Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det så nøye?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-10, 13:58   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det så nøye...?

Nei, det er ikke nøye i det hele tatt!! :skingrestemme: :btdt:

Gammel 04-07-10, 14:45   #22
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er det så nøye?

Jeg gleder meg bare til Trulserns hår skal bli litt tykkere jeg, slik at han kan få lengde på det. Nå blir det bare fjonete, så han får 3 mm titt og ofte. Til sin egen "skrekk", stakkars.

Kult med gutter som har litt lengde på håret, synes jeg.

Det er flere småjenter i bhg som stadig forteller meg at han ikke burde bruke Sandras gamle solbriller - for gutter kan ikke gå i rosa.

Gammel 04-07-10, 14:55   #23
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en knert med langt hår og har ikke fått kommentarer på det annet enn at folk synes han er kjempefin! Vil han ha på rosa eller kjole eller noe sånt skal ikke jeg nekte han. Jeg tror ikke vi får påvirket han i den ene eller andre retningen uansett, så hvorfor stresse med å gjøre de mest mulig guttete?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 15:56   #24
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg tror ikke vi får påvirket han i den ene eller andre retningen uansett, så hvorfor stresse med å gjøre de mest mulig guttete?

Nei, faktisk ikke. Alle homser jeg kjenner er "født sånn", samme hva queer-teoretikerne måtte mene om "valg av kjønnsidentitet". Man kan ikke kle en gutt homoseksuell, eller klippe en jente lesbisk.

Helt siden den famøse råsa-støvler-tråden på NM i hine hårde dager, har jeg vært dypt fascinert av aggresjonen, angsten og panikken som velter opp i enkelte når de tradisjonelle stereotypiene blir utfordret.

Gutter skal visst helst gå kledd slik:

oppføre seg slik:

og leke med typiske gutteleker, biler, fotball og geværer/pistoler.

Gammel 04-07-10, 16:05   #25
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Gutten vår får kle seg i kjole og leke med så mye rosa bling han vil. Men enn så lenge har han kort hår, for det synes vi er finest på gutter. Liker ikke Kelly-familiy-look, uansett hvor søte de måtte være. Blir det store protester ved klipping får vi heller revurdere, ser ikke poenget med å krangle pga hårsveis.

Er en gutt i barnehagen jeg uheldigvis har kalt Sara ved gjentatte anledninger, for han likner skikkelig på en av jentene.

Dog ville jeg aldri kommentart andre barns hårsveis hverken til dem eller foreldrene. Dette inkluderer min niese, med verdens mest ustelte lange hår.

Gammel 04-07-10, 16:06   #26
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Man kan ikke kle en gutt homoseksuell, eller klippe en jente lesbisk.

Men det er lov å prøve, ja?

:vurderer hanekam på ungen:

Gammel 04-07-10, 16:10   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Men det er lov å prøve, ja?

:vurderer hanekam på ungen:

Klart man kan prøve!

Gammel 04-07-10, 16:10   #28
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er helt enig med de andre her. Drit i hva folk mener. Jeg kjenner mange ganger at jeg blir møkk lei rosa og lilla klær på jentene. Jeg har mange ganger handlet på gutteavdelingen. Det gjør meg ingenting. Kjøper stadig blå smokker, ungen bryr seg jo ikke så da gjør ikke jeg heller det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 17:01   #29
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Langt hår en nydelig på gutter. Ikke alle kler det, eller har hår til det, men det gjelder sannelig jenter og.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 21:31   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Og etter hvert som folk blir vant til at du gjør som du vil, slutter folk å gidde å kommentere og bry seg. -Eller kanskje du bare slutter å legge merke til det. Noen kritikere skifter til og med mening, og synes det er litt stilig med folk som gjør små og store annerledesvalg. :erfart:

Jeg tror folk har sluttet å kommentere, men det like godt være jeg som har blitt immun.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-10, 22:16   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Små gutter kan da ha lengde på håret og fremdeles se ut som gutter. Små jenter kan ha kort hår og fremdeles se feminine ut. Toern hadde lange krøller til han var to år, da ga jeg etter for presset og klippet. Dumme meg. Jeg måtte jo ha klippet noe, det hang ned i øynene på han, men jeg kunne latt krøllene bak være. Nå har jeg ny liten krølltopp, og de krøllene går ingen vei før jeg eller han selv vil ha dem av. (Pappaen er enig for ordens skyld ).

Og selvfølgelig kan han ha alle farger. At jenter kan velge hvilke farger de vil er jo etablert for mange år siden. Hvorfor skal ikke det gjelde gutter også?

Gammel 04-07-10, 22:44   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi barberer håret til knerten. Hovedgrunnen til det er dette er at vi synes det er pratisk. Det er lett å holde rent og slipper å gre håret hans ... i tillegg til at hvervene hans ikke synes så godt.

Men han har vinterdress med rosa detaljer og rosa gummistøvler. Dette får vi ingen kommentarer på annet enn "så praktisk at han også kan arve".

Gammel 08-07-10, 01:13   #33
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Rosa kan da alle bruke, herregud. Jeg er saa forbanna LEI av dette med at rosa er forbeholdt jenter! Jeg kler glatt min gutt i baade rosa og lilla uten skrupler. Unngaar for mye glitter og bling som jeg synes ser litt for feminint ut egentlig, men rosa er da en helt grei farge for alle. Argh!

