Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 01:12   #21
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??

Jeg "drar den" inn mot midten, sånn at det som flyter oppå renner ned på sidene. Det gjør jeg igjen og igjen til den er stekt. Så legger jeg ost, skinke, oliven og paprika oppå, bretter den sammen og lar den stå til osten smelter.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:15   #22
Tilden
Leken

Tilden sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
Tilden er litt kulTilden er litt kulTilden er litt kul
Standard

Jeg liker en helt enkel omelett jeg. Egg, vann og salt. Smør i panna, eggeblanding oppi - også rører jeg lett i omeletten når den begynner å stivne (fra kanten mot midten).Ganske god varme. Når den begynner å stivne bretter jeg den over til en halvmåne og slår av plata. Mens jeg finner litt godt brød og litt salat er den fått passe konsistens. Litt pepper på og ferdig.

Tilden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 01:22   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har hørt fra en kokk at omelett er best laget med vann og ikke melk...
Jeg slumper, og bruker salt, pepper og litt Aromat (fy da! )
Tilsetter ellers det det jeg har lyst på; løk, grønnsaker av ymse slag,fast ost, kremost, skinke, poteter etc Men mengde fyll må stå i forhold til antall egg..
Små omeletter er lettere å få perfekt enn store....Lager derfor noen ganger flere små, istedenfor en stooor!
Å dra røren litt inn mot midten når den begynner å feste seg , er lurt...
Brett dobbelt, før den stivner helt...
Ta den av varmen, da blir den ikke tørr...(la den gli over på serveringsfat/tallerken)

Nam!

Gammel 10-02-07, 09:08   #24
Hunter
Matentusiast

Hunter sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hunter har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Tilsetter ellers det det jeg har lyst på; løk, grønnsaker av ymse slag,fast ost, kremost, skinke, poteter etc Men mengde fyll må stå i forhold til antall egg..
Små omeletter er lettere å få perfekt enn store....Lager derfor noen ganger flere små, istedenfor en stooor!
Ta den av varmen, da blir den ikke tørr...(la den gli over på serveringsfat/tallerken)

Nam!

Ja man får en gulere omelett med vann, men omeletten blir saftigere og får en finere konsistens med matfløte.

Hunter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 11:45   #25
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Nam!

Lager nok omtrent som denne. Men med en god stipe med baconost eller skinkeost i tillegg. Mannen og datter vil ha med pepperonipølse, jeg vil ha med hamburgerrygg og poteter. Og ost da!!!

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:23.