|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Jeg trenger en skikkelig for dummies-forklaring, altså!
|
|
|
#3 |
|
er grønn og fin.
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??De få gangene jeg lager omelett så enten snur jeg den så den blir stekt på begge sider, ellers så legger jeg lokk over slik at det på toppen også stivner og ikke er en flytende gugge.
|
|
|
#4 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??Først steker jeg litt hvitløk, løk og evt kokte poteter i biter. SÅ har jeg over egg/melkeblandingen. Skrur ned på lav varme og legger på lokk. Når den begynner å nærme seg å stivne, øker jeg tempen litt og legger på ost og evt. tomat. Flipper over og voilà!
|
|
|
#5 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??Hele cluet er å ikke ha på for høy varme |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??
Men blir ikke osten guggete hvis den ikke ligger på toppen hele tiden?
|
|
|
#8 |
|
Har laget seg en tittel
|
Det hørtes veldig godt ut. Den må prøves.
|
|
|
#9 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??Jeg snur ikke omeletten. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en melett??Jeg snur heller ikke omeletten. Egentlig har jeg vel mer grønnsaker og sånt oppi enn eggeblanding. Den bare holder tingene sammen.
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Men det er jo eggene som er det gode.
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Det er kanskje fransk omelett du vil ha? Sånn som man rører rundt mens den steker og som ender opp i en gyllen, kremaktig halvmåne?
|
|
|
#13 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Fres grønnsaker , skinke og annet som måtte ønskes i panna, ha over eggeblanding og rør det rundt, la det steke til det begynner å stivne. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Leser
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??
"Fine" omeletter skal ikke være helt gjennomstekt på toppen. Da skal man steke de i en panne til de er nesten gjennomstekt og så legge den ene halvdelen over den andre slik at man får en halvmåne som er fast utenpå og kremet/bløt inni.
|
|
|
#15 |
|
saftig
|
Hva er guggete ost? Jeg vil at den skal bare såvidt smelte, og det gjør det jo uansett når jeg flipper over den andre halvparten slik at det blir en fet halvmåne.
|
|
|
#16 |
|
saftig
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Legger til at løk og hvitløk er i bittebittesmå biter, sånn at de omtrent ikke merkes. Da spiser barna også løk.
|
|
|
#17 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Å.
|
|
|
#18 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Til frokostbuffeten vår i Egypt hadde de egen omelettsteker. Han hadde det tilbehøret man ville ha, fint oppkuttet, ca en spiseskje av hvert i en skål sammen med to egg. Pisket rundt et par ganger med gaffel og helte opp i en liten panne. Så lot han det steke en stund på middels varme, før han heiv den opp i lufta som en pannekake og snudde den. Lot den steke litt til, og ferdig.
|
|
|
#19 |
|
Matentusiast
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Hvordan steker jeg EGENTLIG en omelett??Den beste måten er full guffe på plata, litt olje i stekepanna. Bland 3 egg, 3ss matfløte, litt salt og sort pepper. Ha dette i stekepanna så legger du det du vil ha i omeletten, eks tomat, skinke, purre osv.. Ha ost over til slutt og sett hele sulamitten i stekeoven på 220 grader i 5-6min. Blir garantert et bra resulat. Stekepanna tåler det,selv om handtaket er av plast. Hvis ikke du har kjøpt den på Europris, Nille eller en annen billigbutikk da. |
|
|
|
![]() |
|
|