|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
Se resultatene: Hvem (dine barn eller deg selv som barn) liker/ likte best jordbær? | |||
Mine barn liker jordbær bedre enn jeg gjorde |
![]() ![]() ![]() ![]() |
24 | 18,46% |
Vi har omtrent samme preferanse for jordbær |
79 | 60,77% |
Jeg likte jordbær bedre enn barna mine gjør |
25 | 19,23% |
Dustepoll |
2 | 1,54% |
Deltakere: 130. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Her er begge gutta helt ville etter jordbær, blåbær og andre bær. Helt uten sukker også.
![]() |
#3 |
maler
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Våre barn liker bær. Men det er noe med tilgjengeligheten nå som er annerledes enn da jeg var barn. Det er ikke sånn at enkelte typer frukt bare er der deler av året. Man får tak i det meste året rundt. Det er ikke sånn at jordbær bare finnes i noen få uker i månedsskiftet juli/august. Så man kan kanskje ikke forvente samme standhaftighet når det gjelder å få tak i bær heller.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Jeg har en av hver. Storebror som elsker frukt - og lillebror som bare liker blåbær og banan. På hytta har vi en diger blåbærtue på tomta - lillebror prater om den allerede (kald sommer, så enn så lenge bare kart)
![]() |
#5 |
er her
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Minsten elsker alt av bær og frukt, størsten er mer tilbakeholden og liker ikke jordbær. Jeg spiste mye surgress når jeg var liten, jeg har ikke forsøkt om gutta liker det, men de er forsatt litt små i forhold til min erindret opplevelse om dette her, tror jeg var i 8-12 års alderen, når vi spiste sånt.
![]() |
#6 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Jeg skjønner tankegangen din, men samtidig må jeg innrømme å ha barn som er ville etter frukt og bær. De står som regel med rumpa i været og plukker blåbær hver eneste dag om sommeren, når rips og diverse annet er modent vil de vel sette kursen ditover. De elsker smoothies, bær med melk, bær uten melk, bærbærbær.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Her i huset går ungene vakt på markjordbærene som vokser bak huset
![]() |
#8 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Markjordbær, blåbær og villbringebær er ytterst populære her. Og de skal spises bare, uten melk, fløte eller sukker. Akkurat disse bærtypene er jo ikke tilgjengelige i butikken året rundt heller. Vel jo, de har vel noe blåbæraktige saker i butikken, men de kan ikke sammenlignes med det du finner i skogen. Vanlige jordbær er sånn passe populært.
![]() |
#10 |
i Morgentåkedalen
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Bare ett av mine fire barn liker jordbær!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Markjordbær har vi ikke.Men svigermor har jordbærland. En del faktis. men i år blir de vel ikke modne, men oversvømt :/
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Jeg har tenkt på det samme som deg. Lillebror elsker riktignok jordbær, men stroebror synes det er "surt". I'm in shock!
![]() |
#14 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Mine ungar er glad i bær - av alle typar. Sjølv likte eg ikkje rips, og syns vel framleis det er litt surt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
maler
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?
Ja når du sier det, jeg har fått kommentarer om "stakkars liten, han må da få litt sukker på han også, han kan da ikke sitte der og spise den sure bæra"? Når han sitter der og gafler i seg jorbær og det er helt åpenbart at det er det beste han noen gang har smakt. Og stakkars liten som må drikke vann.
![]() |
#16 |
Personlig pessimist
|
Helt enig. Mine foreldre spiser jordbærene med sukker og fløte til, mens poden spiser dem bare. Og syltetøyet de koker er defintivt søtt, mens vi lager sukkerfritt frysetøy.
![]() |
![]() |
#17 |
*_*
|
![]() |
![]() |
#18 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Alle mine 4 elsker jordbær |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Mannen min liker ikke jordbær. Han liker faktisk ingen røde bær (med unntak av rips). Han er rett og slett ikke særlig glad i søtt. Knerten er helt lik. Søtt er ikke så viktig, og jordbær spises IKKE.
![]() |
![]() |
#20 |
Passiv
|
![]() Sv: Har sødmekrav til hva som er godteri endret seg på en generasjon?Ungene mine elsker jordbær. Men jeg slår dem. Mitt forhold til jordbær passerer grensen til erotikk. |
![]() |
![]() |
|
|