|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Det er jo akkurat like langt ned til bakken uansett om man er toppidrettsutøver eller ikke?
|
|
|
#62 |
|
Fabelaktig
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Kanskje hun bare har en svimete og ignorant fastlege? En sånn en som oppfordrer til å kose seg med et glass rødvin i ny og ned, reise til Spania og spise Serranoskinke og Manchego hver dag en tre ukers tid samt spille fotball på toppnivå frem til fødsel? :btdt:
|
|
|
#63 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg hadde ikke gjort det, men hun må da gjøre som hun vil
|
|
|
#64 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?
Jeg tok den ikke og trodde hun hadde blitt gal.
|
|
|
#65 |
|
Peppy!
|
Det er klart hun får gjøre som hun vil, det er ingen som sier at hun skal fengsles. Men det må da vel være helt legitimt å ha et synspunkt på dette? |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?For min del må hun både hoppe i fallskjerm og strikk og base, det er hennes kropp og hennes to liv å ta vare på. Mener hun at hun er trygg med det, er det ok for meg, jeg vet for lite om fallskjermhopping til å uttale meg. Men jeg skjønner ikke at det er så "kult" å stå frem og fortelle hvor riktig det er å hoppe i fallskjerm fem måneder på vei, for det er det faktisk ikke. Ja, det er riktig å være aktiv i svangerskapet, men gå deg heller en tur, Kari... |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sånn tenker jeg og. Klart ingen kan stoppe henne i å hoppe og mest sannsynlig vil det gå bra. Men er det virkelig nødvendig å ta den risikoen de få månedene hun er gravid? Jeg mener nei.
|
|
|
#69 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg synes det er dumt og egoistisk å ta slike risker når en er gravid. Akkurat som jeg synes det er dumt å røyke, drikke eller spise skikkelig usunt med baby i magen. En toppidrettsutøver vet mer om sin kropp og sine grenser enn de fleste andre når kroppen er i normaltilstand, men det å være gravid er ikke normaltilstanden for kroppen, og derfor mener jeg en bør ta helt andre hensyn, og lytte til mer enn sin egen erfaring rundt hva man kan gjøre og ikke gjøre fysisk under svangerskapet. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Originala
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg synes det er en tåpelig og egoistisk ting å gjøre. Etter hva jeg ble fortalt, kan selv et kraftig fall på isen være skummelt fordi man KAN risikere å ødelegge blodåreforbindelsen til morkaka (det den er festet i). Å gjøre et slikt hopp må da nødvendigvis kunne medføre langt hardere fall/støt. Når man bærer på et barn, utsetter man potensielt farlige og unødvendige ting som fallskjermhopping. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Epikur
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?I følge min mann, som har hoppet i fallskjerm, er det vanlige å ha en myk landing. (Jeg trodde man fikk et rykk når skjermen løste seg ut og et støt når man landet) Men landingen er ikke alltid myk, da. Man kan være uheldig.
|
|
|
#72 |
|
rakkarpus
|
Jeg som trodde badminton var en ganske så ufarlig sport..
|
|
|
#73 |
|
Epikur
|
Det er mye rykk og napp, hopp og høyt tempo, og det føles ikke bra for min del i hvertfall.
|
|
|
#75 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg har ridd som gravid, men jeg hadde ikke stor mage da. Løpt også, faktisk. Barnet er vel mindre beskyttet jo større det og magen er, eller? Slik har iallfall jeg tenkt. Når magen står ut og er i veien, er det greit å ta det litt med ro. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?jeg kjørte tømmerrennene da jeg var gravid med snuppa.
|
|
|
#77 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sånn badminton som jeg og min bror spilte er ganske så ufarlig, vi samarbeidet om å klare flest mulige treff før den traff bakken.... badminton som idrett er en helt annen sak... ja eller på hjemmebane med en mer konkurransepreget motspiller også. (Vi var/er MEDspillere vi, ikke motspillere)
|
|
|
#78 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg synes at det er en smule uansvarlig, men dama må ta avgjørelsene selv. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Curlingkone
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Gidder ikke lese hele tråden jeg, men jeg syns vel ikke det er egoistisk akkurat.
|
|
|
#80 |
|
can-jur
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg synes vel kanskje litt mange er vel komfotable med å kaste sten, tross at de later som de ikke gjør det.
|
|
![]() |
|
|