|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: MargarinI prinsippet enig, men spiser av og til Bremykt. Det inneholder 70% smør. Er det bedre enn andre ting? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
Sv: MargarinJeg synes Bremykt ser så ekkel ut, og er rar i konsistensen. Så jeg shopper Bregott i Sverige. Jeg tar det som en selvfølge at smør med litt olje i er bedre enn margarin. Det er det?
|
|
|
#5 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: MargarinJeg er litt skeptisk til oljen i Bremykt/Bregott, men hadde mye heller valgt det enn ren margarin. Men rent smør er jo mye bedre, så jeg ser ikke vits i å bruke noe annet. Bremykt har en ufattelig ekkel konsistens ja.
|
|
|
#6 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinMerkelig konsistens gjør at Bremykt byr meg i mot. Det smaker ikke så utrolig ekkelt som en del av de andre margarinene, men med 70 % smør, ser jeg ikke poenget. Da tar jeg heller 100 % smør og om jeg følte for litt mindre, så ville jeg heller begrenset mengden.
|
|
|
#7 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Margarin
Mitt eneste argument er at det er mykt. Jeg reagerer heller ikke på konsistensen, men spiser det veldig sjelden. Synes det smaker godt. Nesten smør. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Textrovert
|
Det er ikke derfor JEG velger Bremykt, i alle fall. Jeg liker f.eks. ikke å steke i rent smør, og synes også smaken kan bli litt kraftig sånn ellers. Derfor velger jeg Bremykt. Det har ikke noe med at jeg tror det er sunnere eller noe, for jeg gjør jeg ikke. Men jeg orker ikke spise noe jeg egentlig ikke liker så veldig godt, bare for at det er noen prosent sunnere.
|
|
|
#9 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinHovedpoenget med Bremykt er vel at det er mykere rett fra kjøleskapet, men det løser man jo lett som en plett ved å IKKE ha smøret i kjøleskapet.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: MargarinJeg vet om god og dårlig kolesterol. Jeg har for mye av det dårlige, derav kolestrolproblematikken. Jeg bruker også smør eller olivenolje eller rapsolje i matlaging, aldri margarin i bakst f.eks. Men på brødet bruker jeg Vita hjertegod under "løst" pålegg.
|
|
|
#11 |
|
Epikur
|
Pffft, ta litt smør. Det er ikke DET som vil ta livet av deg. Kutt heller ut potetgull og denslags, DER er det mye merkelig fett, der.
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Det spiser jeg ikke.Men ikke snakk om sjokolade, er du snill.
|
|
|
#14 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, man må nok venne seg til smaken. Jeg og mannen min brukte alltid Brelett før, inntil 2002, da gikk vi over til smør, og nå takler vi ikke noe annet. Jeg kan aldri kjøpe sånne ferdigpakkede smørbrød ute, for det er som regel margarin på dem og det ødelegger hele greia.
Rart, vi har det alltid i romtemperatur og det har aldri fått noen bismak. Men det smaker litt annerledes kaldt, det er kanskje det du forveksler med "bismak"? Det blir i hvert fall IKKE dårlig av å stå i romtemperatur i flere dager og vel så det.
|
|
|
#16 |
|
I farta!!
|
Nei det er ikkje blitt dårlig av å stå ute men eg og mannen syns ikkje det smakar godt etter ein dag ute. Veldig dumt for det er så håpløst med hardt smør.
|
|
|
#17 |
|
Epikur
|
Sv: MargarinTa ut 50 g i taget, da, Zip. Så tar du det i en liten skål/creme brulee form eller noe.
|
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: MargarinJeg synes smør lager en bismak på maten. :dukker: Resten av familen mener det samme, men det er kanskje fordi vi pleier spise margerin (soft flora)? Vi bruker kunn margarin til matlaging, ingen spiser det på brødskiva. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinDette med kolesterol er jo også svært omdiskutert nå, noen leger mener at det ikke finnes noe som heter dårlig kolesterol. Jeg skal ikke påstå noe selv, men jeg synes det er ganske spennende.
|
|
|
#20 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: MargarinSå dere den youtube-snutten over her? Jeg blir rett ut skremt av hvor utbredt margarin er når man tenker på hva det faktisk består av.
|
![]() |
|
|