Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-07-10, 23:27   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?

Jeg er heller ikke særlig bekymret for signaleffekten, og syns godt dene jordmoren kunne holdt munn, men når det er sagt så syns jeg ikke fallskjermhopping er noe man burde drive med som gravid. Samme hvor mange hopp man har bak seg så kan man lande på et ugunstig sted, eller man kan tryne rett på magen når man lander. Erfarenhet utelukker ikke plutselige vindkast.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:30   #2
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er en tåpelig ting å gjøre i femte måned, og at det kvalifiserer til tullingestempel.

Gammel 13-07-10, 23:31   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri gjort det selv, og kan ikke for alt i verden forstå at fallskjermhopping er så viktig at det ikke kan vente i 9 måneder.

Gammel 13-07-10, 23:33   #4
petrajh
levelandas.wordpress.com

petrajh sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
petrajh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Hvis faren syns det er greit, må vel dama få gjøre som hun vil! Barn skal ikke være en begrensning, men en berikelse, og vi har alle ulike behov. En mor som begrenser seg for barnet sitt, ender opp med å gi barnet dårlig samvittighet. Det er egoistisk, det!

petrajh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:35   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av petrajh, her.

Hvis faren syns det er greit, må vel dama få gjøre som hun vil! Barn skal ikke være en begrensning, men en berikelse, og vi har alle ulike behov. En mor som begrenser seg for barnet sitt, ender opp med å gi barnet dårlig samvittighet. Det er egoistisk, det!

Du tuller?

Gammel 14-07-10, 23:49   #6
petrajh
levelandas.wordpress.com

petrajh sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Landås, Bergen
petrajh har et hav av muligheter foran seg
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Du tuller?

Nei, jeg sleiver. Skjønner – av alle kommentarene – at så dum er det ikke lov å være her inne. Så jeg skal forsøke å være mer saklig.

Det er selvsagt mange ting man ikke kan gjøre når man er gravid, og det er mange ting man ikke kan gjøre med barn. Det regner jeg ikke for en begrensning, det er å ta hensyn til barnets helse.

Men Kari Traa er toppidrettsutøver. Hun vet hva hun gjør. Jeg kunne åpenbart ikke ha hoppet i fallskjerm med barn i magen, men det kan hun.

Mitt viktigste poeng er bare at altfor mange mødre og fedre mener altfor mye om hva andre mødre og fedre kan og ikke kan gjøre med sine barn. Vi bør i de fleste tilfeller la folk ta sine valg selv.

Og poeng to: At vi ikke må være så redde for å gjøre det vi har lyst til, "av hensyn til barnet". Det refrenget kan fort bli en bomerang.

Jeg mener selvfølgelig ikke at Kari Traa – om hun hadde latt fallskjermen ligge – ville kommet til å beskylde sitt barn for å ha hindret henne i fri livsutfoldelse. Men generelt sett, kanskje vi skal slappe litt mere av? Barn kan ta skade av mye rart, vi kan ikke beskytte dem mot alt.

Selv om jeg foreløpig har beskyttet mine mot fallskjermhopping.

petrajh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:37   #7
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Gammel 13-07-10, 23:48   #8
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vissvass! For ansvarlige foreldre, vil barn alltid medføre mer eller mindre store begrensninger. Ikke dermed sagt at de ikke samtidig er en berikelse.

Selvsagt verken kan eller bør man fortsette å leve som om man ikke har barn på absolutt søle punkter når man først har fått barn. Personlig ofret jeg for eksempel vindrikking i graviditeten. Et opplagt eksempel på et område der barn har satt en begrensning på hva jeg kan gjøre. Jeg har også sluttet å sove til kl 14 i helgene. Ikke tror jeg de har dårlig samvittighet for st jeg begrenser meg heller. Kjipingene.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:08   #9
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Piss. Begrensninger handler om å ta ansvar. Det gjør at barnet sitt føler seg viktig og verdsatt. Dessuten kan man fint balansere liv og barn, uten at en selv og barnet lider noen nød. De fleste foreldre er voksne og reflekterte nok at de både forstår og aksepterer dette. Det er selvsagt. Unntak som poengterer sitt offer vil det sikkert være, men de holder i alle fall ikke lenge her på FP.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 14:01   #10
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nemlig.....ok da er det greit at jeg begynner å røyke igjenn nå sant? Har veeeldig lyst på en sigg og spekemat er jo så godt- desuten blir man jo så rolig og harmonisk av et par glass vin.

