|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
| Se resultatene: Vasker du klær like før du sender de til ny kjøper? | |||
| Ja |
|
107 | 79,26% |
| Nei |
|
7 | 5,19% |
| Bare hvis jeg ser de er skitne |
|
21 | 15,56% |
| Deltakere: 135. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Nyvasket er det vel ikke, men det har ligget rent i skapet når jeg finner det for godt å ta en rydderunde og få unna noe, enten jeg nå selger det her på markedsplassen eller leverer på fretex. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Off the map.
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?jeg pleier aldri å selge brukt, men jeg gir det bort, og jeg må innrømme at det ikke får en ekstra vask. Det har alltid vært vasket etter siste bruk, men så blir de for små til våre barn, så legger jeg det i en dertil egnet skuff, og overleverer det ved neste anledning. Det kan være en stund til niese og nevø vokser inn i klærne uansett, så jeg antar at de vasker det opp før det blir brukt.
|
|
|
#4 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Ja, såklart - skulle jeg ha glemt det en gang er det en kjempetabbe! Fikk en litt uggen følelse her nå...
|
|
|
#5 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?
Ja, nå føler jeg i alle fall at jeg har tabbet meg ut.
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Formeg er det en selvfølge, håper ikke jeg har glemt det noen gang. Sist redigert av Chablis : 18-08-10 kl 15:30. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sviiisj!!
|
Men altså, nå var det snakk om å vaske rene klær rett før salg..? Er det ekkelt å få klær som ikke er helt helt nyvasket, men som er rene?
|
|
|
#9 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() |
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?JA! De må være nyvaskede! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Klær vaskes før salg ja, men ikke nødvendigvis samme uka som det sendes. Når det gjelder helt nye klær så hadde jeg ikke forventet at de var vasket før salg. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
|
|
|
#14 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Jeg selger jo nesten ingenting. Jeg har to gutter i jevn alder - man flytter fra en kommode til den andre - og visp er det ikke salgbart lenger. Men babyklær solgte jeg jo endel av da.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Nå har jeg ikke solgt noe annet enn et par kosedresser fra Nøstebarn over nett, men de var nyvaskede før de ble sendt avgårde til ny eier.
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Jeg stryker ikke nei. Der går grensa altså.
|
|
|
#17 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?De klærne jeg har solgt har vært rene, men ikke nyvasket. Sjekker om det er flekker før jeg legger ut til salgs. Stryker ikke.
|
|
|
#18 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Jeg har aldri solgt klær på nettet, men hvis jeg hadde gjort det tror jeg ikke jeg hadde vasket på nytt igjen rene klær rett før de ble sendt avgårde. Det kommer dog litt an på prisen. Hvis man selger noe til en litt høy pris synes jeg det er mer naturlig med ekstra vask + stryk, og fin innpakning. Jeg ville aldri sendt fra meg skitne klær, verken som salg eller gi bort. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
flisespikker
|
Sv: Selvfølge å vaske klær du selger over nett?Jeg "nyvasker" ikke, nei. Jeg tar klær fra esker eller skap, og de var rene da de ble lagt der - jeg ville jo ikke sendt fra meg skitne klær. (Jeg vet at mange er nøye på at ting skal "lukte rent", men i så fall er det jo ganske sannsynlig at de uansett ville kjøre klærne en runde i maskinen når de fikk dem, og det er ganske unødvendig med tre runder vask siden sist de ble brukt, tenker jeg.)
|
|
|
#20 |
|
Erfaren nok
|
Jeg vasker ikke heller klærne like før alltid. Men de er rene når jeg legger de i skapet. Ikke-rene klær henger på knagger eller ligger litt her og der.
|
![]() |
|
|