Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-10, 00:25   #61
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?

Det er jo akkurat like langt ned til bakken uansett om man er toppidrettsutøver eller ikke?
I forhold til kontrollert landing, så er det jo selvsagt en fordel med erfaring, men er man uheldig med vind etc, så hjelper det kanskje ikke så mye annet enn at man vil kunne tenke mer rasjonelt i forhold til skadebegrensning ved landing?

Gammel 15-07-10, 01:00   #62
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Kanskje hun bare har en svimete og ignorant fastlege? En sånn en som oppfordrer til å kose seg med et glass rødvin i ny og ned, reise til Spania og spise Serranoskinke og Manchego hver dag en tre ukers tid samt spille fotball på toppnivå frem til fødsel? :btdt:

Gammel 15-07-10, 06:22   #63
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg hadde ikke gjort det, men hun må da gjøre som hun vil

Gammel 15-07-10, 08:56   #64
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Yesssss. Endelig. Jeg er elendig på å ta ironi på FP, men Irma kjenner jeg så godt at denne gangen skjønte til og med jeg det.

Jeg tok den ikke og trodde hun hadde blitt gal.

Gammel 15-07-10, 08:59   #65
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lynett, her.

Jeg hadde ikke gjort det, men hun må da gjøre som hun vil

Det er klart hun får gjøre som hun vil, det er ingen som sier at hun skal fengsles. Men det må da vel være helt legitimt å ha et synspunkt på dette?

Jeg synes legen til min gravide venninne sa det veldig bra, da hun var gravid i andre trimester og skulle til Vietnam. Min venninne spurte om det var ok å dra, hvor legen svarte at "ja, det er ikke slik at jeg vil fraråde det på det sterkeste. Men er det nå nødvendig å reise akkurat nå, i den lille perioden av livet hvor du er gravid?" Slik tenker jeg om Kari Traa også. Jovisst er hun erfaren, men er det virkelig så viktig å gjøre slike stunts de få månedene dette er snakk om? Hun mener ja. Jeg mener det er egoisme.

Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 09:46   #66
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

For min del må hun både hoppe i fallskjerm og strikk og base, det er hennes kropp og hennes to liv å ta vare på. Mener hun at hun er trygg med det, er det ok for meg, jeg vet for lite om fallskjermhopping til å uttale meg. Men jeg skjønner ikke at det er så "kult" å stå frem og fortelle hvor riktig det er å hoppe i fallskjerm fem måneder på vei, for det er det faktisk ikke. Ja, det er riktig å være aktiv i svangerskapet, men gå deg heller en tur, Kari...

At jeg selv ikke hadde hoppet i fallskjerm verken gravid eller annet, ikke engang om det sto om livet, er nok helt sikker ikke viktig....! ;-)

Philippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 09:51   #67
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg tok den ikke og trodde hun hadde blitt gal.

ja, for Irma er av den irrasjonelle typen, altså.

Gammel 15-07-10, 14:48   #68
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes legen til min gravide venninne sa det veldig bra, da hun var gravid i andre trimester og skulle til Vietnam. Min venninne spurte om det var ok å dra, hvor legen svarte at "ja, det er ikke slik at jeg vil fraråde det på det sterkeste. Men er det nå nødvendig å reise akkurat nå, i den lille perioden av livet hvor du er gravid?" Slik tenker jeg om Kari Traa også. Jovisst er hun erfaren, men er det virkelig så viktig å gjøre slike stunts de få månedene dette er snakk om? Hun mener ja. Jeg mener det er egoisme.

Sånn tenker jeg og. Klart ingen kan stoppe henne i å hoppe og mest sannsynlig vil det gå bra. Men er det virkelig nødvendig å ta den risikoen de få månedene hun er gravid? Jeg mener nei.

Gammel 15-07-10, 15:23   #69
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er dumt og egoistisk å ta slike risker når en er gravid. Akkurat som jeg synes det er dumt å røyke, drikke eller spise skikkelig usunt med baby i magen. En toppidrettsutøver vet mer om sin kropp og sine grenser enn de fleste andre når kroppen er i normaltilstand, men det å være gravid er ikke normaltilstanden for kroppen, og derfor mener jeg en bør ta helt andre hensyn, og lytte til mer enn sin egen erfaring rundt hva man kan gjøre og ikke gjøre fysisk under svangerskapet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 15:36   #70
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er en tåpelig og egoistisk ting å gjøre. Etter hva jeg ble fortalt, kan selv et kraftig fall på isen være skummelt fordi man KAN risikere å ødelegge blodåreforbindelsen til morkaka (det den er festet i). Å gjøre et slikt hopp må da nødvendigvis kunne medføre langt hardere fall/støt. Når man bærer på et barn, utsetter man potensielt farlige og unødvendige ting som fallskjermhopping.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 16:55   #71
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I følge min mann, som har hoppet i fallskjerm, er det vanlige å ha en myk landing. (Jeg trodde man fikk et rykk når skjermen løste seg ut og et støt når man landet) Men landingen er ikke alltid myk, da. Man kan være uheldig.