Tull, som mor og gravid begrenser man seg hele tiden det koster tid og penger og man må organisere og vurdere risiko på en ny måte- men det fins grader, å ikke hoppe i fallskjerm om det er det man driver med ville jeg se på som synd, men jeg ville kanskje venta etter 4de mnd siden barnet vil kunne skades ved feil nedslag. Men om kari veit hva hun driver med er det greit for meg...

Gammel 13-07-10, 23:35   #11
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg synes det er egoistisk og uansvarlig. De månedene man er gravid har man også ansvaret for et annet liv. I det ansvaret, så ligger det som en selvfølge å ikke utsette det mennesket for unødvendig risiko for skader.

Gammel 15-07-10, 06:22   #12
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, men hun må da gjøre som hun vil

Gammel 15-07-10, 08:59   #13
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lynett, her.

Jeg hadde ikke gjort det, men hun må da gjøre som hun vil

Det er klart hun får gjøre som hun vil, det er ingen som sier at hun skal fengsles. Men det må da vel være helt legitimt å ha et synspunkt på dette?

Jeg synes legen til min gravide venninne sa det veldig bra, da hun var gravid i andre trimester og skulle til Vietnam. Min venninne spurte om det var ok å dra, hvor legen svarte at "ja, det er ikke slik at jeg vil fraråde det på det sterkeste. Men er det nå nødvendig å reise akkurat nå, i den lille perioden av livet hvor du er gravid?" Slik tenker jeg om Kari Traa også. Jovisst er hun erfaren, men er det virkelig så viktig å gjøre slike stunts de få månedene dette er snakk om? Hun mener ja. Jeg mener det er egoisme.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 14:48   #14
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes legen til min gravide venninne sa det veldig bra, da hun var gravid i andre trimester og skulle til Vietnam. Min venninne spurte om det var ok å dra, hvor legen svarte at "ja, det er ikke slik at jeg vil fraråde det på det sterkeste. Men er det nå nødvendig å reise akkurat nå, i den lille perioden av livet hvor du er gravid?" Slik tenker jeg om Kari Traa også. Jovisst er hun erfaren, men er det virkelig så viktig å gjøre slike stunts de få månedene dette er snakk om? Hun mener ja. Jeg mener det er egoisme.

Sånn tenker jeg og. Klart ingen kan stoppe henne i å hoppe og mest sannsynlig vil det gå bra. Men er det virkelig nødvendig å ta den risikoen de få månedene hun er gravid? Jeg mener nei.

Gammel 18-07-10, 01:03   #15
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Ja, jeg synes det er egoistisk og uansvarlig. De månedene man er gravid har man også ansvaret for et annet liv. I det ansvaret, så ligger det som en selvfølge å ikke utsette det mennesket for unødvendig risiko for skader.

Enig!

Det er greit å vise at man kan gjøre mye selvom man er gravid, men jeg syns det blir en egotripp å ta en risk med et ufødt barn. Hun MÅ ikke gjøre det, og da bør hun ikke utsette barnet sitt og seg selv for den risikoen.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:50   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Var petrajh alvorlig, da?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-10, 23:58   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Næsj, så dum er det ikke lov å være.

Gammel 13-07-10, 23:59   #18
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det var ingn ting i innlegget hennes (utover det hinsinsides tåpelige innholdet) som skulle tilsi noe annet. Hvis man som blodfersk bruker på et forum prøver seg på ironi, bør den helst være knakende godt formulert eller fulgt opp av en forklarende smily. Hvis ikke risikerer man kjapt å at teksten blir tatt for akkurat det den er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:05   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hadde det vært greit om hun hoppet med barnet sitt etter at det var kommet på utsiden av magen?

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 00:13   #20
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hadde det vært greit om hun hoppet med barnet sitt etter at det var kommet på utsiden av magen?

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.