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"
|
|
|
|
#23 |
|
Curlingkone
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg syns det er rart at det ikke har vært forbudt i mange år allerede jeg.
|
|
|
#24 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer!!! |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg heier alltid på oksen og kan bare slenge meg på i fnisegjengen når det kjelder KB-innlegg
|
|
|
#26 |
|
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Nærslakteri er veldig, veldig bra, men jeg synes ikke helt dyretransport og tyrefekting kan sammenlignes, det er så vidt meg bekjent ikke vanlig å selge publikumsbilletter til dyretransporter. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Jeg blir litt matt jeg, kjenner jeg. Her går matadoren helt frivillig inn og skal sloss med en diger okse, ved hjelp av en masse minimatadorer, og når oksen innimellom vinner - ja da skal vi avslutte sporten. Når okser blir drept, så er det hylling av mataoren og hu og hei.
|
|
|
#28 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Altså, om de plutselig skal forby tyrefekting fordi en og annen matador blir alvorlig skadet forstår jeg ikke helt sporten.
|
|
|
#29 |
|
Jeg bor i en stubbe!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Hvis ideen er at matadoren er en tøffing, så burde han gå inn alene, uten våpen av noe slag. Han kan få beholde det teite badehåndkle sitt hvis han vil, men sverd og fjas får han legge igjen. Å være en haug, pluss noen på hest, som slenger seg etter en okse er ikke spesielt tøft.
|
|
|
#30 |
|
Curlingkone
|
Har brukt opp prikkingen min til deg jeg.
|
|
|
#31 |
|
Yes, we can!!
|
DER er jeg helt på linje med deg. Det er jo litt av poenget at det skal være farlig!
Tja, for dyrene betyr det kanskje ikke så mye?
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg blir fysisk dårlig av bildet og dropper å lese dagbladet.no for tiden på grunn av det. Jeg trodde det var over og gikk inn igjen, men jammen dukket ikke bildet opp i stolpen på høyre side nedi en artikkel jeg leste, så nå er jeg tilbake til å ikke lese dagbladet. Og når jeg tenker meg om så har jeg det helt fint uten.
|
|
|
#33 |
|
|
Nei, men det blir (for meg) fortsatt en helt annen diskusjon med tanke på, eh, poenget med at man gjør det. Okei. Nevermind. Jeg er altfor trøtt for dette. :flirer: |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"What goes around, comes around. Mess with the bull, get the horns. Den som er med på leken må smake steken. Osv.
|
|
|
|
#35 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Og dyrene transporteres ikke til arena etc? |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Nå aner jeg ikke hvordan det foregår, men etter det jeg har forstått så behandles tyrefekterokser som prinser inntil de går i ringen. Sånn livskvalitet sett under ett, vugge til grav, så tror jeg de danker ut en melkeku anytime.
|
|
|
#37 |
|
can-jur
|
Det har du nok helt rett i.
|
|
|
|
#38 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
can-jur
|
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Denne tråden reiser noen spennende problemstillinger da.
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Sv: Kritisk for tyrefekter - og nå vurderer de å forby "sporten"Floksa: Jeg syns ikke noe om at dyr pines for vår underholdning (tyrfekting, hanekamp, hundekamper og sikkert masse mer). Nå har jeg ikke peiling på hest, men har hørt at konkuransehestene liker det de driver med. Jeg kjøper helst økologisk melk, ost, egg etc. for jeg tror på at de dyrene har det greiere enn andre dyr. Kjøtt kjøper jeg alt av, for der er enda ikke økologiske alternativ.
|
![]() |
|
|