|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Er gaveinnkjøp styr eller hyggelig? | |||
Styr! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 5,60% |
Hovedsakelig styr |
28 | 22,40% |
Hovedsakelig hyggelig |
68 | 54,40% |
Hyggelig! |
21 | 16,80% |
Annet - spesifiser gjerne i tråden |
1 | 0,80% |
Deltakere: 125. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Textrovert
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg synes det er fryktelig hyggelig å få gaver. Og jeg blir glad for alt. Jeg er veldig lett å glede på gavefronten. Jeg synes også det er hyggelig å GI gaver. Men jeg synes faktisk det er veldig mye styr å finne noe som passer. Jeg føler at jeg ikke er flink på gaver. At jeg ikke "ser" mottakeren bra nok, og dermed ikke vet hva som vil være en passelig gave. Så jeg bruker mye tid på å tenke og fundere og være redd for at det jeg gir skal være noe mottakeren blir skuffet over og enten kaster, bytter eller stuver bort i et skap.
![]() |
#23 |
Passiv
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg gir ufattelig lite gaver. |
![]() |
![]() |
#24 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Stort sett veldig hyggelig, både å gi og få. Jeg misliker veldig å gå i stappfulle butikker i desember når det er så mye annet som skal gjøres, så jeg liker best å være ferdig med de fleste julegavene før desember begynner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?I teorien hyggelig, i praksis ofte styr, fordi jeg er for dårlig til å planlegge, og stresser rundt.
![]() |
#26 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?
Jeg er med på denne. Men jeg modererer julegaver til at jeg synes julegaver til de voksne er tøysete.
![]() |
#27 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Litt styr ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg synes det er veldig ålreit å kjøpe gaver til barn. Tantunger går altså lett som en plett. Det er verre med alle disse voksne som også skal ha presang. Noen av dem er i tillegg veldig sære (og stort sett klar over sine egne særheter, heldigvis).
![]() |
![]() |
#29 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg er veldig glad i å både gi og få gaver. Og så er jeg så tullete at jeg liker å kjøpe julegaver i travle butikker i desember, så jeg er blant dem som ikke gjør meg ferdig med julehandingen i god tid før jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?
![]() |
#32 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det er gøy å kjøpe gaver. (Og å pakke inn
![]() |
#33 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Egentlig synes jeg det er stas, men så ender jeg opp med å ikke ha funnet den rette gaven i tide, særlig gjelder det jul når det er så mange på en gang, og da blir det litt styr.
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg synes det er hyggelig! Nå har ikke vi SÅ mange å kjøpe gaver til heller da, skjønner at det kan bli styr hvis en har veldig mange. Med en del venner har vi avtalt å heller finne på noe sammen, og noen av de små har fått "opplevelsesgaver" som kino, etc. i stedet for vanlige gaver. Da får vi brukt tid sammen også, det er fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Styr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
flisespikker
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det er veldig hyggelig å kjøpe/gi gaver, og minst like hyggelig å få dem.
![]() |
#38 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Jeg koser meg stort sett veldig med å kjøpe gaver. De gangene jeg ikke koser meg er det fordi jeg er sent ute. Det unngår jeg ved å småhandle julegaver i løpet av året, gjerne når vi er ute og handler. Noen år strekker ikke tiden helt til. Det året jeg var gravid med tvillingene orket jeg ikke gå i butikker og da ble det mye internettshopping og det funka fint det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Tilpasser tittel
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Det er hyggelig når den er innkjøpt og ferdig, men fram til da er det styr. Mye styr. Finne rette gave, ha råd til den rette gaven osv.
![]() |
#40 |
maler
|
![]() Sv: Gaver - styr eller hyggelig?Å kjøpe gaver til barn er alltid hyggelig, bortsett fra de hundreogfjørti barnebursdagene i løpet av skoleåret, der kjører jeg gavelager. Ellers hadde det virkelig blitt styr, det kommer som regel invitasjoner med hele to dagers frist. Å kjøpe gaver til voksne og tenåringer kan være hyggelig, men det kan også være styr. Det kommer litt an på hva forventningene er og hva man har mulighet til å stille med. Tenåringer kan være vanskelige fordi de ikke ønsker seg noe under 500 kr, voksne fordi de ikke ønsker seg noe. Og så synes jeg egentlig det er litt tull å skulle kjøpe gaver og sende i posten til halve slekta når de har bursdag. Gaver når man treffes er hyggelig, de som må sendes i posten er mer styr tror jeg sånn egentlig. Julegaver er hyggelig og styr.
![]() |
|
|