Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

De pene sommerleggene

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 21:41   #21
HSJ73
Henger i stroppen

HSJ73 sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: De pene sommerleggene

Jeg har ikke gått med bare legger på ca. 10 år, med unntak av på sydenturer. Jeg har aldri hatt pene legger/bein, selv uten åreknutene mine, som har vært den egentlige årsaken til den langvarige tildekkingen, for jeg har, til tross for lav vekt og bmi (ca. 18) vel kjøttfulle legger, skjeve kneskåler med operasjonsarr og en manglende evne til å få brunfarge på beina.

Jeg har hatt fire åreknuteoperasjoner, og det blir minst én til før leggene kan luftes i offentlighet, tenker jeg. Ja, jeg kunne gitt beng, men disse kompleksene har vært så altoverskyggende i så lang tid nå, at det er ikke bare bare. Nå har jeg ca. 20 arr på hvert bein, og flere blir det vel, men langt heller arr i hopetall enn bulende og humpete, tykke blå årer overalt på lår og legger.

All ære til dere som viser fram leggene uansett. Men hvor er dere?! Jeg har studert andres legger på jakt etter andre med felles skjebne i hele den nevnte tiårsperioden, uten å ha sett noe som fjernt kan minne om mine bein. Selv damer i åttiårsalderen har penere bein enn meg.

Gammel 08-06-10, 21:42   #22
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: De pene sommerleggene ...

Vet ikke. Shaver leggene en gang om sommeren, og det holder

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:45   #23
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også prikker, og regner med at det er normalt? Jeg ser ikke så nøye på andres legger, så jeg vet egentlig ikke. Jeg har funnet ut at det er så deilig å gå med bare legger at jeg ikke bryr meg om hva andre synes. Bruker skjørt som går litt nedenfor knærne slik at jeg føler meg anstendig, og så får det heller stå til.

Etter tips her inne fra kjøpte jeg en fuktighetskrem med lett selvbruningseffekt, på apoteket. Og jeg liker det mye bedre enn vanlig selvbruningskrem. Etter en stund, så har jeg faktisk begynt å få litt farge, og fordi den kommer langsommere, og samtidig som jeg eksponerer leggene for sol, så blir den mer naturlig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:15   #24
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Hmm, leggene mine er vel stort sett det eneste på kroppen min jeg ikke har komplekser for, kanskje jeg burde få det jeg også altså? For de er jo ikke slanke. Og noen ganger er de prikkete etter barbering eller hårete pga mangel på barbering. Men de blir som regel forholdsvis brune da, eller grå om jeg glemmer å bruke fuktighetskrem. :tørr:

Nei, jeg tror jeg dropper komplekser for leggene allikvel jeg, så får jeg skjule lår og mage. Grevinnearmene mine nekter jeg forresten å skjule, for det blir så j***a varmt! Det får mine omgivelser bare tåle.

Nevnte jeg at jeg har unormalt slanke føtter og ankler!?

Man blir rett og slett aldri fornøyd uansett hvordan man ser ut har jeg funnet ut! Så bare vis leggene folkens!

Gammel 08-06-10, 23:17   #25
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Brun & blid gjør meg brun og blid!
og jeg gjør det selv om det skulle være puk - bare en tre-fire ganger hjelper før barleggsesongen starter.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:22   #26
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har ikke så veldig pene sommerlegger, men jeg synes de er fine nok. Jeg epilerer dem og smører med fuktighetskrem. I år har jeg ikke giddet å selvbrune. Jeg har lys hud og synes det er greit. Det viktigste er at jeg er fri for mørke hår på leggene, alt annet aksepterer jeg.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:31   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg barberer når sesongen begynner, og gjentar ved behov, det vokser ganske sakte egentlig, hvilket er fint, for dag 2 KLØR det, så jeg liker ikke gjøre det så ofte... Noen prikker, et og annet inngrodd hår som må pirkes ut av og til, men sånn er det bare.

Brune er de ikke, i likhet med resten av meg, men det bryr jeg meg ikke om. Jeg er ikke melkehvit da, bare ordinært bleik. Jeg har aldri prøvd solarium, brukte litt sånn fuktighet med selvbruning før bryllupet (for å gifte seg i juni gjør det ikke så lett med naturlig farge, selv om man gjør sitt ytterste med bikini og ullpledd fra mai...) Men er jeg lys, så er jeg lys, så er det sånn da. Gidder ikke ha komplekser for det i alle fall.

Og i løpet av sommeren blir de da brune. Om de ikke går via rød da, å glemme solkrem er ikke alltid så lurt...

Gammel 09-06-10, 00:54   #28
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg epilerer annenhver uke og bruker skrubb fra dag 4 etter epilering og annenhver dag frem til 2 dager før neste epilering, og dynger på med fuktighetskrem. Jeg er veldig plaget med inngrodde hår og betente hårsekker, men etter at jeg begynte med dette regimet så har det *bank i bordet* blitt mye bedre.
Noen inngrodde hår er det enda, men ikke på langt nær så mye som det var når jeg epilerte bare en gang i blant. Og betente hårsekker er det en del epileringer siden jeg så.

Gammel 09-06-10, 01:21   #29
lijander
ssscccuphersfantassschisk

lijander sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Tja, leggene vises. Men om de er så fine er jo en annen sak. De er og forblir kritthvite

Gammel 09-06-10, 12:24   #30
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Finest legger får jeg ved å epilere og skrubbe/smøre regelmessig. Ved barbering blir jeg fin i noen timer, men jeg er jo prikkete allerede på ettermiddagen, så det utgår sommerstid.

Men altså, jeg viser legger uansett. Virkelig.

Gammel 09-06-10, 13:09   #31
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Jeg bryr meg ikke særlig om hvordan leggene mine ser ut, de ser vel antagelig helt greie ut? Helt vanlige.
Jeg barberer sjelden pga null hårvekst, epilator vet jeg ikke hva er

Personlig syntes jeg mine legger ser bedre ut når jeg har fått litt sol på kroppen, og jeg syntes det er deilig å gå uten strømper.
Noen åreknuter har jeg på det ene benet, men de er ikke store og jeg bryr meg i grunnen ikke. SMører meg fuktighetskrem ved behov, og så får de være som de er.

Gammel 09-06-10, 13:25   #32
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine legger blir brune dei. Dvs. eg har eit brunt felt midt framme på kvar legg, og resten er kvittkvitt. Men dei er jo brune, så da så. Bare ikkje all over....

Viser dei fram gjer eg og, men eg blir så utrulig varm og må ha luft. Så då har eg ikkje noko valg. Lotion med bruning er supert egentlig, men bør nytast åleina. Lukter jo høgg av alle sammen.

Gammel 09-06-10, 14:56   #33
Finni

Finni sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Leggene mine er hvite, tykke og har røde prikker.
Det gir jeg blaffen i og går i capri og skjørt. Så får folk heller se bort i vemmelse.

Brune bli de aldri, men ved hjelp av litt krem unngår jeg å blende/skremmebort sola.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.