Helt enig!!
Svigers blir helt ifra seg når håret til sønnen vår blir for langt, eller at han låner de rosa crocsene til storesøster. Han kan ikke bruke rosa, helst ikke noe rødt heller. Jentefarger, gudforby. Ungene sier igjen, nå. Jeg blir bare så lei av dette. Når hun syter over dette så blir jeg igrunnen bare mere trassig og lar det gå leeenge før jeg klipper.

Gammel 08-07-10, 01:20   #34
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

"Det finnes ikke guttefarger og jentefarger."
(Sitat storebror, 5 år)

Opprinnelig lagt inn av star, her.

NEI!!!!!!
Lillebror har laaaangt hår og jeg bryr meg katta om hva andre mener. Dog litt irriterende at omtrent alle som ser han (som ikke kjenner han) tror han er jente. Kjære vene, guttungen er guttekledt så det holder, men har bare langt hår

Jah.
Inntil storebror valgte å klippe seg kort nå i vår, var det utrolig mange som kommenterte den søte jenta vår.

Gammel 08-07-10, 01:28   #35
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Drit i hva folk sier. Gutten min hadde også langt, krøllete hår da han var liten. Nydelig blondt hår. Han ville selv klippe seg etterhvert, og da gjorde vi det. Nå er han ti år og har langt hår igjen, og selvfølgelig er han verdens fineste. Han er så tøff som ikke bryr seg om at alle kompisene har pinnkort hår.

Gammel 08-07-10, 01:52   #36
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Felix fortalte i dag at han ønsker seg langt hår: "neste gang ska æ klipp mæ langt, mamma" Han har rosa arvetøy og støvler og sånn derre. Helrosa blir han vel ikke kledd i, men plagg med "jentedetaljer" er helt greit for meg.

Maia har dessverre blitt lært om jente- og guttefarger av noen. Jeg benekter fenomenet hver gang det dukker opp, men som barn flest hører hun ikke alltid på sin mor.

Ja til rosa og langt hår på gutter. Og jeg driter i om gutten er homo. Min lykke måles ikke etter mine barns legning, men at de har det bra med de valgene de gjør.

Gammel 08-07-10, 02:34   #37
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mine gutter har begge hatt litt halvlangt hår fra ca. 4. klassen og oppover.Den ene har gyldent hår og krøller, den andre blondt og bare litt fall i det, så han må slenge håret til side før å se ordentlig. Begge har utrolig glansfullt hår, flere har kommentert at det skinner av håret deres, og begge kler lengde på håret.
Men kan ikke huske vi/de har fått noen kommentarer på det.

Men nå har 11-åringen nettopp vært å klipt seg, sveisen var ute av fasong, og jeg ønsket at han skulle klippe seg mer enn de stussene han tar til vanlig, så han kunne få litt mer av ansiktet fram og ha ett litt mer lettstelt hår nå om sommeren.
Han var veldig skeptisk selv. Grunnen var at han var redd vennene skulle komme med noen kommentarer om den kortere sveisen. Men han ble kjempefornøyd selv .Han, broren og jeg har den samme (faste) frisøren, og hun passet på at frisyren ikke ble for kort, da hun vet hvordan han liker å ha det.

Eldstemann klippet håret sitt til han begynte på skolen sin i fjor høst,ville det selv, og har hatt lyst å ha det kort. Nå har han litt lengde på det igjen, men har lyst å klippe seg kortere enn han har hatt det på mange år, men det skal gjøres rett før vi drar på ferie, ingen på skolen må se han.

Så her bestemmes det selv hvordan sveisen skal være.
Ville aldri klipt mine fordi noen andre som ikke har noe med det mente det.

Man skulle vært frekk nok til å svare slike folk med at de trengte en tur til frisørens selv!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 06:34   #38
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Drit i hva de sier, ditt valg Gutten min begynner å få langt hår, med masse fall, ser helt vilt ut oppå der til tider, men jeg nekter, han skal ha langt hår til han selv ber om å få det klippet..

jaggu meg har han ikke LILLA og grå ullbukse også, Lilla vogn har han hatt og han er så fin at

Kjør på, smågutter er fin med langt hår

Gammel 08-07-10, 08:59   #39
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Dette kommer han nok til å være merket av i flere tiår framover, det setter nok store spor i sjela hans og det er nok for sent for ham å bli straight nå Nå kan du angre!!

Jentenes bestefar er nok den verste på dette i min omkrets, og han er ikke ille, han tenker seg nok bare ikke om før han sier noe. Men i gravid tilstand lot jeg meg tirre av at han stusset på hvorfor vi hadde kjøpt guttelampe (lampe som så ut som blå himmel med skyer og med et rødt fly festet på) til barnerommet til tvillingene.

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 09:33   #40
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

takk
gad så slitsomt. han kler virkelig håret sitt.Og "guttekledd" som bare det men likevel spørr folk hva hun heter.. jeg syns han ser ut som en gutt i fjeset.. og DE kraftige hendene.. han ER jo gutt.. i fakter og alt..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.