|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Jeg "drar den" inn mot midten, sånn at det som flyter oppå renner ned på sidene. Det gjør jeg igjen og igjen til den er stekt. Så legger jeg ost, skinke, oliven og paprika oppå, bretter den sammen og lar den stå til osten smelter. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Leken
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Jeg liker en helt enkel omelett jeg. Egg, vann og salt. Smør i panna, eggeblanding oppi - også rører jeg lett i omeletten når den begynner å stivne (fra kanten mot midten).Ganske god varme. Når den begynner å stivne bretter jeg den over til en halvmåne og slår av plata. Mens jeg finner litt godt brød og litt salat er den fått passe konsistens. Litt pepper på og ferdig. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Har hørt fra en kokk at omelett er best laget med vann og ikke melk...
|
|
|
#24 |
|
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??
Ja man får en gulere omelett med vann, men omeletten blir saftigere og får en finere konsistens med matfløte. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??
Lager nok omtrent som denne. Men med en god stipe med baconost eller skinkeost i tillegg. Mannen og datter vil ha med pepperonipølse, jeg vil ha med hamburgerrygg og poteter. Og ost da!!! |
|
|
|
![]() |
|
|