Jeg ville fremdeles ikke hoppet.

Eller ridd, syklet off road, raftet, jogget, løpt eller spilt tennins eller badminton for den del. Det er noen ganske få måneder av et helt liv man er gravid og hvertfall hvis man har mistet så er man gjerne på den forsiktige siden.

Gammel 15-07-10, 17:20   #72
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Eller ridd, syklet off road, raftet, jogget, løpt eller spilt tennins eller badminton for den del. Det er noen ganske få måneder av et helt liv man er gravid og hvertfall hvis man har mistet så er man gjerne på den forsiktige siden.

Jeg som trodde badminton var en ganske så ufarlig sport..

Gammel 15-07-10, 17:22   #73
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det er mye rykk og napp, hopp og høyt tempo, og det føles ikke bra for min del i hvertfall.

Gammel 15-07-10, 17:23   #74
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er mye rykk og napp, hopp og høyt tempo, og det føles ikke bra for min del i hvertfall.

Skjønner

Gammel 15-07-10, 17:57   #75
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ridd som gravid, men jeg hadde ikke stor mage da. Løpt også, faktisk. Barnet er vel mindre beskyttet jo større det og magen er, eller? Slik har iallfall jeg tenkt. Når magen står ut og er i veien, er det greit å ta det litt med ro.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:18   #76
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

jeg kjørte tømmerrennene da jeg var gravid med snuppa. 7-8 mnd på vei.. Det kunne jo skjedd noe der..? det er jo alltid en sjanse..

men ja jeg syns det er rimelig over streken med en som hopper fallskjerm som gravid..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 18:35   #77
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Sånn badminton som jeg og min bror spilte er ganske så ufarlig, vi samarbeidet om å klare flest mulige treff før den traff bakken.... badminton som idrett er en helt annen sak... ja eller på hjemmebane med en mer konkurransepreget motspiller også. (Vi var/er MEDspillere vi, ikke motspillere)

Gammel 15-07-10, 19:19   #78
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes at det er en smule uansvarlig, men dama må ta avgjørelsene selv.

Jeg husker at en eller annen sjef for fødeavdelingen her i byen hyllet ei som jogget over 1 mil hver dag helt frem til hun fødte via lokalavisen.

Jeg følte meg som ei mislykket gravid som var parkert pga. bekkenløsning og måtte fordele søpla i to poser for å fordele vekten slik at jeg kunne bære den ut, stoppe på veien dit (50 meter) for det gjorde så inni salaten vondt.

Misunnelig? Jeg? Ja selvfølgelig var jeg det, omgivelsene sier jo til deg hele tiden at du ikke er syk, "bare" gravid.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:37   #79
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Gidder ikke lese hele tråden jeg, men jeg syns vel ikke det er egoistisk akkurat.
Men jeg syns absolutt det er en veldig unødvendig risiko å ta når man er gravid. Hvorfor i all verden skal man gidde å ta en slik sjanse når man bærer på den viktigste i livet?
Det syns jeg er ganske tullete.

Jeg syns personlig det var ganske lett å ikke spise spekemat mens jeg var gravid, hvor vanskelig er det da å unngå å kaste seg ut av et fly mens man bærer på et barn?

Og litt tullete tanke kanskje, men ville hun hoppet i fallskjerm med babyen sin etter den ble født? Ville ikke det blitt nesten det samme?

Gammel 16-07-10, 09:24   #80
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes vel kanskje litt mange er vel komfotable med å kaste sten, tross at de later som de ikke gjør det.
Jeg har aldri hoppet i fallskjerm og for meg framstår det som det glade vannvidd, med eller uten barn i magen. Men for en med 700 hopp bak seg så antar jeg hun ser det noe annerledes. Flere her nevner at det er uansvarlig og egoistisk å ri. For meg som har ridd siden jeg var bitte liten virker det litt pussig kanskje? Å ri er ikke akkurat risikorsport om man tar litt hensyn. Da er jo sykling bortimot llike ille. For min del ville det vel nesten vært mer uansvarlig å la det være. Selv om det selvfølgelig skjer tragiske ulykker der barn omkommer i mors mage som følge av fall eller støt mot magen er vel ikke akkurat det daglig kost?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.