|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Jeg mener forøvrig at politiet skal pålegges å bistå med å få barn tilbakeført til den som har den daglige omsorgen også når denne rollen ivaretas av en forelder - ikke bare når det er barnevernet som er omsorgshavere. |
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Den eneste endringen man trenger i systemet er at politiet rett og slett håndhever loven. De kan bistå med å tilbakeføre urettmessig tilbakeholdte barn til foreldre slik de gjør til barnevern. |
|
|
|
#23 |
|
Leser
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?
Det er samværet jeg mener er en privat avtale. Selv om man har daglig omsorg vil de fleste barn ha normalt samvær med den andre forelderen. Hvordan dette samværet gjøres har jo ikke politiet noen kjennskap til. Hvis jeg og mannen skilles, jeg har daglig omsorg for barna og han har de tre uker i sommerferien, og de ikke blir levert tilbake, hvordan skal da politiet vite at han ikke har fire ukers samvær i sommerferien?
Var den til meg? I og med at jeg tror jeg er den eneste som har nevnt barnevernet (husker ikke helt). Det jeg mente er at barnevernet kanskje burde få utvidete fullmakter, til å feks avgjøre ting som samvær ved uenighet.. Eksempelvis at det gjøres mulig å lage en form for "tinglyste" samværsavtaler som igjen politiet kunne forholde seg til. Eller at familiekontoret kunne ha gjort det.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Neida, den var til P.K. oppi her. |
|
|
|
#25 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Har han meldt adresseendring, eller har han bare forsøkt å gjøre det? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Passiv
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Jussen her er jeg helt blank på, men jeg mener at det er en forskjell på om man har en noenlunde normal samværsordning der begge foreldrene er ganske normale omsorgspersoner, men der den ene har hovedomsorg (heter det det?) og den andre annenhver helg og hver torsdag, for eksempel. Da må man anta at begge hjemmene anses som trygge nok for barn.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Jeg vil konkludere motsatt. |
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Og til selve spørsmålet i overskriften: Om jeg var sikker på at barna mine ble utsatt for risiko under samvær, det være seg vold, seksuelt misbruk eller alvorlig rusproblematikk, så hadde jeg også tydd til selvtekt, om andre midler ikke hjalp (for eksempel hente på skolen). Jeg hadde også forventet å bli straffet for det i rettsystemet.
|
|
|
#30 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Jeg skjønte ikke den der helt, SF?
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Spinoff: Hva gjør man når politiet ikke griper inn?Det betyr at det er ganske mange der ute som har en normal samværsordning hvor ting virkelig ikke er på stell. Det at det ikke er gjennomført en rettssak og begrenset et samvær er ikke noe bevis på at ting er i orden. |
|
![]() |
|
|